تحلیل ارزهای دیجیتال پیشنهادی سایت کوین تلگراف

تحلیل ارزهای دیجیتال پیشنهادی سایت کوین تلگراف

قیمت بیت کوین در تلاش برای تبدیل مقاومت 48 هزار دلار به سطح حمایتی است اما پیشرفتهای مداومی که در حوزه دیفای در حال شکل گیری است، می‌تواند باعث رشد قیمت ارزهای دیجیتال پولکادات، لونا، اتم و اف تی تی شود.

بیت کوین و اکثر آلتکوین‌ها در طول چند روز گذشته در محدوده نوسانی قرار داشته اند و برخی از تحلیلگران در انتظار نشانه دیگری در بازار برای شروع حرکت صعودی بعدی هستند. از طرف دیگر شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی امریکا (CPI) نسبت به ماه آگوست سال گذشته 5.3 درصد افزایش داشته است که نشان دهنده تورم در امریکاست. از این جهت برخی از سرمایه گذاران مانند آنتونی پامپلیانو توصیه می‌کنند که سرمایه گذاران دارایی خود را به بازارهای مسکن، سهام و ارزهای دیجیتال منتقل کنند.

شاخص بیت کوین دامیننس نیز پس از برخورد با سطح حمایتی 40.66 درصد، تا 43.75 درصد افزایش را تجربه کرد که نشان دهنده سیو سود سرمایه گذاران بازار آلتکوین‌ها در طول دو هفته گذشته بوده است. در نهایت جلسه FOMC فدرال رزرو برای تعیین سیاست‌های پولی و بانکی می‌تواند تاثیر بسزایی در تعیین روند قیمت رمزارزها در هفته‌های آینده داشته باشد.

اخبار و تحلیل‌های بیشتر در کانال سیگنال ارز دیجیتال

در ادامه به بررسی 5 ارز دیجیتال مهم بازار می‌پردازیم:

بیت کوین (BTC/USDT)

در محدوده موینگ نمایی 20 روزه شاهد رقابت سنگین میان خریداران و فروشنده‌ها در بازار هستیم. فلت شدن این موینگ و قرارگیری شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده میانی نشان دهنده تعادل در بازار میان خریداران و فروشنده هاست. در صورتی که فروشنده‌ها فشار فروش را در بازار افزایش دهند، با از دست دادن SMA-50 ریزش بیشتر قیمت تا 44 هزار دلار و 42,451.67 دلار را خواهیم داشت.

از سوی دیگر، در صورت حمایت قیمت در محدوده SMA-50 بار دیگر تقاضا در بازار افزایش می‌یابد. عبور قیمت از 48,843.2 دلار، تارگت‌های 50,500 دلار و 52,950 دلار را در طول هفته‌های آینده فعال می‌کند.

عبور از این مقاومت بسیار دشوار خواهد بود چرا که فروشنده‌ها فشار فروش خود را در بازار افزایش خواهند داد. بازگشت قیمت از این ناحیه، بیت کوین را برای چند روز آینده در محدوده‌ای نوسانی قرار می‌دهد. از طرف دیگر، عبور از 52,950 دلار ادامه روند صعودی تا 60 هزار دلار را در بر خواهد داشت.

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه (BTC/USDT)

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه (BTC/USDT)

پولکادات (DOT/USDT)

ارز دیجیتال پولکادات در روز 18 ام سپتامبر در ناحیه EMA-20 (32.39 دلار) حمایت شد اما قیمت رشد چندانی نداشت که این موضوع نشان می دهد که فروشنده ها در قیمت های بالاتر، فشار خود را در بازار افزایش می‌دهند.

شیب مثبت میانگین‌های قیمتی نشان می دهد که روند کلی به نفع خریداران است اما وجود واگرایی منفی در RSI ضعف در این روند را نشان می‌دهد. از دست دادن حمایت EMA-20 فشار فروش در بازار را افزایش می‌دهد و انتظار ادامه ریزش قیمت تا 28.6 دلار را خواهیم داشت.

این محدوده اهمیت زیادی دارد چرا که SMA-50 درست پایین این ناحیه قرار دارد و در صورت حمایت خریداران از پولکادات در این ناحیه، ادامه روند صعودی را داریم.

در طرف مقابل، از دست دادن این حمایت، روند بازار را تغییر خواهد داد و اولین تارگت پیش رو 22.66 دلار خواهد بود.

نمودار روزانه قیمت پولکادات (DOT/USDT)

نمودار روزانه قیمت پولکادات (DOT/USDT)

لونا (LUNA/USDT)

در روزهای گذشته، لونا در روند صعودی خود مقداری اصلاح داشته است. اگرچه خریداران توانسته اند حمایت EMA-20 را حفظ کنند اما قیمت رشد چندانی نداشته است. این موضوع نشان دهنده کاهش تقاضا در قیمت‌های بالاتر می‌باشد. در صورتی که فروشنده‌ها قیمت را به پایین تر از EMA-20 برسانند، جفت ارز LUNA/USDT ریزش قیمت تا SMA-50 (27.21)  دلار را خواهد داشت. بازگشت قیمت از این ناحیه حمایتی نشان دهنده قدرت خریداران در بازار است. از طرف دیگر از دست دادن این ناحیه حمایتی، افت قیمت تا 22.4 دلار را به دنبال دارد.

نمودار روزانه قیمت ارز دیجیتال لونا (LUNA/USDT)

نمودار روزانه قیمت ارز دیجیتال لونا (LUNA/USDT)

اتم (ATOM/USDT)

روز 12 سپتامبر، ارز دیجیتال اتم توانست از سد مقاومت مهم 32.32 دلار عبور کند. اگرچه فروشنده ها در تلاش بودند که قیمت را بار دیگر به پایین این سطح حمایتی برسانند اما خریداران عقب ننشستند و به خرید خود در بازار ادامه دادند.

میانگین‌های قیمتی، هر دو شیب صعودی دارند و RSI نیز در محدوده بیش خرید قرار گرفته است که نشان میدهد کماکان خریداران دست بالاتر را در بازار در اختیار دارند.

دم بلند تشکیل شده در نمودار قیمتی امروز نشان می دهد که محدوده 38.09 دلار حمایت بسیار مهمی محسوب می شود. تارگت روانی پیش روی قیمت اتم محدوده 50 دلار است. از طرف دیگر در صورتی که میزان فروش برای سیو سود در بازار افزایش یابد، ریزش قیمت تا 32.32 دلار در کوتاه مدت محتمل خواهد بود.

نمودار روزانه قیمت اتم (ATOM/USDT)

نمودار روزانه قیمت اتم (ATOM/USDT)

اف تی ایکس توکن (FTT/USDT)

اف تی ایکس توکن (FTT) در حال تشکیل موج اصلاحی در روند صعودی خود می‌باشد و خریداران در تلاش برای حفظ حمایت 63.13 دلار تا 59 دلار می‌باشند. اگرچه 18 ام سپتامبر شاهد حمایت قیمت در این محدوده بودیم اما فروشنده ها اجازه عبور قیمت از EMA-20 را ندادند.

EMA-20 در حال حاضر شیب نزولی دارد و RSI نیز حمایت ناحیه میانی خود را از دست دادن است که نشان می‌دهد فروشنده‌ها در تلاشند تا بار دیگر قدرت را در بازار به دست بگیرند. در صورت ادامه فشار فروش در بازار ریزش قیمت تا SMA-50 (54.73 دلار) را خواهیم داشت. از دست دادن این ناحیه حمایتی، ریزش‌های عمیق تری را در بازار به دنبال خواهد داشت.

از سوی دیگر حمایت قیمت در SMA-50 نشان دهنده حضور خریداران در بازار در محدوده‌های پایین‌تر قیمت و رشد تبعی آن خواهد بود. عبور قیمت از 68.2 دلار، قدرت روند صعودی را تثبیت خواهد کرد و اولین تارگت پیش رو 75 دلار می باشد.

نمودار قیمت اف تی ایکس توکن (FTT/USDT)

نمودار قیمت اف تی ایکس توکن (FTT/USDT)
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *