بررسی اخبار جهانی و داخلی پیرامون سرب و روی در اردیبهشت ماه 1399

بررسی اخبار جهانی و داخلی پیرامون سرب و روی در اردیبهشت ماه 1399
  • معاملات آتی ماه می 2020 روی در بازارهای جهانی به میزان 2297 دلار بر هرتن و قیمت سرب بازار آتی به عدد 2348 بر هرتن رسیده است.
  • شرکت روی Zinc Recycling آمریکا تولید خود را در شهر Rutherford واقع در کالیفرنیای شمالی آغاز کرد. این شرکت آمریکایی که به اختصار به آن AZR می گویند به عنوان یک شرکت پیشرو در ارائه خدمات زیست محیطی به صنایع فولاد، اعلام کرد که تولید خود در واحد واقع در شهر رادفورد کالیفرنیای شمالی را مجددا آغاز و این واحد را دوباره راه اندازی کرده است.

این کارخانه در سال 2016 در راستای به روز رسانی تجهیزات بازیابی و فرآوری فلزات متوقف شده بود تا از فناوری های جدید برای تصفیه فلزات حاوی روی استفاده نماید. روی استحصال شده در تولید محصولات مختلف فولادی مورد استفاده قرار می گیرد و این تحول همچنین باعث ایجاد زنجیره بازیافت در شرکت AZR نیز می شود. مدیرعامل و مدیرکل AZR در بیانیه ای گفت: این شرکت در نظر دارد در سال 2020 به تولید برسد و درمورد این برنامه خوش بین است.

  • تولید سرب در چین : به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از SMM، در هفته منتهی به روز 15 مِی، میانگین نرخ بهره‌برداری واحدهای ذوب سرب اولیه در استان‌های هنان، هونان و یون‌نان حدود 52.3 درصد بود که در مقایسه با هفته پیش از آن 1.1 واحد درصد کاهش داشت.

واحدهای ذوب از جمله واحد شهر منگزی استان یون‌نان، عملیات تعمیر و نگهداری انجام دادند که باعث کاهش 4.4 واحد درصدی میانگین نرخ بهره‌برداری این استان تا 33.6 درصد شد. میانگین نرخ بهره‌برداری در استان هونان نیز با کاهش 0.6 واحد درصدی به 45 درصد رسید؛ واحد ذوب Jinxin در این استان، برنامه‌ریزی تولید را به دلیل کمبود مواد اولیه کاهش داد. نرخ بهره‌برداری در استان هنان بدون تغییر نسبت به هفته گذشته، با میانگین 63.8 درصد ثابت بود.

جدیدترین اخبار داخلی سرب و روی

  • افزایش چهار برابری تولید روی معدن ملوند

به نقل از دنیای معدن علیرضا جلالیان اظهارداشت: در فروردین ماه 99 در معدن روی ملوند خراسان جنوبی به میزان 3 هزار تن ماده معدنی تولید شد در حالیکه ظرفیت اسمی استخراج این معدن مندرج در پروانه بهره برداری 830 تن است. طی 4 ماه گذشته در انتهای سال 98 مقدار 5500 تن ماده معدنی (کانسنگ) در این مدت تولید شده، که این رقم تقریبا دو برابر ظرفیت استخراج اسمی معدن است.

طبق اظهارات مدیر مجتمع محدوده های اکتشافی خراسان جنوبی در سال جاری با برنامه ریزی های انجام شده، طرح افزایش تولید تا سقف 25 هزارتن در معدن روی ملوند طی سال 99 اجرایی خواهد شد.

  • اکتشاف تمامی محدوده های سرب و روی مهدی آباد

محدوده های در دست اکتشاف معدن سرب وروی مهدی آباد به مرحله انتهایی رسید و این در حالیست که پیشتر فقط روی 30 درصد از این محدوده کارهای اکتشافی انجام شده بود. محسن حاجی قاسمی رییس بخش اکتشافات مجتمع سرب و روی مهدی آباد اظهار داشت با توجه به اینکه معدن مهدی آباد دومین معدن جهان از نظر میزان ذخایر روی میباشد، قبل از این فقط 30 درصد محدوده مورد مطالعات اکتشافی قرار گرفته بود و اکنون تمام 100 درصد مورد مطالعه قرار گرفته است. وی تصریح کرد طبق اولویت ها ابتدا محدوده قدیمی معدن به نام کالامین مورد اکتشاف قرار گرفت و تخمین ذخیره آن انجام شد که نتایج ارزنده ای حاصل گردید. معدن سرب و روی مهدی آباد در 115 کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد واقع شده است که به عنوان یکی از زیرمجموعه های ایمیدرو در حال حاضر احداث کارخانه با ظرفیت تولید 800 هزارتن کنسانتره روی را در دست اجرا دارد. هم اکنون کارخانه فرآوری در فاز نخست یعنی بتن ریزی سایت قرار دارد.

  • عملیات نوسازی در معدن سرب نخلک اصفهان

این معدن یکی از قدیمی ترین معادن جهان است که در قلب کویر در مجاورت شهر تاریخی انارک و شهرستان خور و بیابانک واقع گردیده است. عارف باقری مدیر نظارت مجتمع معدن سرب نخلک در مورد عملکرد سال 98 این معدن اظهارداشت در این سال رکورد استخراج 68 هزارتن ماده معدنی کانسنگ سرب صورت پذیرفت و میزان تولید این مجتمع سال گذشته 7 هزار و 450 تن کنسانتره سرب بوده که 93 درصد اهداف طبق برنامه هدف (8 هزارتن در سال) محقق گردید.

از جمله طرح های نوسازی این معدن میتوان به اجرای طرح مکانیزاسیون بخش زیرزمینی به جهت تهویه و تردد راحت تر پرسنل، راه اندازی طرح اسپیرال در سال1400 به جهت حمل راحت تر مواد معدنی از زیر زمین به سطح با تراک های زیرزمینی، پروژه آسفالت جاده منتهی به نخلک به طول 10 کیلومتر و اجرای طرح گردشگری در مجتمع نخلک اشاره کرد که این موارد با سرمایه گذاری ایمیدرو، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و شرکت راهبر انجام خواهد شد.

  • آغاز عملیات آتش باری در معدن سرب و روی کوه قلعه

به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد  معدنی ایران، مریم صفوی مدیر طرح های اکتشافی کرمان اظهار داشت، عملیات آتش باری در معدن زیرزمینی سرب و روی کوه قلعه به منظور باطله برداری و استخراج در تاریخ 13 اردیبهشت 99 آغاز گردید. معدن سرب و روی کوه قلعه در شهرستان کوهبنان استان کرمان واقع شده است که به گفته مجری طرح های اکتشافی استان کرمان، ذخیره سرب و روی این معدن 120 هزار تن است و با اتمام عملیات اکتشافی این رقم به 300 تا 400 هزارتن افزایش خواهد یافت.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *