آیا اصلاح بیتکوین به پایان رسید؟

آیا اصلاح بیتکوین به پایان رسید؟

در هفت روز گذشته و پس از تصویب قانون مالیات بر ارزهای دیجیتال در کشور آمریکا، بیتکوین در فاز اصلاحی قرار گرفت و با نزدیک به 15% افت به قیمت 55600 دلار هم رسید. اتریوم هم با حدود 17% افت به حمایت 4000 دلار نفوذ کرد.

هرچند به نظر میرسد، بیتکوین با واکنش به محدوده حمایتی 56000 دلار و بازگشت تا محدوده 58000 دلار فاز اصلاحی را به پایان رسانده است. اما به نظر خیلی از تحلیلگرها با از دست رفتن حمایت 59000 دلار، قیمت میتواند تا حدود 52000 دلار افت داشته باشد. از آنجایی که واگرایی منفی در اندیکاتورهای مکدی و RSI تایم روزانه تشکیل شده، رشد فعلی در قیمت را، میتوان پولبک به حمایت از دست رفته در محدوده 59000 دلار در نظر گرفت و پس از آن باید شاهد ریزش بیشتر در قیمت بود. کی یانگ جو مدیرعامل وب‌سایت تحلیلی کریپتو کوانت معتقد است احساسات بازار در کوتاه‌مدت نشان از نوسان محدود و نزول قیمت دارد و معامله‌گران در بازار قراردادهای آتی بیت کوین، وارد موقعیت‌های شورت (فروش) می‌شوند.

هرچند ازنظر تحلیلگرها، شاخص‌ها تکنیکال هم نشان می‌دهند تا زمانی که قیمت، بالای حمایت 52000 دلاری باشد، چشم‌انداز صعودی بلندمدت دست‌نخورده باقی می‌ماند.

برخی دیگر اما معتقدند که سقوط اخیر قیمت از اوج 69000 دلار می‌تواند نشانه‌ای برای ریزش‌های بیشتر در بازار بیت کوین باشد.

الکس کوپتسیکویچ (Alex Kuptsikevich)، تحلیل‌گر (FxPro)، گفته است:

سقوط دوباره ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال، نشانه‌ای برای آغاز یک روند نزولی است، البته با فرض اینکه ارزهای دیجیتال با همان قواعد روان‌شناختی‌ای پیش می‌روند که پایه و اساس تحلیل تکنیکال است.

او اضافه کرده:

فشار فروش در بازار ارزهای دیجیتال پس از رسیدن به اوج‌های قیمتی قبلی، تنها زمانی به پایان رسید که ارزهای بازار بیشتر از نصف قیمت خود را از دست داده بودند. و احتمال تکرار این سناریو وجود دارد.

داده‌های درون‌زنجیره‌ای نشان می‌دهد که تقاضا برای خرید بیت کوین ثبات مانده است. حتی پس از سقوط ۲۰ درصدی قیمت از اوج تاریخی اخیر هم به نظر نمی‌رسد که هولدرهای بلندمدت بیت کوین به خاطر ترس از سقوط بیشتر بازار، تمایلی به فروش سرمایه خود داشته باشند.

اطلاعات درون زنجیره ای حاکی از آن هستند که تعداد برداشت های بیت کوین از صرافی ها، بدون توجه به افت قیمت در چند روز گذشته، افزایش چشمگیری داشته است. به بیان دیگر، به طور کلی، بیش از 23000 داحد بیتکوین از صرافی ها خارج شده است. این اتفاق مصادف بود با گزارش‌هایی که نشان می‌داد یکی از بزرگ‌ترین نهنگ‌های BTC، خرید خود را از سر گرفته و بیش از 200 میلیون دلار از این دارایی را ظرف چند روز انباشت کرده است.

همین امر هم به این معنی است که تعداد بیت کوین‌های باقی مانده در پلتفرم های معاملاتی طی این چند روز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، که با کاهش فشار فروش قیمت هارو افزایش داده است.

یکی دیگه از خبرهای این هفته ثبت صرافی غیر متمرکز جک دورسی یکی از بنیانگذاران، و مدیرعامل هر دو شرکت Square و Twitter، دورسیWhite Paper  صرافی غیرمتمرکز tbDEX  را منتشر کرد .البته باید اشاره کرد tbDEX  یک صرافی غیرمتمرکز به معنای واقعی کلمه نیست، بلکه یک پلت فرم مبادله توکن همتا به همتا تحت نظارت Square است.

به عنوان مثال همه کاربران باید فرایند احراز هویت یا KYC را انجام دهند. و تنها پس از آن می توانند کیف پول خود را به صرافی متصل کرده و اقدام به معامله کنند. علاوه بر این، وایت پیپر خواستار اجرای پروتکل هایی برای ردیابی تراکنش‌ها بر روی پلتفرم است. چنین سیستمی احتمالاً مقامات را قادر می‌سازد تا پرداختها و آدرس‌های کیف پول رو را با اطلاعات KYC ارجاع دهند تا هویت شخص در پشت طرف‌های معامله را آشکار کنند. حامیان این طرح ادعا می کنند که چنین ابزارهای نظارتی برای جلوگیری از فعالیت های غیرقانونی ضروری است.

این حجم از محدودیت ها به خاطر افزایش فشار قانون گذاران بر ارزهای دیجیتال و اجرای قانون مالیاتی جدید آمریکاست.  البته در کنار آن بحث مبارزه با پول شویی هم به پیش کشیده می شود.

واحد جرایم سایبری با حریم خصوصی شدیدا مشکل دارد. با این حال، فناوری‌های غیرمتمرکز جدید مانند ارزهای دیجیتال، این کار را سخت‌تر از همیشه کرده‌اند. و به همین دلیل در بندی از قانون جدید مالیتی آمریکا صرافی های ارزهای دیجیتال موظف شده اند تا جزئیات و سوابق هر تراکنش را ثبت کنند تا امکان دنبال کردن پول در 15 تراکنش پشت سر هم وجود داشته باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *