آخرین تحولات کامودیتی ها در 24 ساعت گذشته

آخرین تحولات کامودیتی ها در 24 ساعت گذشته

گاز

پس از تهدید بلاروس به قطع تحویل گاز به اروپا در واکنش به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه رژیم لوکاشنکو، قیمت گاز انگلیس به 200 پنس در هر گرم افزایش یافت و به سطحی نزدیک شد که در دو هفته گذشته مشاهده نشده بود. این خبر نگرانی‌هایی را در مورد کاهش عرضه گاز در روسیه ایجاد کرد، زیرا در اوایل هفته قیمت گاز به تدریج در راستای تعهد پوتین برای افزایش ظرفیت افزایش یافت. در همین حال، پیش بینی می شود دمای هوا در شمال غرب اروپا از یکشنبه به زیر سطح نرمال برسد. قیمت گاز بریتانیا در اوایل اکتبر به بالاترین میزان خود رسید، زیرا بریتانیا در معرض خطر کمبود ظرفیت ذخیره سازی محدود گاز که پس از بسته شدن تاسیسات ذخیره سازی راف متعلق به Centrica در سال 2017 است، میباشد که این کشور را مجبور به به واردات گاز طبیعی مایع بیشتر کرده است.

نیکل

معاملات آتی نیکل در ماه نوامبر حدود 19880 دلار در هر تن معامله شد که در ماه گذشته در میان عرضه کم، تقاضای قوی به ویژه از سوی صنعت باتری و خرید اجباری نقطه ای به دلیل احتکار مواد برای سال آینده با 21000 دلار بالاترین قیمت معامله شد.

تولید در فیلیپین به دلیل فصل بارندگی، ضربه بدی خورده است. در جاهای دیگر، انتظار می‌رود تقاضای نیکل برای تولید فولاد ضد زنگ به دلیل محدودیت‌های مداوم برق در چین و کندی اقتصاد چین کاهش یابد.

نمودار تحلیل تکنیکال قیمت نیکل

جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

پلاتین

معاملات آتی پلاتین در اواسط نوامبر حدود 1070 دلار در هر اونس بود که نزدیک به بالاترین رقم از اواخر جولای بود، زیرا سرمایه گذاران به دنبال داده های تورم از ایالات متحده و چین به فلزات گرانبها پناه بردند. نگرانی های طولانی مدت از تورم باعث شده است که پلاتین در 11 روز اول نوامبر بیش از 6 درصد افزایش یابد. در جاهای دیگر، Chalice Mining بهترین کشف پلاتین خود را در کانسار Gonneville در استرالیای غربی انجام داده.

نمودار تحلیل تکنیکال قیمت پلاتین

جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

نقره

پس از افزایش 6.2 درصدی قیمت‌ها در ایالات متحده در ماه اکتبر، که شدیدترین افزایش شاخص CPI از سال 1990 بود، قیمت‌های نقره به 25 دلار در هر اونس تروی به بالاترین حد طی 3 ماه گذشته رسید. اظهاراتی فدرال رزرو هفته گذشته مبنی بر اینکه بانک مرکزی در مورد برنامه افزایش نرخ بهره صبور خواهد بود، ارئه داد. نظرسنجی فدرال رزرو نیویورک نشان داد که پیش از این، انتظارات تورمی خانوارهای ایالات متحده به بالاترین حد خود یعنی 5.7 درصد افزایش یافته، چراکه مصرف کنندگان همچنان از افزایش هزینه های خانوار رنج می برند.

نمودار تحلیل تکنیکال قیمت نقره

جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

کاهش تولید در معادن آفریقای جنوبی و تضعیف واحد پولی این کشور

تولید معدن در آفریقای جنوبی در سپتامبر 2021 به دنبال افزایش 0.7 درصدی، کاهش یافته و برآوردهای بازار از افزایش 2 درصدی، 3.4 درصد نسبت به سال قبل در سپتامبر 2021 کاهش یافته است. این اولین کاهش فعالیت معدن پس از شش ماه رشد متوالی و شدیدترین کاهش از ژانویه بود. بیشترین سهم منفی، زغال سنگ (8.9 -درصد در مقابل 10.7- درصد در ماه اوت)، و طلا (6.9 -درصد در مقابل 17.7 درصد) بوده است. تولید همچنین برای نیکل (34.4- درصد در برابر 33.3- درصد) کاهش قابل توجهی داشته است. بر اساس تعدیل فصلی ماهانه ، تولید معدن 3.7 درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش در چهار ماه گذشته بوده است.

آلومینیوم

معاملات آتی آلومینیوم به 2700 دلار در هر تن بازگشت و از پایین ترین سطح 2554 دلاری 11 هفته اخیر خود که در 4 نوامبر در بحبوحه عرضه محدود به دلیل تداوم محدودیت های مصرف انرژی به دست آمد، بهبود یافت. سهام‌های آزاد موجود در پایین‌ترین سطح از دسامبر 2005 قرار دارند، زیرا چین اقداماتی را برای کنترل مصرف انرژی و جلوگیری از آلودگی انجام می‌دهد در حالی که تقاضا از سوی صنعت تولید همچنان پایدار است.

نمودار تحلیل تکنیکال قیمت

نفت خام

معاملات آتی نفت خام WTI در روز جمعه به کمتر از 81 دلار در هر بشکه رسید و نفت در بحبوحه رشد دلار ناشی از تورم و در حالی که سرمایه‌گذاران در حال آماده شدن برای واکنش بیشتر ایالات متحده در مهار قیمت‌های بالای نفت هستند در مسیر ثبت سومین افت هفتگی قرار دارد. اوپک در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که انتظار دارد تقاضای نفت به طور متوسط ​​در سه ماهه چهارم سال 2021 به 99.49 میلیون بشکه در روز برسد، در حالی که این رقم نسبت به پیش بینی ماه گذشته 99.82 میلیون بشکه در روز بود، زیرا قیمت های انرژی بالاتر می تواند به تقاضا آسیب برساند. هزینه های انرژی بالاتر نیز به عنوان عاملی در کاهش سرعت بهبود جهانی و کاهش تقاضا از سوی چین و هند، با اثرات تسری در بخش های گسترده تر اقتصاد، همانطور که در آخرین ارقام تورم نشان داده شده است، ذکر شده است.

نمودار تحلیل تکنیکال قیمت

جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *