آخرین تحولات در بازار فولاد و گاز طبیعی

آخرین تحولات در بازار فولاد و گاز طبیعی

فولاد

هلدینگ میلیاردر هندی گوتام آدانی و POSCO فولاد کره جنوبی قصد دارند حدود 5 میلیارد دلار در پروژه هایی سرمایه گذاری کنند که شامل راه اندازی یک کارخانه فولاد یکپارچه در ایالت غربی گجرات هند است.

این پروژه بخشی از پیمانی است که بین یکی از قدرتمندترین شرکت‌های هند و POSCO صورت می‌گیرد، که به شرکت بزرگ فولاد کره جنوبی فرصت جدیدی می‌دهد تا از تقاضای رو به رشد فولاد در این کشور آسیای جنوبی پول نقد کند.

POSCO   اکنون یک کارخانه 1.8 میلیون تنی نورد سرد و گالوانیزه را در ایالت غربی ماهاراشترا راه اندازی می کند و فولاد خودرو را برای خودروسازان برجسته هند تامین می کند.

این کشور چند سال پیش برنامه های خود را برای آنچه که به عنوان بزرگترین سرمایه گذاری خارجی هند در نظر گرفته می شد، یعنی پروژه کارخانه فولاد 12 میلیارد دلاری با ظرفیت سالانه 12 میلیون تن در ایالت شرقی اودیشا، که به دلیل تأخیرهای بی رویه در تملک زمین بود، کنار گذاشت.

آدانی قصد دارد در دهه آینده 20 میلیارد دلار در انرژی های تجدیدپذیر سرمایه گذاری کند و می گوید که همچنین تلاش خواهد کرد تا تجارت بندری خود را تا سال 2025 به یک تولید کننده خالص کربن صفر تبدیل کند.

شرکت آدانی ، بزرگترین تاجر زغال سنگ هند است که با مخالفت فعالان آب و هوا به دلیل تلاش برای بهره برداری از معدن کارمایکل استرالیا، یکی از بزرگترین پروژه های زغال سنگ در سال های اخیر مواجه شده است.

قلع

معاملات آتی قلع بالای 41،000 دلار در هر تن معامله شد و در میان موجودی کم و اختلالات عرضه، به بالاترین حد خود رسید.

موجودی انبارهای بورس فلزات لندن 2،059 تن بود که از کمترین میزان 887 تن در نوامبر 2021 بهبود یافت، اما همچنان کمتر از میانگین سال 2020 یعنی 5،000 تن بود. همچنین، اقدامات برای مهار شیوع کووید در میانمار باعث اختلال در حمل و نقل شده و تولید قلع تصفیه شده در چین را محدود کرده است. در همین حال، سومین تولیدکننده بزرگ قلع تصفیه شده، گروه ذوب مالزی، برای تحویل در ژوئن وضعیت فورس ماژور را اعلام کرد، در حالی که کارخانه های ذوب قلع چین پس از کاهش مصرف برق، تولید را کاهش دادند.

گاز طبیعی

به دنبال افزایش 13.9 درصدی این کامودیتی، در حالی که مذاکرات با ایالات متحده بر سر فهرست تحریم های مشروط علیه روسیه شتاب گرفت، قیمت گاز طبیعی بریتانیا در روز جمعه از 220 پنس گذشت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که کاخ سفید بر متحدان اروپایی فشار می‌آورد تا به توافقی بر سر تحریم‌هایی که در صورت تهاجم روسیه به اوکراین میتواند اعمال شود، در نظر گرفته خواهد شد.

در جاهای دیگر، دمای بالای بی سابقه در استرالیا باعث ایجاد اختلالات موقت در تاسیسات صادرات گاز طبیعی شد و نگرانی ها در مورد زنجیره تامین جهانی گاز طبیعی را تشدید کرد.

سنگ آهن

واردات سنگ آهن چین در سال 2021 کاهش یافت که 4.3 درصد نسبت به رکورد سالانه سال قبل کمتر است، زیرا محدودیت های تولید فولاد اعمال شده برای مبارزه با آلودگی باعث کاهش تقاضا و کاهش قیمت مواد اولیه فولادسازی شد.

چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده سنگ آهن جهان در سال گذشته 1.12 میلیارد تن از این کالا را وارد کرده است، در حالی که در سال 2020، 1.17 میلیارد تن وارد شده است.

چین در ماه دسامبر، 86.07 میلیون تن از مواد خام را وارد کرده است که 18 درصد کمتر از نوامبر است.

چین در پنج ماهه اول سال 2021، با حمایت قوی از تولید فولاد ، سنگ آهن را با نرخی سریع وارد و مصرف کرد، زیرا کارخانه‌ها از سود مناسبی برخوردار بودند که پشتوانه آن بهبود تقاضا پس از اولین موج‌های همه‌گیری ویروس کرونا بود.

با این حال، زمانی که مقامات از کارخانه‌های فولادی خواستند تولید خود را کاهش دهند تا به هدف سالانه ثابت نگه داشتن تولید فولاد خام دست یابند، واردات به صورت سالانه کاهش یافت. با کند شدن فعالیت ساخت و ساز در زمستان و همچنین کاهش تقاضای پایین دستی برای این فلز صنعتی قیمت ها کاهش یافت.

طی ژوئن تا دسامبر 2021، واردات سنگ آهن چین نزدیک به 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت. قیمت‌های آتی سنگ‌آهن در بورس کالای دالیان نیز تا پایان دسامبر 45 درصد از اوج 1239 یوان در هر تن ثبت‌شده در ماه می کاهش یافته اند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *