گزارش روز بازار جهانی | 7 مهر 1400

گزارش روز بازار جهانی | 7 مهر 1400

کارگزاری دنیای نوین

طلا

طلا روز سه شنبه با افزایش 1 درصدی ارزش دلار و بازده خزانه داری ایالات متحده، زیان خود را افزایش داد، در حالی که سرمایه گذاران همچنان منتظر نشانه های سیاست رئیس فدرال رزرو بودند.
هر اونس طلای خالص به پایین ترین سطح خود از 11 آگوست رسید و به 1730.50 دلار در هر اونس رسید با 1 درصد کاهش به 1732 دلار و 30 سنت رسید.
قیمت طلا در معاملات آتی آمریکا نیز 0.9 درصد کاهش یافت و به 1736.50 دلار رسید.
و شاخص های خزانه داری آمریکا برای چهارمین روز متوالی افزایش یافت و به بالاترین حد خود در سه ماه گذشته رسید و شاخص دلار 0.3 درصد افزایش یافت و طلا را برای دارندگان سایر ارزها گران کرد.
افزایش 10 ساله خزانه داری ایالات متحده جذابیت طلا را کاهش می دهد و به نظر می رسد که این فلز تا بیشتر از 1730 دلار کاهش یابد.
دارایی SPDR Gold Trust نیز روز دوشنبه با 0.3 درصد کاهش به 990.32 واحد رسید.
رئیس فدرال رزرو شیکاگو انتظار دارد که تورم تا سال 2024 به 2.4 درصد برسد.
در سایر فلزات نیز هر اونس نقره 2 درصد کاهش یافت و به 22.20 دلار رسید ، پالادیوم با 0.9 درصد کاهش به 1946.27 دلار رسید ، در حالی که پلاتین با 0.4 درصد افزایش به 984.28 دلار رسیده است.

روند روزانه و رصد لحظه‌ای انواع بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

لیتیوم

Lake Resources NL در استرالیا روز سه شنبه اعلام کرد که آژانس اعتباری صادرات کانادا برای توسعه لیتیوم کاچی 540 میلیون دلاری این شرکت در آرژانتین برای سرمایه گذاری ابراز تمایل کرده است.
با پیوستن به Export Finance انگلستان 70 درصد از کل منابع مالی مورد نیاز برای توسعه پروژه را تامین خواهد کرد.
انتظار می رود این پروژه از سال 2024 سالانه 25500 تن تولید کند و احتمال گسترش آن به 50،000 تن نیز برسد. قیمت لیتیوم در سال گذشته در پی افزایش تقاضا برای باتری هایی که از این فلز سفید استفاده می کنند در اثر فشار جهانی به سمت شیوه های حمل و نقل پاک افزایش یافته است.

زغال سنگ

چین باید واردات زغال سنگ بیشتری از روسیه ، اندونزی و مغولستان انجام دهد تا کمبود عرضه در بخش های بزرگ صنعت فلج شود.
در همین راستا باید کانال های متعددی برای تضمین ذخایر زغال سنگ ایجاد شود.
در کوتاه مدت ،سیاست های امدادی مانند کندن زغال سنگ بیشتر از زیر زمین تنها راه خواهد بود، که احتمالاً ایده ای نامطلوب خواهد بود که باعث می شود تا کاربران نهایی هزینه بیشتری برای برق خود بپردازند.

کربن

انتشار کربن آزاد شده در طی فرآیند تولید نفت خام از دریاچه سرد کانادا ، کرکوک عراق و میدان های شیل ایالات متحده بیشترین هزینه را برای تولیدکنندگان خواهد داشت.
حق بیمه جبران کربن از 1 اکتبر همراه با محاسبه ماهانه شدت کربن برای 14 میدان نفت خام اصلی در عربستان سعودی ، عراق ، نروژ و آمریکا آغاز خواهد شد.
این امر با هدف برآوردن تقاضای روزافزون برای عرضه نفت خام کم کربن به منظور افزایش نظارت بر انتشار گازهای گلخانه ای در فرآیندهای تولید نفت انجام خواهد شد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

مس

قیمت مس با تقویت دلار و نگرانی از تاثیر قطع برق در فلزات اصلی چین کاهش یافت.
مس سه ماهه در بورس فلزات لندن پس از افزایش 0.3 درصدی در روز دوشنبه ، 1.1 درصد کاهش یافت و به 9،260 دلار رسید.
مس از بالاترین رکورد 10747.50 دلار در ماه مه کاهش یافته است ، اما همچنان در سال جاری 20 درصد افزایش داشته است.
در چین ، کمبود منابع زغال سنگ ، محدودیت های انتشار گازهای گلخانه ای و تقاضای شدید تولیدکنندگان و صنعت ، قیمت زغال سنگ را به بالاترین حد خود رسانده و محدودیت های گسترده ای را در استفاده از آن ایجاد کرده است.
دلار آمریکا نیز به دلیل افزایش بازده اوراق قرضه به بالاترین سطح خود در بیش از پنج هفته گذشته رسید و فلزات به دلار را برای خریداران با ارزهای دیگر گران تر کرده است.
قلع در بورس فلزات لندن نیز با 1.9 درصد افزایش به 35780 دلار در هر تن رسید و روز دوشنبه بیش از 4 درصد سقوط کرد ، زیرا محدودیت مصرف برق در چین تقاضا برای قلع تصفیه شده را کاهش داده.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *