گزارش روزانه بازار سرمایه (دوشنبه 31 شهریور ماه 1399)

گزارش روزانه بازار سرمایه (دوشنبه 31 شهریور ماه 1399)

شاخص بورس تهران امروز با افت 57 هزار واحدی عدد 1 میلیون و 595 هزار را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز با افت 6 هزار واحدی به عدد 415 هزار واحد رسید. همچنین امروز با دست به دست شدن 3 میلیارد سهم طی 477 داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از 4948 میلیارد تومان رسید. بنابراین شاخص کل بورس تهران، افت 3.4 درصدی را نسبت به معاملات روز قبل تجربه نمود.

بازار امروز همچون روزهای گذشته با افزایش عرضه های کار خود را آغاز نمود این در حالی است که دلار سنا به 22670 تومان رسید. در پایان بازار شاهد تحرکاتی در طرف تقاضا بودیم به عبارتی اندکی بر شدت تقاضا ها افزوده شد.

از منظر عقلایی  رشد بازار های موازی در مقابل افت شدید بازار سرمایه قابل توجیه نمی باشد. شاید هیجان و ترس را بتوان تنها دلیل این افت شدید بازار سرمایه در برابر بازارهای موازی دانست.

ارزش خالص معاملات بورس 3935 میلیارد تومان بوده است و ارزش صفوف خرید در پایان بازار 380 میلیارد تومان می باشد. مادامیکه ارزش خالص معاملات همراه با صفوف خرید بیش از 12000  میلیارد باشد می توان انتظار بازار پویا و عدم ریزش شدید را از بازار داشت.

بازار سرمایه در یک نگاه

شاخص کلشاخص هم وزنسود خالص(میلیارد تومان)
1.595.154415.912245.742
میزان تغییر شاخص کل(درصد)میزان تغییر شاخص هم وزن(درصد)درصد رشد سود خالص
3.4-1.4-
حجم معاملات(میلیارد سهم)ارزش معاملات(میلیارد تومان)ارزش بازار(میلیارد تومان)
349485.935.855
P/EP/SP/B
26.56.410.5

بیشترین ارزش معاملات بازار سرمایه

نام سهامحجم معاملات(میلیون)ارزش معاملات(میلیارد)قیمت پایانی(ریال)درصد تغییرات قیمتقیمت آخرین معامله(ریال)
پترول3425133149703.915680
شبندر943924414804-41280
زاگرس2138741790545181693
دی612972485862.549810

نمادهای تاثیر گذار بر شاخص کل بورس

گزارش روزانه بازار سرمایه (دوشنبه 31 شهریور ماه 1399)

توضیحات: تقسیم بندی بر مبنا ارزش معاملات شرکت می باشد و اعداد میزان تاثیر گذاری بر شاخص کل را نمایش می دهد.

ارزش معاملات بازار بورس و فرابورس در طی هفته

گزارش روزانه بازار سرمایه (دوشنبه 31 شهریور ماه 1399)

توضیحات: ارزش خالص بورس و فرابورس از کسر ارزش معاملاتی صندوق ها،  اوراق و معاملات بلوک از ارزش بورس و فرابورس بدست می آید.

مقایسه ارزش معاملات صف های خرید و فروش

گزارش روزانه بازار سرمایه (دوشنبه 31 شهریور ماه 1399)

مقایسه تعداد صف های خرید و فروش

گزارش روزانه بازار سرمایه (دوشنبه 31 شهریور ماه 1399)

اخبار منتخب بازار سرمایه و کدال

  1. شرکت نفت پاسارگاد از منتفی شدن بدهی احتمالی سال 92 خبر داد.
  2. شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود(ثرود) از فروش 38 درصد دفتر مرکزی شرکت به سرمایه گذاری البرز به مبلغ 7.9 میلیارد تومان خبر داد.
  3. شرکت داروئی و بهداشتی لقمان( دلقما) از تغییر بیش از 10 درصد در نرخ فروش محصولات خبر داد.
  4. بانک صادرات ایران(وبصادر) از واگذاری 20 درصد سهام شرکت سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات به قیمت هر 1010 تومان خبر داد. این واگذاری به ازای هر سهم 31 تومان برای شرکت سودآوری دارد.
  5. شرکت تبرک از خرید دارایی های شرکت آسه آرد و آسه دان توسط شرکت اخشان خراسان شامل ذخیره سازی غلات به میزان 120،000 تن و تولید آرد به میزان 210،000 تن با هدف راه اندازی بزرگترین واحد تولیدی نان صنعتی و ماکارونی شرق ایران خبر داد و مبلغ مورد توافق 185 میلیارد تومان می باشد.
  6. سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه 48 درصدی  شرکت مپنا از محل سود انباشته صادر کرد.
  7. شرکت سرمایه گذاری آوا نوین(وآوا) در مزایده ساختمان اداری متعلق به سازمان اقتصادی کوثر ، به مبلغ پایه 330.000 میلیون ریال شرکت نمود و پس از ارائه مدارک، تضمینات و پاکت پیشنهادی به مبلغ 340.000 میلیون ریال شرکت نمود .که پس از مشخص شدن نتایج مزایده طی نامه رسمی سازمان اقتصادی کوثر به عنوان برنده مزایده اعلام گردید.
  8. شرکت سرامیک های صنعتی اردکان(کسرا) از راه اندازی خط آسیاب ریموند شرکت فرعی مهندسی معدنی زرین پودر نوین کسرا خبر داد.
  9. بانک دی از مزایده عمومی املاک تملیکی و مازاد در تاریخ 5 مهر ماه خبر داد.
  10. یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در بازار سرمایه صبوری و مطالعه نقش کلیدی در موفقیت دارد،  گفت: سهامداران حقیقی باید در نظر داشته باشند بازار سرمایه جایی است که پول از جیب سهامداران عجول به سهامداران با حوصله و صبور منتقل می شود.
  11. معاون عملیات بازار شرکت بورس تهران با صدور اطلاعیه‌ای به مدیران عامل شرکت‌های بورسی اعلام کرد که با توجه به اهمیت روزافزون الزامات نقدشوندگی بازار و لزوم تنظیم عرضه و تقاضای بازار به موجب آیین‌نامه حفظ ثبات بازار سرمایه و صیانت از حقوق سرمایه گذاران و سهامداران، داشتن رکن بازارگردانی موثر از سوی ناشر و سهامداران شرکت ها جزء الزامات پذیرش شرکت ها است.
  12. دولت با افزایش سهام قابل واگذاری به صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله صنایع پالایش نفت، شامل باقیمانده سهام متعلق به دولت در شرکت‌های پالایش نفت تبریز، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران از ۲۰ درصد به ۳۰ درصد موافقت کرد.
  13. سعید اسلامی بیدگلی، عضو شورای عالی بورس در توییتی نوشت؛ با همکاری کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به‌زودی سامانه جدید صدور کدهای PRX راه‌اندازی خواهد شد. با شروع کار این سامانه، امیدوارم زمان صدور کدهای سبدگردانی به کمتر از سه روز برسد. اتفاقی مبارک در جهت توسعه فعالیت سبدگردانی در بازار سرمایه ایران.
  14. شرکت سرمایه گذاری استان های مرکزی)وسمرکز( و زنجان)وسزنجان( آماده معامله شدند.
  15. رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد که در «طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو» از ظرفیت های بورس کالا استفاده خواهد شد.
  16. مدیر برنامه‌ریزی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: وراث سهام عدالت اموات عملا سهام‌داران شرکت‌های سرمایه گذاری استانی خواهند بود و مشمول روش غیر مستقیم هستند چراکه کسی روش مدیریت سهام را برای آنها انتخاب نکرده است.
  17. شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: متاسفانه برخی افراد سودجو با تبلیغات فراوان و با بهانه ارائه خدمات به سهامداران عدالت، اقدام به مشاوره تلفنی کرده اند. در این ترفند جدید، شماره تلفنی به سهامداران عدالت پیامک می شود تا آنها را جهت کسب مشاوره و مدیریت سهام به تماس با این شماره ها ترغیب کنند اما هزینه سنگینی متوجه سهامداران می شود. شماره مرکز تماس این شرکت جهت کلیه موارد مرتبط با سهامداران از جمله سهامداران عدالت، درگاه ذی نفعان بازار سرمایه و … شماره سراسری 1569 است. همچنین سهامداران سهام عدالت می توانند جهت مشاهده سبد سهام عدالت و ارزش آن به سامانه sahamedalat.ir و برای کلیه سهام در صورت ثبت نام در سجام به سامانه ddn.csdiran.com مراجعه کنند.
  18. از روز دوشنبه ۳۱ شهریور ۹۹ تا اطلاع ثانوی – کلیه سفارشات نمادهایی که به علت افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف و ب ، تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت و تعلیق نماد معاملاتی در حین جلسه معاملاتی متوقف می شوند و همچنین نمادهایی که جهت برگزاری مجامع عمومی و جلسه هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه متوقف می شوند از سامانه معاملاتی حذف می شوند.
  19. بر اساس مصوبه سی و نهمین جلسه هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار سازمان بورس و اوراق بهادار پیش نویس دستورالعمل صدور مجوز برای فعالیت کارگزاری های جدید تدوین شد.

می توانید گزارش بازار سهام را هر روز در کانال سیگنال به آدرس signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) مشاهده کنید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *