گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 25 مرداد ماه 1399)

گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 25 مرداد ماه 1399)

شاخص بورس تهران امروز با افت 72  هزار واحدی عدد 1 میلیون و 903 هزار را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز با افت 10 هزار واحدی به عدد 501 هزار واحد رسید. همچنین امروز با دست به دست شدن 9 میلیارد سهم طی 978 داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از 9283 میلیارد تومان رسید. بنابراین شاخص کل بورس تهران، افت 3.6 درصدی را نسبت به معاملات روز قبل تجربه نمود.

بازار امروز با افزایش عرضه ها و صف فروش در اکثر نمادها کار خود را آغاز نمود. با گذشت زمان بر شدت عرضه ها افزوده و از شدت تقاضا کاسته شد. هر چه به پایان بازار نزدیک می شدیم شاهد کاهش حجم صف های فروش بودیم ولی همچنان صف های فروش در بیشتر نمادها پابرجا بود. افت بیشتر شاخص کل نسبت به هم وزن نشان دهنده افت بیشتر شرکت های با ارزش بازار بالا نسبت به شرکت های با ارزش بازار پایین می باشد.

این روز ها که بازار بورس سرتاسر منفی است. مرور دلایل خرید و پایبندی به استراتژی بهترین راهکار جهت حفظ آرامش و تصمیم گیری درست در خرید و فروش ها می باشد.

ارزش خالص معاملات بورس 9271 میلیارد تومان بوده است و ارزش صفوف خرید در پایان بازار 1481 میلیارد تومان می باشد. مادامیکه ارزش خالص معاملات همراه با صفوف خرید بیش از 10000  میلیارد باشد می توان انتظار بازار پویا و عدم ریزش شدید را از بازار داشت.

بازار سرمایه در یک نگاه

شاخص کلشاخص هم وزنسود خالص(میلیارد تومان)
1.903.273501.206222.965
درصد رشد شاخص کلدرصد رشد شاخص هم وزندرصد رشد سود خالص
3.6-2.1-
حجم معاملات(میلیارد سهم)ارزش معاملات(میلیارد تومان)ارزش بازار(میلیارد تومان)
792837.126.441
P/EP/SP/B
34.647.713.2

بیشترین ارزش معاملات بازار سرمایه

نام سهامحجم معاملات(میلیون)ارزش معاملات(میلیارد)قیمت پایانی(ریال)درصد تغییرات قیمتقیمت آخرین معامله(ریال)
وپارس18601006054101.35470
فولاد3997262182004.9-18110
سیتا2015767285804.928590
خبهمن99356235870                     1.8-36600

نمادهای تاثیر گذار بر شاخص کل بورس

گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 25 مرداد ماه 1399)

توضیحات: تقسیم بندی بر مبنا ارزش معاملات شرکت می باشد و اعداد میزان تاثیر گذاری بر شاخص کل را نمایش می دهد.

ارزش معاملات بازار بورس و فرابورس در طی هفته

گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 25 مرداد ماه 1399)

توضیحات: ارزش خالص بورس و فرابورس از کسر ارزش معاملاتی صندوق ها،  اوراق و معاملات بلوک از ارزش بورس و فرابورس بدست می آید.

مقایسه ارزش معاملات صف های خرید و فروش

گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 25 مرداد ماه 1399)

مقایسه تعداد صف های خرید و فروش

گزارش روزانه بازار سرمایه (شنبه 25 مرداد ماه 1399)

اخبار منتخب بازار سرمایه و کدال

  1. پیشنهاد تعیین جریمه نقدی و محرومیت از خدمات اجتماعی در رابطه با افراد و اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند به ستاد ملی ارایه شده است
  2. اوراق سلف استاندارد موازی نفت خام سنگین یکشنبه در بورس انرژی با نرخ ۱۹ درصد و به‌صورت ۲ ساله منتشر می‌شود.
  3. مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: فروشندگان سهام عدالت چنانچه با تأخیر غیر معمول در واریز مبلغ حاصل از فروش سهام عدالتشان مواجه شده اند، می‌توانند مشکل خود را در بخش ارتباط مستقیم با وزیر امور اقتصادی و دارایی که در پورتال این وزارتخانه به نشانی mefa.gov.ir تعبیه شده است، با درج مشخصات فردی، شماره تماس و کد هویت ملی مطرح کنند. در این اطلاعیه، شماره تلفن ۳۳۹۶۷۳۰۰- ۰۲۱ نیز برای پیگیری این گروه از مردم معرفی شده است.
  4. از دوشنبه مورخ ۲۷ مردادماه زمانبندی جلسات معاملاتی به صورت موقت تغییر می کند. با توجه به اطلاعات ارائه شده توسط شرکت مدیریت فناوری بورس تهران مبنی بر پر تراکنش بودن معاملات شرکت های برخی صنایع و در راستای بهبود کارکرد سامانه معاملاتی ، زمانبندی جدید جلسات معاملاتی صنایع در بورس تهران بصورت موقت از مورخ ۲۷ مرداد ۹۹ تغییر می کند . در جلسه معاملاتی اول زمان پیش گشایش از ساعت ۳۰ : ۸ الی ۴۵ : ۸ و زمان انجام معاملات از ساعت ۴۵ : ۸ الی ۴۵ : ۱۱ می باشد. در این جلسه معاملاتی کلیه صنایع، به غیر از صنعت فلزات اساسی، صنعت شرکت های چند رشته ای صنعتی و صنعت فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای به همراه مشتقات مربوطه اعم از اختیار معامله و اختیار فروش تبعی قابل معامله هستند. در جلسه معاملاتی دوم زمان پیش گشایش از ساعت ۰۰ : ۱۲ الی ۱۵ : ۱۲ و زمان انجام معاملات از ساعت ۱۵ : ۱۲ الی ۱۵ : ۱۵ می باشد. گفتنی است در جلسه معاملاتی دوم صنایع فلزات اساسی، شرکتهای چند رشته ای صنعتی و فرآوردههای نفتی، کک و سوخت هسته ای به همراه مشتقات مربوطه اعم از اختیار معامله و اختیار فروش تبعی قابل معامله می باشند. شایان ذکر است که کلیه صندوقهای قابل معامله (ETF)، اوراق بهادار با درآمد ثابت و نیز معاملات تمامی نمادهای آتی سبد سهام در جلسه دوم معاملاتی قابل معامله خواهند بود.
  5. هیات عامل بانک مرکزی در جلسه روز چهارشنبه خود نرخ سود در بازار بین بانکی را با ۱ واحد درصد افزایش، ۱۴ درصد تعیین کرد.
  6. شرکت خودروسازی سایپا امروز شنبه ۲۵ مرداد طرح پیش فروش مشارکت در تولید ۲ محصول جدید خود را آغاز کرد.
  7. شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس پس از احراز کلیه شرایط بعنوان دویست و بیست و سومین نماد معاملاتی درج گردید.
  8. شرکت سرمایه گذاری صدر تامین(تاصیکو) در مجمع عمومی عادی سالانه از 89 تومان سود ساخته شده 69 تومان را بین سهامداران تقسیم نمود.
  9. شرکت مبین وان کیش(اوان) از قرارداد فروش شارژ تلفن همراه و بسته های اینترنتی خبر داد.
  10. شرکت فنر سازی زر(خزر) از انعقاد قرار داد همکاری با قرارگاه خاتم الانبیا خبر داد.
  11. شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا)  از فروش 99 درصد سهام شرکت ماشین سازی پارس خبر داد.
  12. شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان(غشهداب) از فروش یک میلیون سهام شرکت بهاران گلبهار خراسان(غبهار) به ارزش خالص 4 میلیارد تومان خبر داد.
  13. حسابرس افزایش سرمایه 300 درصدی  شرکت فراورده های غذایی و قند چهار محال(قچار) از محل سود انباشته  به منظور اصلاح ساختار مالی تایید کرد.

می توانید گزارش بازار سهام را هر روز در کانال سیگنال به آدرس signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) مشاهده کنید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *