سبزی پالایشی ها مانع از افت شاخص کل شد | سه شنبه 6 مهر 1400

سبزی پالایشی ها مانع از افت شاخص کل شد | سه شنبه 6 مهر 1400

شاخص بورس تهران امروز با رشد 732  هزار واحدی عدد 1 میلیون و 425  هزار را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز با افت 1409 واحدی به عدد 419 هزار واحد رسید. همچنین امروز با دست به دست شدن 5 میلیارد سهم طی 1374 هزار داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از 4794 هزار میلیارد تومان رسید. بنابراین شاخص کل بورس تهران، رشد 0.05 درصدی را نسبت به معاملات روز قبل تجربه نمود.

بازار امروز در حالی کار خود را آغاز نمود که نفت به حوالی 80 دلار رسید و قیمت دلار در بازار آزاد به 28000 تومان رسید لذا این انتظار بود که شروع بازار امروز با استقبال خوبی همراه باشد. شروع بازار امروز با افزایش تقاضا در کلیت بازار بخصوص گروه پالایشی همراه بود ولی رفته رفته شاهد افزایش عرضه ها در بازار بودیم. به طوریکه تعداد نمادهای منفی بر نمادهای مثبت پیشی گرفت . روند این روزهای بازار به این صورت است که ابتدا افزایش تقاضا سپس عرضه ها در بازار افزایش می یابد و درپایان بازار با اندکی بهبود تقاضا نسبت به میانه بازار به کار خود پایان می دهد.

روند روزانه و رصد لحظه‌ای بازار سرمایه را می‌توانید از کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال پی‌گیری نمائید.

ر این روزها شاهد ارائه گزارشات ماهانه از سوی شرکت ها هستیم  در کنار اون نفت به حدوده 80 دلار رسیده است و در بودجه دولت قیمت نفت 40 دلار لحاظ شده است  و دلار رشد نسبی را در این روزها تجربه کرده است ولی شاخص کل افت نسبی را تجربه نموده و قیمت سهام خیلی از شرکت ها با شاخص یک میلیون واحدی تفاوت چندانی ندارد. ارزش معاملات در این روزها همچنان پایین است و با توجه به افت شاخص هم وزن ولی شاخص کل رشد خیلی اندک را تجربه کرده است . که نشان از تقاضای بیشتر در شرکت های بزرگ نسبت به شرکت های کوچک می باشد. در معاملات امروز بیشترین تقاضا در گروه نرم افزار و خدمات رخ داد.

بازار در یک نگاه

شاخص کلشاخص هم وزنسود خالص(میلیارد تومان)
1.425.440419.551562.133
میزان تغییر شاخص کل(درصد)میزان تغییر شاخص هم وزن(درصد)درصد رشد سود خالص
0.050.33-
حجم معاملات(میلیارد سهم)ارزش معاملات(میلیارد تومان)ارزش بازار(میلیارد تومان)
549165.727.995
P/EP/SP/B
9.33.34.4

اخبار منتخب بازار سرمایه و کدال:

  1. شرکت ایران خودرو دیزل(خاور) از فروش 175 دستگاه اتوبوس درون شهری دیزل به شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به مبلغ 717 میلیارد تومان خبر داد.
  2. شرکت کاشی پارس(کپارس) از بهره برداری از پروژه تولید محصولات پرسلان با ظرفیت اسمی یک میلیون و پانصد هزار متر مربع سالیانه خبر داد.
  3. شرکت داروسازی کاسپین تامین(کاسپین) از اخذ پروانه تولید  آمپول فاموتیدین خبر داد.
  4. شرکت فروسیلیس ایران(فروس) از تغییر بیش از 10 درصد در نرخ فروش محصولات خبر داد.
  5. شرکت سیمان ابیک(سابیک) از تعهد نامه سهامدار عمده جهت تقبل کلیه آثار بدهی خبر داد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *