رشد شاخص کل در برابر افت شاخص هم وزن | یکشنبه 4 مهر 1400

رشد شاخص کل در برابر افت شاخص هم وزن | یکشنبه 4 مهر 1400

شاخص بورس تهران امروز با رشد 2  هزار واحدی عدد 1 میلیون و 424  هزار را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز با افت 1988 واحدی به عدد 420 هزار واحد رسید. همچنین امروز با دست به دست شدن 5 میلیارد سهم طی 1098 هزار داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از 4800 هزار میلیارد تومان رسید. بنابراین شاخص کل بورس تهران، رشد 0.18 درصدی را نسبت به معاملات روز قبل تجربه نمود.

بازار امروز با افزایش نسبی تقاضا کارخود را آغاز نمود ولی رفته رفته شاهد افزایش عرضه ها در بازار بودیم. برتری تعداد نمادهای منفی بر مثبت در این لحظه از بازار مشهود بود. در ساعات پایانی بازار با بهبود نسبی تقاضا شاهد بهبود معاملات در نمادهایی همچون شتران، وبصادر، شبندر  و فملی و دیگر نمادهای بودیم. پارسان و وغدیر در معاملات امروز به صف خرید رسیدند.

گزارش بازار سهام و آپدیت تحلیل‌ها هر روز در کانال تلگرام تحلیل با سیگنال

تقاضا در شرکت های بزرگ نسبت به شرکت های کوچک در معاملات امروز مشهود بود و این امر در رشد بیشتر شاخص کل  در برابر افت شاخص هم وزن مشهود است. ارزش معاملات امروز در بازار کمتر 6 همت بود که این ارزش معاملات پایین سبب تردید معامله گران در خرید و فروش می شود.

افزایش نرخ بهره بین بانکی و نرخ اخزا ، عدم تعیین رئیس کل بانک مرکزی  و ابهامات در مورد برجام را می توان از دلایل تردید معامله گران جهت خرید نام برد. در برابر رشد دلار، قرار گرفتن سهام شرکت ها در کف تکنیکالی را می توان از دلایل برگشت بازار نام برد.

سرپرست مدیریت نظارت بر بازار سازمان بورس از کاهش فرایند افزایش سرمایه شرکت ها خبر داد.

بازار در یک نگاه

شاخص کلشاخص هم وزنسود خالص(میلیارد تومان)
1.424.719420.954562.133
میزان تغییر شاخص کل(درصد)میزان تغییر شاخص هم وزن(درصد)درصد رشد سود خالص
0.180.47-
حجم معاملات(میلیارد سهم)ارزش معاملات(میلیارد تومان)ارزش بازار(میلیارد تومان)
548065.725.082
P/EP/SP/B
9.23.34.4

اخبار منتخب بازار سرمایه و کدال:

  1. شرکت سپید ماکیان(سپید) در مجمع عمومی عادی سالیانه از 351 تومان سود ساخته شده 300 تومان را بین سهامداران تقسیم نمود.
  2. هیئت مدیره شرکت پارس آریان(آریان( از افزایش سرمایه 202 درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی خبر داد.
  3. شرکت ایرکا پارت صنعت(خکار) از تغییر بیش از 10 درصدی در نرخ فروش محصولات خبر داد.
  4. هیئت مدیره شرکت غلتک سازان سپاهان(فسازان) از افزایش سرمایه 400 درصدی از محل مطالبات حال شده وآورده نقدی، سود انباشته به منظور جبران مخارج انجام شده وطذح های توسعه خبر داد.
  5. شرکت داروسازي دکتر عبيدي(دعبید) محصول جديدي با نام کوریزان درد و تب کودکان سوسپانسیون توليد و به بازار دارو عرضه مي نمايد. این دارو برای برطرف کردن درد و تب ناشی از سرماخوردگی و سینوزیت، واکسیناسیون، دندان در آوردن در کودکان کاربرد دارد.
  6. بانک تجارت(وتجارت) از عدم متقاضی خرید سهام شرکت فراورده های غذایی و قند یاسوج خبر داد.
  7. شرکت بهمن لیزینگ(ولبهمن) از مزایده ملک خیابان ولیعصر بابت تامین نقدینگی خبر داد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *