افت 37 هزار واحدی شاخص کل امید ها به برگشت بازار را به فردا موکول کرد

افت 37 هزار واحدی شاخص کل امید ها به برگشت بازار را به فردا موکول کرد

شاخص بورس تهران امروز با افت 37  هزار واحدی عدد 1 میلیون و 450  هزار را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز با افت 10 هزار واحدی به عدد 439 هزار واحد رسید. همچنین امروز با دست به دست شدن 7 میلیارد سهم طی 685 هزار داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از 5.8 هزار میلیارد تومان رسید. بنابراین شاخص کل بورس تهران، افت 0.5 درصدی را نسبت به معاملات روز قبل تجربه نمود.

بازار امروز در حالی کار خود را اغاز نمود که در روز گذشته نفت برنت با قیمت 75 دلار و انس طلا با 1755 دلار به کار خود در بازار های جهانی پایان دادند.  ایران به عضویت سازمان شانگ های درامد و امریکا چند شخص در ارتباط با ایران را مورد تحریم قرارداد. شروع بازار با 30 نماد صف خرید و 26 نماد در وضعیت صف فروش بود. اگر چه بورس تهران در دقایق ابتدایی معاملات را با چراغ سبز اغاز نمود اما در جریان شاهد افزایش عرضه ها و افت شاخص کل در بازار بودیم. این افزایش عرضه ها با صف فروش اکثر نمادهای گروه خودرو، بانک و فلزات اساسی و پالایشی به اوج خود رسید. در ساعت پایانی بازار شاهد جمع  آوری صف های فروش بودیم و امیدواری به برگشت بازار را به فردا موکول کرد. از نظر تکنیکالی در صورت عدم برگشت بازار در معاملات فردا به نظرم می رسد فشار فروش در بازار افزایش یابد و شاخص خود را برای حمایت بعدی اماده نماید. از دلایل افت شاخص در این روزهای بازار می توان به افزایش نرخ بهره بین بانکی و رسیدن به عدد18.7 نام برد. همچنین در هفته گذشت دولت موفق به فروش 13.2 هزار میلیارد تومان با سرسید1402 و1403 با نرخ 21.7 شد و انتظارات تورم شدید را کاهش داد.

بانک ملی برای نخستین بار صورت های مالی خود را منتشر کرد. این بانک در سال99 ، زیان6.5 همتی ساخته است.

بازار در یک نگاه

شاخص کلشاخص هم وزنسود خالص(میلیارد تومان)
1.450.221439.932601.734
میزان تغییر شاخص کل(درصد)میزان تغییر شاخص هم وزن(درصد)درصد رشد سود خالص
2.5-2.3-
حجم معاملات(میلیارد سهم)ارزش معاملات(میلیارد تومان)ارزش بازار(میلیارد تومان)
880595.827.581
P/EP/SP/B
8.93.34.5

اخبار منتخب بازار سرمایه و کدال:

  1. نرخ بهره بازار بین بین بانکی در معاملات روز  پنج شنبه از 18.5 درصد به 18.7 درصد افزایش پیدا کرد.
  2.      بر اساس اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، سیزده مرحله حراج اوراق مالی اسلامی دولتی برگزار شد که در مجموع، 162.4 هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی دولتی توسط بانک‌ها و سایر سرمایه‌گذاران خریداری شد (در مرداد ماه سال جاری، طی برگزاری چهار مرحله حراج اوراق مالی اسلامی دولتی، 36.3 هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی دولتی توسط بانک‌ها (32.2 درصد) و 76.5 هزار میلیارد ریال توسط سایر سرمایه‌گذاران (67.8 درصد) جمعا به میزان 112.8 هزار میلیارد ریال، خریداری شد).
  3. شرکت پلی اکریل ایران(شپلی) از راه اندازی خط یارن پلی استر خبر داد.
  4. شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس(حفارس) از شرکت در مناقصه حمل 150000 هزار تن محمولات علوفه ای وارداتی استان مازندران بندر امیرآباد- نوشهر-بندر فریدونکنار خبرداد.
  5. شرکت پالایش نفت تبریز(شبریز) از افزایش سرمایه300 درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته به منظور جبران مخارج سرمایه ای خبر داد.
  6. هیئت مدیره شرکت تکادو(وکادو) از افزایش سرمایه 125 درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته به منظور مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های زیر مجموعه خبر داد.
  7. شرکت گروه صنعتی سدید(سدید) از انعقاد قرارداد به مبلغ 2388840 یورو خبر داد.
  8. شرکت زرین معدن آسیا(فزرین) در مجمع عمومی عادی سالانه از 106 تومان سود ساخته شده 18 تومان را بین سهامداران تقسیم نمود.
  9. شرکت تولید مواد اولیه داروئی البرز بالک(دبالک) از فروش مواد اولیه داروئی به شرکت البرز دارو به مبلغ16 میلیارد خبر داد.
  10. شرکت کیسون از ابلاغ قرارداد پروژه احداث بارگیری کنسانتره سنگ آهن فولاد شرق کاوه خبر داد.
  11. شرکت فراوری معدنی اپال کانی پارس(اپال) از واگذاری 15 درصد شرکت پارس فولاد سبزوار به قیمت هر سهم3125 تومان و جمع 1884 میلیارد تومان خبر داد.
  12. شرکت کیسون از انعقاد قرارداد انجام عملیات اجرایی پارکینگ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اتقا بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورز ایران به مبلغ 170 میلیارد تومان خبر داد.
  13. هیئت مدیره شرکت موتورسازان تراکتور سازی ایران(خموتور) از افزایش سرمایه 109 درصدی از محل سود انباشته، آورده نقدی با سلب حق تقدم خبر داد.
  14. شرکت گروه مپنا(رمپنا)از قرارداد بلوک دوم نیروگاه سیکل ترکیبی گل گهر سیرجان خبر داد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • با سلام در قسمت تحلیل ها تحلیلی برای گشان داشتین. اطلاعات در مورد املاک و پیش فروش ها چقدر موثق هستش ومنبع تون چیه؟

    • سلام دوست عزیز
      برای تحلیل ها تمام اطلاعات از سایت کدال و سایت خود شرکت استخراج میشود

  • با سلام در قسمت تحلیل ها تحلیلی برای گشان داشتین. اطلاعات در مورد املاک و پیش فروش ها چقدر موثق هستش ومنبع تون چیه؟

    • سلام، منبع بیشتر تحلیل ها سامانه کدال و اطلاعاتی است که شرکت مزبور در این سامانه بارگزاری می نماید