شاخص کل یک میلیون و چهارصد هزار واحد را از دست داد | چهارشنبه 21 مهر 1400

شاخص کل یک میلیون و چهارصد هزار واحد را از دست داد | چهارشنبه 21 مهر 1400

شاخص بورس تهران امروز با افت 21236 واحدی عدد 1 میلیون و 397  هزار را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز با افت 8 هزار واحدی به عدد 392 هزار واحد رسید. همچنین امروز با دست به دست شدن 5 میلیارد سهم طی 520 هزار داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از 4270 هزار میلیارد تومان رسید. بنابراین شاخص کل بورس تهران، افت 1.5 درصدی را نسبت به معاملات روز قبل تجربه نمود.

بازار امروز در حالی کار خود را آغاز نمود که صندوق بین المللی پول  برآورد خود از متوسط رشد اقتصادی جهان را پایین آورد لذا شاهد ریزش بورس های جهان و افزایش قیمت طلا بودیم.  شروع بازار امروز متعادل بود ولی رفته رفته شاهد افزایش عرضه ها در بازار بودیم به طوریکه در میانه بازار تعداد صف های فروش به 209 نماد و تعداد نمادهای منفی به 500 نماد رسید. در پایان بازار شاهد بهبود تقاضا نسبت به اوایل بازار بودیم. ارزش معاملات امروز مثل روزهای گذشته همچنان پایین بود این امر سبب اختلال عرضه و تقاضا و عدم قیمت گذاری صحیح شرکت ها می شود.

رصد لحظه ای بازار سرمایه در کانال تلگرام تحلیل با سیگنال

پایین بودن ارزش معاملات و منفی بودن شاخص کل شک و تردید در دل خریداران جدید ایجاد خواهد و انها را از خرید جدید منصرف خواهد کرد. تقاضا در شرکت های با ارزش بازار متوسط و پایین به نسبت شرکت های با ارزش بازار بالا کمتر است این را می توان از افت کمتر شاخص کل نسبت به  هم وزن فهمید. در بین بازار اعضای شورای بورس مشخص شدند و طی جلسه فوق العاده امشب احتمالا رئیس سازمان بورس مشخص می شود.

  • نرخ تسعیر بانک ها بدون تغییر همچنان 15900 اعلام شد.

بازار در یک نگاه

شاخص کلشاخص هم وزنسود خالص(میلیارد تومان)
1.397.446392.778569.097
میزان تغییر شاخص کل(درصد)میزان تغییر شاخص هم وزن(درصد)درصد رشد سود خالص
1.5-2.1-
حجم معاملات(میلیارد سهم)ارزش معاملات(میلیارد تومان)ارزش بازار(میلیارد تومان)
5.642715.614.779
P/EP/SP/B
934.3

اخبار منتخب بازار سرمایه و کدال:

  1. سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه 21 درصدی شرکت صنعتی جام دارو(فجام) از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج وجه نقد تصویب کرد.
  2. شرکت داروئی و بهداشتی لقمان(دلقما) از تغییر بیش از 10 درصدی در نرخ فروش محصولات خبر داد.
  3. شرکت پالایش نفت اصفهان(شپنا) در دوره 3 ماهه منتهی به 1400 به سود 2561 میلیارد تومانی دست یافت که نسبت به دوره مشابه سال قبل تنها یک درصد افزایش یافته است.
  4. شرکت بهساز کاشانه تهران(ثبهساز) از فروش کل قدرالسهم پروژه مسکونی محمود اباد به مبلغ 120 میلیارد تومان خبر داد.
  5. هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر ایران(وصنا) از افزایش سرمایه 85 درصدی از محل سود انباشته خبر داد.
  6. هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری وثوق امین(وثوق) از افزایش سرمایه 28 درصدی از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی و حفظ پرتفوی سرمایه گذاری خبر داد.
  7. شرکت سیمان هرمزگان در دوره 9 ماهه منتهی به 1400 به سود 55 تومان به ازای هر سهم دست یافت.
  8. هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری جامی(وجامی) از افزایش سرمایه 56 درصدی از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی و حفظ پرتفوی سرمایه گذاری خبر داد.
  9. هیئت مدیره پارس خزر(لخزر) از افزایش سرمایه 500 درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی خبر داد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *