افت شاخص کل به رهبری خودرو | 20 آذر 1400

افت شاخص کل به رهبری  خودرو | 20 آذر 1400

شاخص بورس تهران امروز با افت 4 هزار واحدی عدد 1 میلیون و 344  هزار را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز با افت  2 هزار واحدی به عدد 361 هزار واحد رسید. همچنین امروز با دست به دست شدن 5 میلیارد سهم طی 368 هزار داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از 2 هزار میلیارد تومان رسید. بنابراین شاخص کل بورس تهران، افت 0.37 درصدی را نسبت به معاملات روز قبل تجربه نمود.

با ملایم شدن نگرانی ها نسبت به تبعات شیوع واریانت آمیکرون بر رشد اقتصاد جهانی و تقاضا برای نفت، قیمت نفت به 75 دلار رسید. طلا در 1783 دلار به کار خود پایان داد و برای هفته آتی طبق نظر سنجی کیتکو تحلیل گران وال استریت  بر این باورند که قیمت طلا هفته جاری هنگامی که بانک مرکزی آمریکا تسریع روند برنامه خرید اوراق قرضه را اعلام کند، بعید است کاهش پیدا کند. بازار با 206 نماد منفی و 273 نماد مثبت آغاز شد. هرچه از بازار می گذشت تعداد نمادهای منفی افزایش و تعداد نمادهای مثبت کاهش پیدا می کرد. ایران خودرو از  مثبت 3 در اوایل بازار به صف فروش 96 میلیونی رسید ولی تا پایان بازار صف فروش ایران خودرو جمع شد و بیشترین ارزش معاملات امروز را برای خود ثبت نمود.  با بازگشایی خودرو در روز چهارشنبه و ادامه رویه معاملات، معاملات خودرو بر کلیت بازار اثر گذار بود و با منفی شدن خودرو در بیشتر نمادهای موجود بازار شاهد فشار فروش بودیم. ارزش معاملات بازار همچنان پایین است و تصور رشد چند روزه برای بازار با این ارزش معاملات دور از انتظار است.

بازار در یک نگاه

شاخص کلشاخص هم وزنسود خالص(میلیارد تومان)
1.344.447361.495611.051
میزان تغییر شاخص کل(درصد)میزان تغییر شاخص هم وزن(درصد)درصد رشد سود خالص
0.370.58
حجم معاملات(میلیارد سهم)ارزش معاملات(میلیارد تومان)ارزش بازار(میلیارد تومان)
428655.373.754
8.22.64

اخبار منتخب بازار سرمایه و کدال:

  1. شرکت پاکسان(شپاکسا) از برنامه شرکت جهت افزایش سرمایه از محل سود انباشته و تجدید ارزیابی ها خبر داد.
  2. سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه 136 درصدی شرکت لابراتورهای رازک(درازک) از محل مطالبات حال شده  سهامدران و آورده نقدی به منظور انجام مخارج سرمایه بابت خرید و ایجاد دارایی ثابت مشهود صادر کرد.
  3. هیئت مدیره گروه دارویی برکت(برکت) افزایش سرمایه 17 درصدی از محل آورده نقدی سهامداران را تصویب کرد.
  4. شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید(شجم) در مجمع عمومی عادی سالانه از 107 تومان سود ساخته شده 90 تومان را بین سهامدران تقسیم نمود.
  5. موسسه اعتباری ملل(وملل) از مزایده عمومی املاک و مستغلات خبر داد.
  6. شرکت بیسکویت گرجی(غگرجی) از فروش ماشین آلات مستعمل تولید خبر داد.
  7. شرکت پالایش نفت اصفهان(شپنا) در دوره 6 ماهه منتهی به 1400 به ازای هر سهم 59 تومان با سرمایه جدید سود ساخت. سود خاص شرکت 4518 میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه قبل رشد 4 درصدی داشته است.
  8. شرکت پتروشیمی آبادان(شپترو) پس از اخذ رای داوری در خصوص پرونده آتش سوزی واحد 600 مجتمع  به طرفیت بیمه پارسیان، به منظور احقاق حقوق خود دادخواست بدوی مبنی بر درخواست اجرای رای داور خبر داد.
  9. شرکت صنعتی دریائی ایران(خصدرا) از برنده شدن در مناقصه ارائه خدمات مهندسی، خرید، ساخت و نصب برای جکت سرچاهی پروژه توسعه میدان گازی بلال به مبلغ 3 هزار میلیارد تومان خبر داد.
  10. شرکت شکر(قشکر) در دوره 12 ماهه منتهی به 1400 به ازای هر سهم 5 ریال سود ساخت که نسبت به مدت  مشابه قبل افت 29 درصدی یافته است.
  11. بانک مرکزی در بخشنامه ای به شبکه بانکی مهلت‌های مقرر در قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران ، برای مشمولان را برای آخرین بار از اول مهر ماه به مدت شش‌ماه تمدید کرد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *