موتور خودرویی ها تنور بازار را داغ کرد | یکشنبه 11 مهر 1400

موتور خودرویی ها تنور بازار را داغ کرد | یکشنبه 11 مهر  1400

شاخص بورس تهران امروز با رشد 3 هزار واحدی عدد 1 میلیون و 476  هزار را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز با افت 2248 واحدی به عدد 422 هزار واحد رسید. همچنین امروز با دست به دست شدن 8 میلیارد سهم طی 898 هزار داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از 6666 هزار میلیارد تومان رسید. بنابراین شاخص کل بورس تهران، رشد 0.22 درصدی را نسبت به معاملات روز قبل تجربه نمود.

بازار امروز در حالی کار خود را آغاز نمود که دستور العمل نحوه محاسبه مالیات واحدهای مسکونی خالی از سکنه به اداره کل امور مالیاتی ابلاغ شد همچنین رئیس سازمان بورس در نامه ای به وزیر اقتصاد زیان خودروسازان ناشی از قیمت گذاری دستوری را اعلام نمود. شروع بازار با پیش گرفتن عرضه ها بر تقاضا همراه بود. با گذشت زمان شاهد افزایش عرضه ها در گروه پالایشی، خودرویی و بانک های بودیم ولی تقاضا در گروه فلزات اساسی در حال افزایش بود . در ساعت اول بازار شاخص کل بازار با رشد 7000 هزار واحدی همراه شد ولی افزایش عرضه ها در بازار مانع پیشروی بیشتر شاخص کل شد.

روند روزانه و رصد لحظه‌ای انواع بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

در میانه های بازار با افزایش تقاضا در گروه خودرویی شاهد بهبود روند معاملات در بازار بودیم. به طوریکه با صف خرید خودرو و خساپا تقاضا در گروه بانکی افزایش یافت به طوریکه بانک صادرات از منفی 2 به مثبت 4 رسید و این امید ها را برای شروع مثبت بازار در گروه خودرو و بانکی افزایش داد. همچنان تقاضا در شرکت های بزرگ نسبت به شرکت های کوچک در بازار بیشتر است این را می توان از رشد شاخص کل در برابر افت شاخص هم وزن فهمید. در روز گذشته تقاضا در گروه پالایشی و پتروشیمی مانع از افت شاخص کل شد و در معاملات امروز تقاضا در گروه خودرو و بانکی به کمک شاخص امد و سبب شد شاخص کل پایانی مثبت داشته باشد.

بازار در یک نگاه

شاخص کلشاخص هم وزنسود خالص(میلیارد تومان)
1.476.689422.578568.550
میزان تغییر شاخص کل(درصد)میزان تغییر شاخص هم وزن(درصد)درصد رشد سود خالص
0.220.53-
حجم معاملات(میلیارد سهم)ارزش معاملات(میلیارد تومان)ارزش بازار(میلیارد تومان)
866665.934.443
P/EP/SP/B
9.13.34.6

اخبار منتخب بازار سرمایه و کدال:

  1. شرکت احیا صنایع خراسان(واحیا) از مشارکت در طرح ساخت و فروش پروژه مسکونی خبر داد.
  2. شرکت پالایش نفت تهران(شپنا) از تعیین مبنای قیمت گذاری خوراک نفتی خبر داد. و اعلام کرد باتوجه به اینکه قیمت های ماهیانه 6 ماهه نخست سال 1400 براساس دستوالعمل مذکور تاکنون اعلام نگردیده است، تعیین اثار ریالی مصوبه مذکور منوط به ارایه نرخ ها و صورتحساب ماهیانه از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی می باشد.
  3. شرکت صنایع فولاد آلیاژی  یزد(فولای) از تاسیس شرکت توسعه سرمایه فولادی اهورا سپیدار خبر داد.
  4. شرکت نوش مازندران از افزایش 19 درصدی نرخ فروش محصولات کنسانتره مرکبات خبر داد.
  5. شرکت پارس دارو از افزایش 35 درصدی محصولات شرکت شامل گروه قرص،کپسول، کرم و پماد خبر داد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *