افت قیمت نفت و کاهش تولید آلومینا و فولاد در چین

افت قیمت نفت و کاهش تولید آلومینا و فولاد در چین
کارگزاری دنیای نوین

نفت

قیمت نفت در اوایل روز دوشنبه حدود 2 درصد کاهش یافت زیرا انتشار فزاینده نوع جدید ویروس کرونا در اروپا و ایالات متحده نگرانی سرمایه گذاران را برانگیخته است و محدودیت های جدید در مشاغل برای مبارزه با گسترش آن ممکن است به تقاضای سوخت ضربه بزند.

به دلیل ترس از محدودیت های قریب الوقوع در فعالیت های اقتصادی برای مهار گسترش روزافزون نوع Omicron در سراسر جهان، میزان تقاضا کاهش یافته است.

هلند روز یکشنبه قرنطینه شد و احتمال اعمال محدودیت‌ قبل از تعطیلات کریسمس و سال نو در چندین کشور اروپایی وجود دارد.

در همین حال، شرکت های انرژی ایالات متحده در این هفته برای دومین هفته متوالی تعداد دکل های نفت و گاز طبیعی را اضافه کردند.

شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز در گزارش خود در روز جمعه اعلام کرد که تعداد دکل‌های نفت و گاز، که نشان‌دهنده اولیه تولید آتی است، در هفته منتهی به 17 دسامبر با سه واحد افزایش به 579 عدد رسید که بالاترین میزان از آوریل 2020 است.

با این حال، انتظار می‌رود صادرات و ترانزیت نفت از روسیه به میزان 56.05 میلیون تن در سه ماهه اول 2022 در مقایسه با 58.3 میلیون تن در سه ماهه چهارم سال 2021 کاهش یابد.

طلا و فلزات با ارزش

قیمت طلا روز دوشنبه افزایش یافت زیرا نگرانی ها در مورد شیوع سریع نوع جدید ویروس کرونا جذابیت این فلز را به عنوان پناهگاه امن سرمایه ها افزایش داد.

هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش به 1800.42 دلار رسید. بازارهای سهام آسیا سقوط کردند و قیمت نفت کاهش یافت زیرا افزایش موارد Omicron باعث محدودیت های شدیدتر در اروپا شد و تهدیدی برای کشاندن اقتصاد جهانی به سال جدید شد.

مقامات فدرال رزرو ایالات متحده آشکارا از افزایش نرخ ها در ماه مارس و شروع کاهش ترازنامه بانک مرکزی در اواسط سال 2022 صحبت کردند.

شاخص دلار آمریکا نیز نزدیک به بالاترین سطح سه هفته اخیر قرار گرفت. تقاضای فیزیکی طلا این هفته در هند بهبود ملایمی را نشان داد زیرا برخی از خریداران با پیش بینی افزایش بیشتر قیمت های داخلی به فروشگاه ها هجوم آوردند، در حالی که مشتریان در دیگر مراکز آسیایی خرید شمش را برای کریسمس آغاز کردند.

در سایر فلزات هر اونس نقره با 0.1 درصد افزایش به 22.37 دلار، پلاتین 0.2 درصد کاهش یافت و به 928.23 دلار رسید و پالادیوم با 1.8 درصد کاهش به 1749.51 دلار رسید.

گندم

در میان نگرانی های عرضه در میان صادرکنندگان بزرگ معاملات آتی گندم شیکاگو به 7.7 دلار در هر بوشل افزایش یافت و از 7.56 دلار در 15 دسامبر به پایین ترین سطح 7 هفته اخیر خود بازگشت. در عین حال، مسکو می تواند سهمیه صادرات گندم را از 9 میلیون تنی که قبلا برنامه ریزی شده بود به 8 میلیون تن کاهش دهد و به روند نزولی صادرات غلات روسیه کمک کند. از آغاز سال بازاریابی در 1 ژوئن، صادرات گندم روسیه 37.5 درصد در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است.

ذخایر محدود داخلی منجر به ادامه افزایش مالیات صادراتی در دو ماه گذشته شد و قراردادهای آتی گندم شیکاگو را به بالاترین حد در 9 سال گذشته و معاملات آتی یورونکست را به بالاترین حد تاریخ در نوامبر رساند.

آلومینا

داده‌های رسمی روز جمعه نشان داد که تولید آلومینا چین در نوامبر 4.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته و به پایین‌ترین حد خود در 18 ماه گذشته رسید، زیرا مناطق بر تولید مواد خام آلومینیوم محدود شده‌اند، در حالی که تولید سرب و روی بالاترین میزان از دسامبر سال گذشته بوده.

اداره ملی آمار گفت که این کشور در ماه نوامبر 6.05 میلیون تن آلومینا تولید کرد که پایین‌ترین میزان تولید ماهانه از ماه می 2020 است.

گوانگشی، در جنوب چین، در ماه‌های اخیر مصرف برق را برای پالایشگاه‌های آلومینا و کارخانه‌های ذوب آلومینیوم محدود کرده است تا کمبود برق را کاهش دهد، در حالی که در شمال، مرکز آلومینا لولیانگ در استان شانشی از اول نوامبر کاهش تولید صنعتی را در زمستان اعمال کرده است.

فولاد

فولاد به رقم 4709 یوان/تن در 6 هفته گذشته افزایش یافت که با توجه به جدیدترین داده‌ها که نشان می‌دهد به دلیل تداوم محدودیت‌های تولید برای مقابله با آلودگی و کاهش تقاضا برای ساخت و ساز تولید فولاد خام 22 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است. انتظار می‌رود تولید فولاد در دسامبر 97،000 تن و در ژانویه 290،000 تن کاهش یابد.

لایحه زیرساخت رئیس جمهور جو بایدن نیز شامل بودجه هایی است که باید در طول هشت سال برای زیرساخت هایی مانند پل ها، بنادر و جاده ها هزینه شود، در حالی که تحول صنعت فولاد اروپا با کربن پایین احتمالاً خودروسازان بزرگ و تولیدکنندگان الکترونیک را به خود جذب خواهد کرد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *