آخرین وضعیت طلا، نفت و گاز طبیعی در گزارش بازار جهانی

آخرین وضعیت طلا، نفت و گاز طبیعی در گزارش بازار جهانی

افزایش ارزش دلار بدلیل جهت گیری های هاوکیش فدرال رزرو

شاخص دلار در روز سه‌شنبه به بالای 96.3 رسید و در موقعیتی قوی در برابر سایر ارزها باقی ماند زیرا بازارها برای هفته شلوغ تقویم بانک مرکزی آماده می‌شوند. جلسه دو روزه فدرال رزرو قرار است در روز چهارشنبه به پایان برسد. به طور گسترده انتظار می رود که فدرال رزرو سیگنال کاهش سریع تر خرید اوراق قرضه و شروع زودهنگام افزایش نرخ بهره را بخاطر اقتصاد باثبات خویش صادر کند. نرخ تورم سالانه در ماه نوامبر به 6.8 درصد رسید و به بالاترین سطح خود از سال 1982 دست یافت. در همین حال، دلار آمریکا در برابر گونه ویروس کرونای Omicron که به سرعت گسترش می‌یابد آسیب‌پذیر باقی ماند، زیرا ضربه احتمالی به اقتصاد جهانی می‌تواند چشم‌انداز را مختل کند و افزایش نرخ بهره را به تعویق بیاندازد.

نرخ طلا قبل نشست فدرال رزرو محدود شد

قیمت طلا در روز سه‌شنبه حدود 1785 دلار در هر اونس تغییر چندانی نداشت، زیرا بازارها اکنون با توجه به تصمیمات بانک مرکزی این هفته، از جمله جلسه کلیدی فدرال رزرو، به محدوده نوسان صفر رسیده‌اند. این فلز زرد با افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده همچنان تقویت شده است و نرخ تورم ایالات متحده به بالاترین رشد سالانه خود از سال 1982 با 6.8 درصد در ماه نوامبر رسیده است. با این حال، این قرائت انتظارات فدرال رزرو را تقویت کرد تا نشانه کاهش سریعتر خرید دارایی های خود و شروع زودتر افزایش نرخ بهره باشد. بانک مرکزی اروپا، بانک مرکزی انگلستان، بانک مرکزی ژاپن و دیگر بانک‌های مرکزی در این هفته سیاست‌های پولی خود را بررسی می‌کنند. در وضعیت کنونی کاهش محرک‌ها و نرخ‌های بهره بالاتر، هزینه فرصت شمش بدون بازده را افزایش می‌دهد و جذابیت نگهداری آن را برای سرمایه گذاران کاهش می‌دهد.

بازار نفت همچنان تحت فشار گونه اومیکرون

قیمت نفت خام برنت روز سه‌شنبه در بحبوحه نگرانی‌های جدید تقاضا، با ادامه گسترش نوع Omicron به 74 دلار در هر بشکه کاهش یافت و برخی کشورها را وادار به اعمال مجدد محدودیت‌ها کرد. بریتانیا و نروژ محدودیت ها را تشدید کردند زیرا اولین مرگ تایید شده عمومی به دلیل سویه جدید اومیکرون در بریتانیا گزارش شد. سرزمین اصلی چین همچنین اولین مورد omicron کشور را در شهر تیانجین گزارش کرد. استان تولیدی ژجیانگ در قرنطینه قرار گرفته و در حال مبارزه با اولین شیوع خود در سال جاری است و ده‌ها هزار شهروند در قرنطینه و مناطق آلوده به ویروس فعالیت‌های تجاری را تعلیق کردند، پروازها را کنسل کرده و جشن های مناسبتی را لغو کردند. در همین حال، اوپک پیش‌بینی تقاضای جهانی نفت برای سه ماهه اول سال 2022 را افزایش داد و به جدول زمانی سطح مصرف نفت قبل از همه‌گیری بازگشت. همچنین این سازمان گفت که نوع Omicron تأثیر ملایم و مختصری خواهد داشت.

قیمت های آتی گاز طبیعی بدلیل پیش بینی زمستان گرم تر افت نشان داد

معاملات آتی گاز طبیعی آمریکا در هفته سوم دسامبر به حدود 3.8 دلار به ازای هر میلیون واحد حرارتی بریتانیا کاهش یافت، زیرا پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی از ملایم‌تر شدن هوا در روزهای باقی‌مانده سال 2021 بود که نشان‌دهنده تقاضای کمتر برای گرمایش است. کاهش قیمت ها با وجود جهش قیمت گاز در اروپا اتفاق می افتد. از سوی دیگر، ذخایر داخلی بیش از حد انتظار در هفته اول ماه کاهش یافت و آمارهای دولت نشان داد که 59 میلیارد فوت مکعب در مقایسه با پیش‌بینی 54 میلیارد فوت مکعبی بازار کاهش یافته است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *