کمبود انرژی برق فلز روی را هم گران کرد!

کمبود انرژی برق فلز روی را هم گران کرد!

قیمت های جهانی روی بر روی قله تاریخی 14 ساله خود ایستاد. در پی کمبود انرژی برق تولید کنندگان عمده روی در جهان از جمله کارخانه NYRSTAR بلژیک که به عنوان دومین تولید کننده این فلز در جهان بشمار می آید مجبور به کاهش 50 درصدی سطح تولیدات خود شده است. دلیل این کاهش تولید کمبود برق در اروپا ناشی از کمبود گاز و سوخت های دیگر برای تولید انرژی برق است.

در حال حاضر قیمت هر تن شمش روی به 3814 دلار در هر تن رسیده که به بالاترین سطح از سال 2007 است.

بیشترین ارزش معاملات روی در ماه نوامبر در بورس آتی شانگهای با 1.5 درصد کاهش برروی 24000 یوان (3721.68 دلار) در هر تن بسته شد که بالاترین رقم از نوامبر سال 2007 می باشد. این در حالی است که قیمت روی LME نیز که قیمت معیار این فلز در بازار جهانی می باشد تا ساعت 09:30 به وقت گرینویچ 3.3 درصد افزایش یافت و به 3772.50 دلار به ازای هر تن رسید که قوی ترین قیمت این محصول از ماه مارس 2018 می باشد.

رصد لحظه‌ای و تحلیل روند روزانه بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

شرکت نیرستار NYRSTAR در این خصوص اظهار داشت: هزینه های زیست محیطی و اقتصادی انتشار کربن توسط نیروگاه های برق که به مشتریان صنعتی و خانگی وارد می شود، بدین معناست که دیگر کارکرد چنین نیروگاه هایی با ظرفیت کامل از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نمی باشد.

این شرکت دومین تولیدکننده بزرگ روی و یکی از بزرگترین شرکت های ذوب روی در جهان است و در سراسر شمال اروپا، ایالات متحده و استرالیا فعالیت می کند.

چشم انداز کاهشی روی در آینده

طبق گزارش گروه مطالعات بین المللی سرب و روی، در سال جاری و سال آینده بازار جهانی روی با اندکی عرضه مازاد مواجه خواهد شد.

این در حالی است که بر اساس تحلیل فیچ سولوشنز متوسط قیمت روی در سال 2021 در حدود 2600 دلار در هر تن پیش بینی می شود.

این شرکت تحقیقاتی در گزارش اخیر خود تصریح کرد: مازاد تولید جهانی که در سال 2020 بوجود آمد احتمالاً در میان مدت ادامه خواهد داشت و نتیجه آن افزایش موجودی روی خواهد بود که به تدریج موجب کاهش قیمت این محصول در بازار خواهد شد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *