ارتش سرخ بازار را خونین کرد

ارتش سرخ بازار را خونین کرد

با بیشترشدن خطر درگیری میان روسیه و اوکراین در مرز دو کشور،‌ وضعیت در بازار جهانی سهام و ارزهای دیجیتال از روز جمعه نزولی بوده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا،‌ روز جمعه از شهروندان آمریکایی ساکن اوکراین خواست تا هرچه سریع‌تر این کشور را ترک کنند. بایدن هشدار داده است که هر لحظه امکان شروع درگیری نظامی میان روسیه و اوکراین وجود دارد.

بعد از این اظهارات، فشار فروش در بازار سهام ایالات متحده افزایش یافت و شاخص های بازار را شدیداً پایین کشاند به طوری که میانگین صنعتی داو جونز (DJIA) حدود 1.43% یعنی بیش از 500 واحد و شاخص S&P 500 SPX حدود 1.90% سقوط کرد. در همین حال، قراردادهای آتی نفت CL.1، با رشد 4.47 درصدی به بالاترین سطح هفت سال اخیر رسید. علاقه سرمایه گذاران به خرید دارایی‌های امن سنتی، بازده خزانه‌داری را پایین آورد و در عین حال طلا، دلار آمریکا و ین ژاپن را افزایش داد.

در پادکست های قبلی اشاره کرده بودم که با توجه به افزایش مقبولیت ارزهای دیجیتال و ورود شرکت های سرمایه گذاری به این حوزه، اثر پذیری بیت کوین از سایر بازارهای مالی و مولفه های تاثیر گذار بر اونها به شدت زیاد شده و در حال حاضر هم بستگی بالایی بین بازار ارزهای دیجیتال و بورس های جهانی همچنین سهام شرکت های حوزه تکلونوژی به وجود آمده است

انتظار می‌رود در صورت وقوع این جنگ، قیمت انرژی افزایش یابد و احتمالاً قیمت نفت خام برای اولین بار از سال 2014 به بالای 100 دلار در هر بشکه برسد. نقش روسیه به عنوان تامین‌کننده اصلی گاز طبیعی اروپای غربی می‌تواند قیمت‌ها را در منطقه به شدت افزایش دهد. به گفته تحلیلگران، در مجموع، افزایش قیمت انرژی در اروپا و سراسر جهان محتمل ترین تاثیر حمله روسیه بر نوسانات بازارهای مالی خواهد بود.

سایه نا امنی مردم را به سمت سرمایه های امن کشانده و قیمت بیتکوین در طول ۲۴ ساعت گذشته ۵ درصد کاهش یافته است. اتریوم و سولانا نیز هر کدام به ترتیب ۴ و ۷ درصد کاهش را تجربه کرده‌اند.

روسیه برای برخورد با حملات احتمالی پیش رو، در مرز خود با اوکراین و بلاروس ۱۰۰٬۰۰۰ تا ۱۳۰٬۰۰۰ سرباز مستقر کرده است. آمریکا، متحد اصلی اوکراین، نیز ۳٬۰۰۰ سرباز را به منطقه منتقل کرده است و ۸٬۵۰۰ نفر دیگر در حالت آماده‌باش هستند.

موقعیت فعلی شاخص‌های تکنیکال بیت کوین عمدتاً خنثی است. ناحیه بین ۴۰٬۰۰۰ تا ۳۵٬۰۰۰ دلار همچنان به‌عنوان حمایت و سطح ۴۶٬۰۰۰ دلار همچنان به‌عنوان مقاومت پیش روی قیمت عمل می‌کند.

داده‌های تازه نشان می‌دهد که به‌دنبال سقوط قیمت‌ها در یک ماه گذشته، میزان بازدید کاربران اینترنت از صرافی‌های ارز دیجیتال هم ۸ درصد کاهش یافته است. این سومین ماه متوالی است که از حجم ترافیک اینترنتی‌ای که به صرافی‌های ارزهای دیجیتال ختم می‌شود کاسته می‌شود.

به گزارش کریپتو بریفینگ، علی رغم این‌که بهای بیت کوین چندی پیش، از بالاترین سطح قیمتی خود در طول تاریخ، یعنی سطح قیمتی ۶۹,۰۰۰ دلار سقوط کرد، هم‌چنان برخی تحلیلگران جی‌پی‌مورگان معتقد‌ند که در حال حاضر قیمت ۴۴,۰۰۰ دلاری نیز برای بیت کوین زیاد است آنها قیمت منصفانه بیت کوین را ۳۸,۰۰۰ دلار تخمین زده‌اند.

در ماه‌های اخیر جی‌پی‌مورگان رویکردی به نسبت محافظه‌کارانه درباره بیت کوین داشته است. با این وجود تحلیلگر ارشد جی پی مورگان معتقد است که بیت کوین در بلندمدت به قیمت ۱۵۰,۰۰۰ دلاری خواهد رسید.

در حالی که جی‌پی‌مورگان سناریویی نسبی برای قیمت بیت کوین پیش‌بینی می‌کند، در پیش‌بینی سایر تحلیلگران نشانه‌های بیشتری از امیدواری به رشد قیمت بیت کوین دیده می‌شود. آرک اینوست (ARK Invest)، شرکت مدیریت دارایی که کتی وود (Cathie Wood) ریاست آن را عهده‌دار است، در ماه گذشته طی گزارشی اعلام کرد که بیت کوین تا سال ۲۰۳۰ به یک میلیون دلار خواهد رسید.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تعداد سرمایه‌گذاران بلندمدت بیت کوین بیش‌ازپیش شده‌ است و روند پذیرش بیت کوین نیز سرعت قابل‌قبولی دارد. همچنین در همان گزارش پیش‌بینی شده است که ارزش بازار اتریوم تا پایان دهه ۲۰۳۰ به ۲۰ تریلیون دلار خواهد رسید که این امر قیمت‌ اتریوم را در بازه قیمتی حدود ۱۸۰,۰۰۰ دلار قرار می‌دهد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *