وضعیت سهام کوچکتر بازار تا پایان سال 1399 چگونه خواهد بود؟

وضعیت سهام کوچکتر بازار تا پایان سال 1399 چگونه خواهد بود؟

شاخص هموزن بر خلاف شاخص کل، نشان گر وضعیت کلی بازار است و به هر شرکت و سهم، وزن یکسان می دهد. در ابتدا ما به تحلیل این شاخص از دیدگاه کلاسیک می پردازیم و سپس سناریو های موجی آن را بررسی خواهیم کرد.

همانطور که در نمودار مشخص است، شاخص هموزن برخلاف شاخص کل، توانست تا محدوده 61 درصد فیبو بازگشتی، قسمتی از ریزش خود را پوشش دهد و با برخورد به این سطح، شاهد افزایش عرضه ها در سهام کوچک بازار و همچنین کلیت بازار بودیم.

در معاملات روزها و هفته های قبل، این شاخص شتاب رشد بیشتری نسبت به شاخص کل داشت و توانست از خط میانگین 29 روزه (که در سابقه نمودار هر موقع ما بالای این میانگین قرار داشته ایم، ریزش سنگینی را در بازار شاهد نبودیم.) و هچنین مقاومت کانال صعودی، عبور کند.

در مسیر ریزش فعلی، حمایت خط روند صعودی، محدوده حمایتی فیبو 23.6 و 38.2 درصد ( 419،000-434،000 واحد) و همچنین میانگین 29 روزه قرار گرفته اند که می توانند مانع افت بیشتر این شاخص و سهام کوچکتر بازار شود.

جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید.

در صورت از دست دادن این محدوده های حمایتی، حد ضرر کلیت بازار فعال می شود و اصلاح شاخص عمیق تر خواهد شد.

در صورت افزایش تقاضا، اولین مقاومت مهم و جدی را می توان محدوده 460،000 واحد دانست.

جمع بندی

حمایت ها: بازه 420،000 – 434،000 واحد

مقاومت: 460،000 واحد

بررسی سناریو های موجی

سناریو اول:

این شاخص به نظر می رسد موج 4 از یک روند انگیزشی بزرگ را پایان رسیده است و ما اکنون درون موج 2 از 5 قرار گرفته ایم، به طوری که با اتمام موج 2، در قالب موج 3 می تواند تا محدوده سقف قبلی (537،000 واحد) و 610،000 واحد رشد داشته باشد.

جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید.

سناریو دوم:

از دید این سناریو، ما اکنون موج a از B را به اتمام رسانده ایم و اکنون در گام اول اصلاح  موج b از B قرار گرفته ایم. با اتمام این موج، می تواند با گذر از سقف 460،000 واحد، در قالب موج c از B به مسیر صعودی خود ادامه داده و پس از آن برای تکمیل موج C وارد اصلاح شویم.

جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید.

اهداف در این سناریو را می توان 495،000 واحد و 537،000 واحد در نظر گرفت.

جمع بندی

با توجه به اینکه شاخص توانسته است 61.8 فیبو بازگشتی موج اصلاحی اول را پس بگیرد و همچنین شتاب مناسب رشد در موج فعلی، به نظر می رسد اصلاح کنونی عمیق نخواهد بود و می توانیم مجدد سبزپوشی بازار را شاهد باشیم.

شما می توانید جهت مشاهده تحلیل سهام در تایم بازار، کانال Signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) را دنبال کنید.

تحلیل های فوق صرفا نظر کارشناسان سگنال بوده و نباید مبنای خرد یا فروش قرار گیرند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • ممنون از برادران سیگنال در مورد ادامه دار بودن سبز پوشی بازار بی‌زحمت بیشتر توضیح بدید