نگاهی به شرکت پگاه گلپايگان از پنجره فروشهای فصلی

فروش شرکت شير پاستوريزه پگاه گلپايگان در سه ماهه اول سال مالی 99 نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 42 درصدی مواجه بوده که رشد قابل توجهی را شاهد بودیم. بخش عمده این افزایش درآمد ناشی از رشد نرخ فروش میباشد؛ رشد نرخ فروش در دورههای متوالی گذشته از نکتههای قابل توجه شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان است. همچنین گفتنی است که انواع پنیر شرکت در سه ماهه اول سال 99 از منظر نرخ فروش نسبت به به مدت مشابه سال قبل منتهی به سال 98 رشد 38 درصدی داشته است.
بررسی اجمالی شير پاستوريزه پگاه گلپايگان
شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان از شرکتهای پیشرو ایرانی است که در زمینه تهیه، تولید، خرید، فروش، فرآوری و توزیع شیر و فرآورده های آن و انواع محصولات پودری بر پایه لبنیات، انواع آبمیوه و شربت و ترکیبات مخصوص ساخت نوشابه فعالیت مینماید.
اطلاعات کلی شرکت
بخش عمده ای از مواد اولیه مصرفی شرکت را شیر خام و مواد بسته بندی تشکیل می دهد. مبلغ حاصل از فروش انواع پنیر و انواع دوغ به تنهایی حدود 81 درصد فروش کل شرکت را تشکیل میدهد؛ بنابراین صرفا به بررسی تغییرات تولید و فروش این محصولات پرداخته شده است.
همانگونه که در نمودار زیر مشاهده میشود وضعیت تولید و فروش شرکت طی فصول مختلف نسبتاً ثابت بوده است و تغییر چشمگیری نداشته است.
رشد نرخ فروش در دورههای متوالی گذشته از نکته های قابل توجه شرکت است. روند رشد نرخ فروش برای محصولات شرکت شير پاستوريزه پگاه گلپايگان صعودی بوده است. همانطور که مشاهده میشود برای محصول پنیر از 120 میلیون ریال در هر تن به عدد قابل توجه 28 میلیون ریال در هر تن رسیده است. علت افزایش نرخ فروش، عمدتا ناشی از افزایش تورم نسبت به دورههای قبلی است.
- به نظر میرسد شرکت در فروش محصولات خود دچار مشکل نیست و عموما درصد بسیار بالایی از محصولات تولیدی به فروش رسانده میشود.
- درآمد ناشی از فروش محصولات اصلی شرکت عمدتا صعودی بوده است. علت اصلی این رشد همانگونه که ذکر شد ناشی از رشد نرخ فروش و رشد تورم طی سالیان اخیر بوده است.
- مقدار فروش صادراتی شرکت بسیار ناچیز بوده و این مقدار کمتر از 5 درصد فروش کل شرکت است به دلیل نسبت فروش کم فروش صادراتی شرکت و همچنین کمتر شدن آن طی سالهای اخیر به بررسی آن نمیپردازیم.
جمع بندی
شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان شرکتی با توانایی بالا در عرصه تولید محصولات لبنیاتی کشور است.
- مقادیر تولید و فروش شرکت در مقایسه با 3 سال اخیر تغییری نکرده است و رشد درآمدی شرکت صرفا ناشی از افزایش تورم و افزایش نرخ فروش محصولات آن است.
- مقدار تولید و فروش شرکت طی 3 سال اخیر تغییر چشمگیری نداشته است.
- فروش شرکت عمدتا منحصر به بازار داخلی بوده است.
سلام لطفاحریل رو تحلیل کنید
سلام لطفا ذوب رو تحلیل کنید