مقایسه عملکرد صندوق های سرمایه گذاری مختلط با شاخص کل در تیر ماه 99

مقایسه عملکرد صندوق های سرمایه گذاری مختلط با شاخص کل در تیر ماه 99

در این گزارش میزان بازدهی صندوق های سرمایه گذاری مختلط در یک ماه اخیر (تیر 1399) با شاخص کل بورس و شاخص کل فرابورس مقایسه شده است.

صندوق های سرمایه گذاری “سپهر اندیشه نوین”، “مشترک نواندیشان”، “مشترک پارس”، “ارمغان یکم ملل” و “مشترک نیکی گستران” در تیرماه 99 بالاترین بازدهی را در بین صندوق های سرمایه گذاری مختلط کسب کردند.

بیم و امید بازار بورس در تیرماه 99

شاخص کل بورس به عدد بی سابقه دو میلیون واحد نزدیک شده است و تردیدها و امیدها برای ادامه حرکت بازار بورس افزایش پیدا کرده است. برخی از سرمایه گذاران در شرایط فعلی قیمت های سهام را گران می دانند و ترجیح می دهند تا زمانی که تعادل نسبی به بازار برگردد صبر کنند اما در طرف دیگر سرمایه گذاران ریسک پذیری قرار دارند که با توجه به حجم بالای سرمایه در بازار بورس مایلند تا سرمایه خود را در سهام به گردش در بیاورند. در این میان تصمیم گیری برای افراد عادی سخت می شود و ممکن است گزینه های دیگری برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.

بازار سرمایه برای پاسخ به نیاز سرمایه گذاران ابزارهای مالی متنوعی را در اختیار می گذارد تا انگیزه سرمایه گذاری در سهام برای عموم افراد حفظ شود. بدون شک صندوق های سرمایه گذاری یکی از مجرب ترین و کارآمدترین این ابزارهاست.

صندوق های سرمایه گذاری مختلط در شرایط فعلی که ترس از یک طرف و امید از طرف دیگر به سرمایه گذاران وارد می شود می توانند ابزار مالی قابل اتکایی باشند. این صندوق ها با تقسیم ریسک سرمایه گذاری در سهام، حدود نیمی از دارایی ها را در اوراق با درآمد ثابت قرار می دهند و از این جهت می توانند از ریزش های سنگین و ضررهای محتمل در سهام در امان بمانند.

سیگنال با معرفی برترین صندوق های سرمایه گذاری از نوع مختلط سعی دارد تا برای طیف سرمایه گذارانی که ریسک متوسطی را می پذیرند، ارائه دهنده خدمات تحلیلی مناسبی در این عرصه باشد.

بازدهی صندوق های سرمایه گذاری مختلط، حد وسطی از میزان رشد بازار سرمایه که ریسک بالایی دارد و اوراق بهادار کم ریسک نظیر اوراق بدهی می باشد. عملکرد این صندوق ها برآیندی از دو ابزار مالی کم ریسک و پرریسک خواهد بود.

با توجه به اینکه شاخص کل، نبض بازار بورس و فرابورس است؛ می توان با معیار قرار دادن آن، صندوق های برتر از نظر نحوه عملکرد را مورد بررسی قرار داد.

مقایسه عملکرد صندوق های سرمایه گذاری مختلط با شاخص کل در تیر ماه 99

صندوق های سرمایه گذاری ” سپهر اندیشه نوین “ و ” مشترک نواندیشان “ با ثبت بازدهی بالاتر از سایر صندوق ها، در صدر بهترین صندوق های سرمایه گذاری مختلط در یک ماه اخیر قرار گرفته اند.

از بین پنج صندوق مختلط برتر در تیرماه 99 صندوق سپهر اندیشه نوین جزو صندوق های ETF می باشد.

پنج صندوق سرمایه گذاری مختلط برتر با بیشترین بازدهی ماهانه در تیرماه 99 عبارت اند از:

نام صندوقمدیر صندوقبازدهی ماهانه
سپهر اندیشه نوینتامین سرمایه نوین42.11
مشترک نواندیشانکارگزاری نواندیشان بازار سرمایه33.49
مشترک پارسسبدگردان آبان33.11
ارمغان یکم مللسبدگردان پاداش سرمایه28.49
مشترک نیکی گسترانمشاور سرمایه گذاری نیکی گستر28.02

ترکیب دارایی برترین صندوق سرمایه گذاری مختلط در تیرماه 99

صندوق سپهر اندیشه نوین با ثبت بازدهی ماهانه 42.11 درصدی در صدر جدول برترین های صندوق های مختلط قرار گرفت. این صندوق در گروه صندوق های قابل معامله قرار دارد و با نماد “صنوین” شناخته می شود. سرمایه گذاران می توانند با دسترسی آنلاین به خرید و فروش از طریق پنل معاملات کارگزاری به معاملات واحدهای سرمایه گذاری این صندوق بپردازند.

 طبق نمودار دایره ای زیر 68.3 درصد از دارایی های صندوق سپهر اندیشه نوین در سهام و 20 درصد در اوراق بدهی سرمایه گذاری شده است.

سپرده بانکی و سایر دارایی های صندوق نیز 10.5 درصد از ترکیب دارایی را به خود اختصاص داده است.

مقایسه عملکرد صندوق های سرمایه گذاری مختلط با شاخص کل در تیر ماه 99
نمودار ترکیب دارایی های صندوق سرمایه گذاری سپهر اندیشه نوین

جمع بندی

عملکرد صندوق های سرمایه گذاری مختلط برتر در مقایسه با شاخص کل نشان می دهد که این صندوق ها با کسب بازدهی نزدیک به شاخص بورس و فرابورس توانسته اند سرمایه گذاران­شان را از پتانسیل سود بازار سرمایه بهره مند سازند.

سرمایه گذارانی که مایلند ریسک کمتری در بازار بورس متوجه سرمایه شان شود، می توانند با خرید واحدهای این نوع صندوق‌ها از مدیریت حرفه ای صندوق های سرمایه گذاری مختلط بهره ببرند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • سلام وقت خوش
    مگه دامنه نوسان در صندوق های ETF مثبت و یا منفی 10 درصد نیست ؟
    پس چطور صندوقی مثل صندوق ثروتم در تاریخ 28 ماه تیر بازدهی منفی 12 درصد داشته و روز بعدش هم منفی 11 درصد؟
    نکته جالب هم اینجاس با این بازدهی منفی 20 درصدی در 2 روز همچنان بازدهی هفتگی رو در سایت مثبت اعلام میکنه