قیمت های جهانی نفت نزولی شد

قیمت های جهانی نفت نزولی شد

در پی تصمیم دیروز اوپک پلاس مبنی بر افزایش تولید ماهیانه 400 هزار بشکه ای، قیمت های نفت که از پیش تر روند صعودی خود را شکسته بودند تغییر فاز دادند.

اوپک پس از حل اختلافات میان عربستان و امارات متحده عربی، به یک توافق برای افزایش تدریجی تولید نفت رسیدند.

طبق این توافق، تولید روزانه این کارتل از ماه آگوست هر ماه 400 هزار بشکه افزایش خواهد یافت تا زمانی که کل تولیدات کاهش یافته احیا شود

کل تولیدات اوپک پلاس، در حال حاضر 5.8 میلیون بشکه در روز کمتر از قبل از کروناست. بنابراین با توجه به سرعت افزایش تولید اعلام شده، کاملا زمان دستیابی به رکورد پیشینِ تولید، قابل پیش‌بینی است

قیمت نفت وست تگزاس که در اوج قبلی خود تا محدوده 77 دلار نیز بالا رفته بود اکنون حوالی 69 دلار معامله میگردد که در ادامه میتواند تا سطوح پایینتر در 66 دلار نیز سقوط کند.

عامل دیگر سقوط قیمت نفت خبر افزایش موارد ابتلا به کرونا در اروپا به ویژه اسپانیا هلند و انگلستان بود که موج نگرانی و عدم اطمینان را در بازارهای مالی به راه انداخت.

تحلیل تکنیکال قیمت نفت وست تگزاس

برای تحلیل قیمت نفت وست تگزاس از روزهای گذشته منتظر واکنش قیمت به سطح مقاومتی در محدوده 76 الی 77 دلار بودیم که پس از واگرایی و ریزش از این سطح و شکست خط روند مورب کوتاه مدت شاهد نزولی شدن قیمت بودیم.

در ادامه با وجود همین شتاب نزولی امید است قیمت بتواند سطوح حمایتی در خط مورب قرمز و پس از آن سطح قیمتی 66 دلار را ببیند و پس از آن باید دید واکنش قیمت نفت به این سطح کلیدی چه خواهد بود.

دیدگاه صعودی در میان مدت و بلند مدت همچنان صادق است و در صورت تثبیت قیمت بالای سطح 77 دلاری میتوان به ادامه رالی صعودی تا اهداف مقاومتی در 86 و 92.5 دلار امیدوار بود.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.

برای مشاهده ی نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *