قیمت های جهانی روی در مسیر صعودی

قیمت های جهانی روی در مسیر صعودی

قیمت روی در ماههای پیش روی میتواند مجددا صعودی گردد زیرا پتانسیل افزایش هزینه‌های برق باعث اختلالات بیشتر در کارخانه‌های ذوب می‌شود و عرضه و موجودی انبارها را محدود نگه خواهد داشت.

قیمت شاخص روی در بورس فلزات لندن از زمان صعود به اوج 14 ساله در اواسط اکتبر 2021 پس از اینکه تعطیلی کارخانه های ذوب در اروپا شدیدتر از حد انتظار بود، حدود یک پنجم کاهش یافته است. با این حال، از ابتدای سال، قیمت روی که عمده مصرف آن برای فولاد گالوانیزه استفاده می شود، 16 درصد افزایش یافته است.

قیمت های این فلز پس از آنکه کمپانی Nyrstar (یکی از بزرگترین تولید کنندگان روی در جهان) اعلام کرد تولید خود را تا 50 درصد در سه کارخانه ذوب روی اروپایی خود کاهش خواهد داد، افزایش یافت،

شرکت گلنکور هفته گذشته اعلام کرد که به دلیل قیمت بالای برق، فعالیت روی در کارخانه 100،000 تنی خود در ایتالیا را به حالت تعلیق در خواهد آورد. لازم به ذکر است که کارخانه ذوب پلوودیو بلغارستان نیز تعطیل شده است. قیمت برق اروپا در سال جاری به بالاترین حد در چند سال اخیر رسیده است و بعید است تا قبل از پایان سال کاهش یابد.

انتظار میرود کسری روی تصفیه شده در سال جاری حدود 50،000 تن و 34،000 تن در سال 2022 باشد و قیمت آن در سه ماهه اول سال آینده به طور میانگین 3400 دلار در هر تن باشد.

تحلیل تکنیکال قیمت روی

در نمودار داده های روزانه زیر پس از اینکه قیمت اوج تاریخی خودش را در 3854 دلار بر تن در اکتبر 2021 به ثبت رساند دچار اصلاح قیمتی شد. اکنون پس از گذشت دو ماه قیمت مجددا روی حمایت 3170 دلاری قرار گرفته و دو سطح مورب مشکی حمایتی مانع ریزش های بیشتر خواهند شد. با توجه به کمبود عرضه در بازار در هفته های پیش رو قیمت میتواند مجددا صعودی شده و تا اهداف 3850 و 4350 دلار نیز خود را برساند.

در سناریوی با احتمال کمتر در صورت ریزش بیشتر سطوح حمایتی بعدی در  3015 و 2850 دلار بر تن فعال خواهند گشت.

برای مشاهده کیفیت بالاتر اینجا کلیک کنید
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *