قیمت مس در کانال صعودی

قیمت مس در کانال صعودی

پس از وقوع جنگ اوکراین بازار کامودیتی ها از جمله مس هم تحت تاثیر قرار گرفت و باعث شد این فلز سرخ دستخوش تلاطم شود و نگرانی های بازار از کمبود عرضه مس، قیمت ها را صعودی نمود.

قیمت هرپوند وزنی مس در هفته های گذشته به اوج 5 دلاری رسید (معادل 11000 دلار بر تن) که این امر نشان دهنده ادامه روند صعودی و افزایش تقاضای جهانی برای این فلز است.

تحلیل تکنیکال نمودار مس

در نمودار داده های روزانه زیر مشاهده میکنید که قیمت تشکیل الگوی مثلث داده است و پس از شکست سقف الگو قیمت به اولین سطح هدف مقاومتی در 1000 دلار دست یافته است. پس از رسیدن به مقاومت مذکور قیمت با پولبک عمیقی به سطح حمایتی خود را رساند و در حال حاضر مجددا روال صعودی خود را در پیش گرفته است.

در ادامه در هفته های آتی انتظار میرود قیمت های مس مجددا صعودی گردد و سطوح هدف بعدی در 11،500 و 12،265 دلار دست یابد.

در سناریوی بدبینانه نزولی با احتمال بسیار کمتر فقط در صورتیکه قیمت بتواند زیر حمایت سبز 9،060 دلاری تثبیت دهد میتوان به ادامه ریزش ها امید داشت.

تحلیل تکنیکال نمودار مس
جهت مشاهده ی نمودار روزانه با کیفیت بهتر کلیک کنید

بازار مس داخل کشور

در بازار داخلی شاهد افزایش حجم صادرات ماهیانه بوده ایم و نشان از افزایش سود آوری شرکت های صادرکننده دارد به گونه ای که حجم صادرات در 11 ماهه 1400 رشد 120 درصدی را ثبت کرده است. در میان مدت حداقل در 6 ماهه ابتدایی سال 141 شاهد رکورد زنی در بخش صادرات مس خواهیم بود.

بازار مس داخل کشور
نمودار روند رو به رشد صادرات زنجیره مس کشور
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *