شرکت های شاخص ساز بورس در حال حاضر کدام ها هستند؟

شرکت های شاخص ساز بورس در حال حاضر کدام ها هستند؟

ارزش بازار Market Cap  بهای روزجاری یک شرکت را نشان می دهد و از حاصل ضرب تعداد کل سهام یک شرکت در قیمت پایانی  بدست می آید. این ارزش بازار با بالا رفتن و پایین آمدن قیمت سهام تغییر می کند.  مارکت کپ مشخص می سازد اگر همین امروز قصد خرید این شرکت را بصورت یکچا داشته باشید چه بهایی را باید بپردازید.

مارکت کپ باعث می شود شرکتهایی که ارزش بازار بالایی دارند تاثیر بسیار بیشتری بر روی شاخص کل بگذارند یعنی اگر ارزش بازار شرکتی بیشتر از سایرین باشد رشد یا کاهش ارزش ان شرکت تاثیر بسیار بیشتری بر روی  رشد و کاهش شاخص کل خواهد گذاشت به این شرکتها که ارزش بازار بالایی دارند شرکتهای شاخص ساز گفته می شود.

در جدول زیر 30 شرکت بزرگ شاخص ساز بورسی آورده شده است. مجموع ارزش این سی شرکت 3,151,085 میلیارد تومان می باشد که  روی هم رفته 64.2 درصد از  کل ارزش بازار بورس یعنی مبلغ 4,905,303  میلیارد تومان را تشکیلی می دهند و می توان گفت سمت و سوی شاخص کل بسیار وابسته به این نمادها می باشد. و  وضعیت و رصد این 30 نماد چشم انداز آینده بورس را روشن می سازد.

شرکت های شاخص ساز بورس کدام ها هستند؟
تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران