شاخص بورس تهران سبز شد | دوشنبه 29 شهریور 1400

شاخص بورس تهران سبز شد | دوشنبه 29 شهریور 1400

شاخص بورس تهران امروز با رشد 7  هزار واحدی عدد 1 میلیون و 427  هزار را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز با رشد  1596واحدی به عدد 432 هزار واحد رسید. همچنین امروز با دست به دست شدن 6 میلیارد سهم طی 679 هزار داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از 4.3 هزار میلیارد تومان رسید. بنابراین شاخص کل بورس تهران، رشد 0.5 درصدی را نسبت به معاملات روز قبل تجربه نمود.

بازار امروز در حالی کار خود را آغاز نمود که قیمت جهانی نفت در پی تقویت دلار کاهش یافت. شروع بازار امروز مثل روز های گذشته با افزایش تقاضا و سبزی بیشتر بازار همراه بود ولی با افزایش عرضه ها در گروه خودرو ، عرضه ها در کل بازار افزایش می یافت. فشار عرضه ها در بازار امروز نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته ولی ارزش معاملات امروز بازار پایین بود و این ارزش معاملات سبب اختلال در  عرضه و تقاضا و عدم قیمت گذاری صحیح می شود.

گزارش بازار سهام و آپدیت تحلیل‌ها هر روز در کانال تلگرام تحلیل با سیگنال

با توجه به اینکه اکثر شرکت ها در کف حمایتی خود قرارداند ولی نوع معاملات نوعی شک و تردید را در بازار ایجاد کرده است. شاید بتوان گفت افزایش نرخ بهره، عرضه های اولیه، فروش اوراق  و مشخص نبودن رئیس کل بانک مرکزی باعث شده است تا خریداران جهت خرید سهم ها مردد و آن را به تعویق بیاندازد.

گروه فراورده های نفتی و کانی های غیر فلزی در معاملات امروز پرتقاضا و گروه شکر و خودرو جزو گروه های پر عرضه بودند.

بازار در یک نگاه

شاخص کلشاخص هم وزنسود خالص(میلیارد تومان)
1.427.758432.611573.897
میزان تغییر شاخص کل(درصد)میزان تغییر شاخص هم وزن(درصد)درصد رشد سود خالص
0.510.37
حجم معاملات(میلیارد سهم)ارزش معاملات(میلیارد تومان)ارزش بازار(میلیارد تومان)
653775.708.016
P/EP/SP/B
9.23.34.4

اخبار منتخب بازار سرمایه و کدال:

  1. شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس(ثپردیس) از انعقاد قرارداد خرید سهم الشرکه در پروژه تجاری- اداری تهران پارس خبر داد.
  2. شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران(حکشتی) مجمع عمومی عادی سالانه خود را لغو نمود.
  3. سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه 228 درصدی شرکت ملی کشت و صنعت دامپروری پارس(زپارس) از محل سود انباشته به منظور اجرای طرح توسعه صادر کرد.
  4. شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان(لوتوس) از پذیرش تعهدپذیره نویسی و بازارگردانی اوراق سلف موازی استاندارد شرکت تولیدی نیروی برق آبادان(نماد ساباد 021) خبر داد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *