سقف قیمتی 60 دلار برای نفت در 2021

سقف قیمتی 60 دلار برای نفت در 2021

توربورن تورنکویست تحلیگر ارشد نفت به بلومبرگ گفت : با توجه به اینکه این سطح قیمت باعث تحریک بسیاری از عرضه کننده های نفت از جمله ایالات متحده می شود ، بعید به نظر می رسد قیمت نفت بسیار بالاتر از 60 دلار در هر بشکه برسد .

تورنکویست در نامه ای به بلومبرگ گفت : در حالی که تولید نفت یک صنعت سود آور است تولیدکنندگان نفت برای رسیدن قیمت نفت به بالای 60 دلار از تولید بیشتر جلوگیری می کنند .

تحلیل تکنیکال:

قیمت در نمودار روزانه نفت وست تگزاس آمریکا پس از عبور از سطوح مقاومتی دینامیک با مقاومت های بعدی در 59.5 و 64.5 دلاری مواجه است و با توجه به اینکه به سقف کانال نزولی بلندمدت خود میرسد تحلیل نظریه پرداز بلومبرگ مبنای علمی خوبی دارد. به نظر میرسد تا پایان سال 2021 قیمت نتواند از هدف های مشخص شده فراتر رود مگر با بروز حادثه ای پیش بینی نشده در بازار عرضه و تقاضا و برهم خوردن این توازن که تنها در صورت تثبیت قیمت بالای 65 دلار میتوان به ادامه رشد قیمت نفت امیدوار بود.

در صورت شروع روند نزولی برای قیمت نفت میتوان از محدوده های 60 الی 65 دلار به شروع آن فکر کرد و انتظار کاهش تا محدوده های حمایتی در 54.5 تا 44 دلاری را داشت اما برای میان مدت طی یکسال آینده با توجه به افت ارزش دلار میتوان روند صعودی را برای نفت در نظر گرفت.

برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *