رادیو سیگنال | مهرماهِ سردِ بورسِ تهران | دوشنبه 19 مهر

رادیو سیگنال | مهرماهِ سردِ بورسِ تهران | دوشنبه 19 مهر

یکی از مهمترین فاکتورهای موثر بر بورس، نرخ بهره بانکی است. بعد از انتصاب اقای صالح آبادی، شایعه‌های زیادی در خصوص افزایش یا کاهش نرخ بهره بانکی مطرح شده، درواقع عدم آگاهی و اطمینان سهامدارن از نرخ بهره بانکی باعث می‌شه نتوانند فعالیتی پایدار در بورس داشته باشند،  به همین علت شفاف‌سازی پیرامون نرخ بهره برای فعالین خیلی خیلی مهمه. از طرف دیگه، در روزهای گذشته شایعاتی در خصوص احتمال تغییر ریاست سازمان بورس مطرح شده، درواقع تغییر، طبیعت هر سازمانی هست اما اگر این تغییر رنگ بوی سیاسی داشته باشد، یاداور دخالت های بیجا در بورس است و می‌تواند سیگنال منفی برای بورس تلقی شود. خب به هرحال باتوجه به همه این شایعات از تغییر رئیس سازمان بورس گرفته تا کاهش یا افزایش نرخ بهره بانکی باید صبر کرد و دید در روزهای آینده چه اخباری از سمت رئیس بانک مرکزی به بورس مخابره می‌شود و از آن طرف واکنش بورس چه خواهد بود.

روند روزانه و رصد لحظه‌ای بازار سرمایه را می‌توانید از کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال پی‌گیری نمائید.

    اما امروز دوشنبه 19 مهر ماه، نماگر بورس تهران روز پرنوسانی را پشت سر گذاشت، در ساعات ابتدایی معاملات شاخص حدود 6 هزار واحد بالا رفت اما از حدود ساعت 11 فشار عرضه در کلیت بازار افزایش یافت و شاخص کل را نزدیک به 4 هزار واحد پایین کشید. بازار امروز یکم نسبت به دیروز متعادل‌تر شده بود و جریان خروج نقدینگی حقیقی ها هم، حدود 150 میلیارد تومان نسبت به دیروز کاهش داشت و امروز به عدد 320 میلیارد تومان رسید.. در پایان معاملات امروز درحالی که 70 درصد نمادها قرمز بودند و تنها 30 درصد اونها افزایش قیمت داشتند، شاخص کل بورس 0.16 درصد رشد کرد و به عدد 1457 هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن اما 0.18 درصد کاهش داشت تا نمایانگر وضعیت بد در کلیت بازار باشد. ارزش معاملات خرد امروز به کمتر از 4500 میلیارد تومان رسید که درواقع کمترین مقدار خودش در حداقل 5 ماه گذشته است. کاهش ارزش معاملات به همراه خروج دنباله دار نقدینگی حقیقی‌ها، ازین جهت نگران کننده است که درواقع ممکن است زنگ خطری برای ایجاد شرایط رکود در بورس باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *