ریزش قیمت ریپل تا کجا ادامه خواهد داشت؟ | 4 دی 99

ریزش قیمت ریپل تا کجا ادامه خواهد داشت؟ | 4 دی 99

تا کجا می‌برد این نقش به لب تاب مرا؟

ارز دیجیتال ریپل با افت شدید قیمت در کمتر از چند ساعت، جایگاه سوم مارکت ارزهای دیجیتال را به تتر واگذار کرد. 22م دسامبر، کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا (SEC)  که مدتها به دنبال شکایت از شرکت ریپل بود، شکایت خود را از این شرکت، برد گارلینگهاوس مدیرعامل فعلی این شرکت و کریس لارسن بنیانگذار ریپل به دادگاه منهتن ارائه کرد. بخش اصلی دعوی حقوقی بر سر این است که SEC مدعیست ریپل اوراق بهادار محسوب می‌شود و یک ارز نیست. ریپل متهم است که با فروش اوراق بهادار ثبت نشده توانسته 1.3 میلیارد دلار سرمایه جذب کند بدون اینکه شفاف سازی خاصی برای مشتریان خود در مورد نحوه عملکرد مالی خود ارائه دهد. طبق این شکایت، گارلینگهاوس و لارسن فروش توکن‌های ریپل خود را اظهار نکرده‌اند، حال آنکه تخمین زده می‌شود دارایی هریک حدود 600 میلیون دلار باشد.

یکی از اعضای هیات مدیره ریپل معتقد است از آنجایی که نهاد نظارت مالی ژاپن هم پیش‌تر اعلام کرده، ریپل اوراق بهادار نیست.  اگرچه به نظر می‌رسد در نظر افرادی مانند دیوید شوارتز مدیر ارشد فناوری این شرکت، داستان به نحو دیگری رقم خواهد خورد.

به گفته برد گارلینگهاوس این شرکت از مدتها پیش به دنبال انتقال دفتر خود به کشور دیگری بوده است. در حال حاضر جایگزین اصلی ژاپن مطرح شده است؛ کشوری که بیشترین مخاطبین این ارز دیجیتال را در اختیار دارد. همچنین گفته می‌شود که تنها 5 درصد از سرمایه گذاران ریپل امریکایی هستند.

اما مشکل دیگر ماجرا شکایت SEC از صرافی‌هایی است که با این شرکت در سالهای 2017 و 2018 همکاری کرده‌اند و این موضوع ترس این صرافی‌ها را به دنبال داشته است و بسیاری از آنها در حال خارج کردن ریپل از لیست پلتفرم خود هستند. به گزارش TheTie ، جو روانی (Sentiment) ریپل، به دومین سطح پایین خود در طول راه اندازی این ارز رسیده است.

اگرچه برخی از تحلیلگران در زمینه تحلیل تکنیکال معتقدند با توجه به سرمایه‌گذاری برد گارلینگهاوس مدیرعامل این شرکت در ستاد انتخاباتی جو بایدن و کامالا هریس، شاهد روند متفاوتی در هفته‌های آینده و با روی کار آمدن جوی بایدن در امریکا باشیم.

قطعا توانایی ریپل در دفاع از خود در دادگاه منهتن در ادامه قیمت این ارز دیجیتال تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت و شاید کمتر کسی بتواند روند دادگاه را تشخیص دهد. در حال حاضر به نظر می‌رسد که فشار فروش تا حدی  در بازار کاهش یافته باشد. اما روند قیمت از منظر تکنیکی کاملا نزولی است و به هیچ عنوان توصیه به خرید نمی‌شود.

نمودار قیمت ریپل در تایم فریم 4 ساعته
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

با بررسی نمودار قیمت در تایم فریم 4 ساعته مشاهده می‌شود که ریپل پس از کراس موینگ نمایی 20 و 60 به سمت پایین، افت 50 درصدی قیمت را در کمتر 48 ساعت تجربه کرده است. از دست دادن حمایت 0.25 دلار نیز ریزش قیمت تا 0.18 دلار و 0.14 دلار را به دنبال خواهد داشت. Rsi نیز در محدوده اشباع فروش قرار دارد که نشان دهنده فشار فروش سنگین در بازار است. از سوی دیگر در صورتی که ریپل بتواند در ادامه دعوی حقوقی خود در دادگاه پیروز شود، با حمایت قیمت در محدوده فعلی انتظار افزایش قیمت تا 0.44 دلار را داریم که در صورت وقوع، به نظر موقعیت مناسبی برای خروج از بازار باشد.

برای مشاهده اخبار و تحلیل‌های بیشتر می توانید به کانال سیگنال ارز دیجیتال  (Signal_Cryptocurrencyworld) مراجعه کنید.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران