رادیو سیگنال | کاهشِ عطشِ فروش در بورس | دوشنبه 22 شهریور

رادیو سیگنال | کاهشِ عطشِ فروش در بورس | دوشنبه 22 شهریور

دیروز، یکشنبه 21 شهریور­ماه، از اون روزای سیاه بورس تهران بود که یکبار دیگه موجب ترس همه سهام­دارن شد. دیروز یکشنبه بورس با 40 هزار واحد ریزش و کاهش 2.64 درصدی، دومین ریزش بزرگ خودش در سال 1400 رو تجربه کرد، شاخص هم­وزن هم دیروز با 13 هزار واحد ریزش کاهش 2.86 درصدی رو ثبت کرد که درواقع بزرگترین ریزش شاخص هموزن در سال 1400 بود. یکی از نکات بد معاملات دیروز خروج نقدینگی حقیقی­ها برای 4 امین روز منوالی بود، که در این مورد هم رکورد جدید زد، دیروز درحالی که 90 درصد بورس به رنگ قرمز بود و حدود 43 درصد نمادها در صف فروش بودن، 1460 میلیارد تومان پول سهامداران حقیقی از بورس خارج شد تا بیشترین خروج پول حقیقی­ها در سال 1400 هم ثبت شود.

روند روزانه و رصد لحظه‌ای انواع بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

    امروز دوشنبه 22 شهریورماه، یکم از شدت هیجان فروش دیروز کم شد و تقاضا تو بعضی گروه­های بازار قوت گرفت. درپایان معاملات امروز دوشنبه، 70 درصد نمادها با کاهش قیمت همراه بودند و یک چهارم بازار در صف فروش بود تا شاخص کل بورس 15 هزار واحد دیگه ریخت و به عدد 1475 هزار واحد رسید، درحالی که امروز شاخص کل یک درصد افت داشت، شاخص هموزن 1.35 درصد کاهش داشت تا سناریوی وضعیت بهتره نمادهای بزرگ یک­بار دیگه اتفاق بیفته. امروز از شدت خروج پول حقیقی­ها نسبت به دیروز کم شد و 540 میلیارد تو.مان نقدینگی سهامداران حقیقی از بورس خارج شد. درواقع دراین 5 روز یعنی از 16 شهریور تا امروز 22 ام حدود 2760 میلیارد تومن پول حقیقی­ها رو از دست دادیم.

رادیو سیگنال در شنوتو و کست‌باکس با آخرین و مهمترین تحولات بازار سرمایه میزبان شماست.

    بعد از رشد 3 ماه اخیر بورس، خیلی از سهامداران دچار هراس شدند که چه زمانی روند صعودی تمام خواهد شد؟ و ازین جهت دنبال بهانه برای نقد کردن و شناسایی سود هستند. حالا هر خبری ک احتمال احیای برجام را در نگاه سهامداران روشن­تر بکنه بهانه­ای برای شناسایی سود هست. اما سرمایه­گذارها باید قبول کنند که باید به بورس به دید تحلیلی و سرمایه گذاری نگاه کنند. نگاه کوتاه­مدت به بورس با اصل سرمایه گذاری همخوانی ندارد دوستان. تجربه تاریخی نشان داده بازار سهام در بلند مدت، همیشه از بازارهای رقیبش جلو تر بوده.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *