رادیو سیگنال | بازگشتِ تعادل به بورس! | چهارشنبه 17 شهریور

رادیو سیگنال | بازگشتِ تعادل به بورس! | چهارشنبه 17 شهریور

 اگر به یاد بیارین، بورس،  از نیمه دوم تایم معاملاتی دوشنبه 15 ام شهریور با فشار عرضه مواجه شد و خیلی از گروه­های بازار تغییر وضعیت دادند. خیلی­ها فشار فروشِ شکل گرفته در بورس را به طور سنتی به تامین نقدینگی سهامدارن برای شرکت در عرضه­اولیه های چهارشنبه ربط دادنذ، که البته بی راه نیست. همین شرایط قبل از عرضه اولیه شستا هم وجود داشت. درواقع عرضه اولیه­های کیمیا تک و فجهان درمجموع بیشتر از 2700 میلیارد تومان نقدینگی جذب خواهند کرد که این عدد نصف نقدینگی­ای بود ک شستا بزرگترین عرضه اولیه تاریخ بورس تهران جذب کرد. سه­شنبه 16 ام شهریور بازار تحت عرضه­های شدید دوشنبه منفی شروع شد. فشار فروشی که سه شنبه روی نمادهای شاخص ساز بود کم­کم به کلیت بازار هم سرایت کرد و علاوه بر آن جا­به­جایی نقدینگی برای خرید عرضه اولیه­های چهارشنبه باعث تقویت فشار فروش شد. نهایتا درحالی ک 74 درصد بازار قرمز بود و یک پنجم بازار صف فروش داشت، شاخص­کل یک درصد و شاخص هموزن 0.91 درصد کاهش داشتند. اما روند ورود نقدینگی حقیقی ها که از چهارشنبه گذشته 10 شهریور شروع شد و تا دوشنبه 15 ام ادامه داشت، سه­شنبه دووم نیاورد و فروشنده­ها اینبار قدرتمند­تر بودند و باعث خروج 261 میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی­ها شدند.

روند روزانه و رصد لحظه‌ای انواع بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

    اما چهارشنبه 17 شهریور ماه در اخرین روز معاملاتی هفته بالاخره بعد از حدود یک ماه برتری شاخص هم­وزن نسبت به کل این وضعیت برگشت و امروز شاهد رشد بیشتر شاخص­کل نسبت به هم­وزن بودیم. احتمالا نمودار نسبت شاخص هم­وزن به کل نزدیک به ناحیه مقاومتی شده و می­تونیم انتظار داشته باشیم ازین به بعد بزرگان بورس وضعیت بهتری نسبت به کوچکترها داشته باشند. البته در معاملات هفته آینده به بررسی این نسبت خواهیم پرداخت. خب تا نیمه اول معاملات شاهد نوسان زیادی در نماگر بورس بودیم اما از نیمه دوم تقاضا در بازار شدت گرفت و شاخص با 0.19 درصد رشد حدود 3 هزار واحد بالا رفت و به عدد 1526 هزار واحد رسید. افزایش توان تقاضا باعث شد دوباره تعداد صف خریدها بیشتر از فروش شود. امروز درحالی ک نصف نقشه بازار قرمز و نصفه دیگر سبز بود، شاخص هموزن 0.16 درصد رشد داشت تا به روند پیشتازی نسبت به شاخص­کل پایان دهد. خوشبختانه روند خروج نقدینگی حقیقی­ها چهارشنبه نسبت به سه­شنبه 200 میلیارد تومان کاهش داشت و 62 میلیارد نقدینگی حقیقی­ها از بورس خارج شد.

رادیو سیگنال در شنوتو و کست‌باکس با آخرین و مهمترین تحولات بازار سرمایه میزبان شماست.

    از لحاظ تکنیکالی نمی­شود ریزش چندانی برای بازار در نظر گرفت چراکه خیلی از سهم­ها مثل فولاد، نواحی مقاومتی خیلی مهمی را در میان مدت شکستند و حالا آن نواحی مقاومتی تبدیل به حمایت شده و به نظر تا زمانی که قیمت بالای این نواحی مقاومتی قرار داشته باشد، خطری متوجه بازار نیست و کاهش­ها حکم پولبک به این مقاومت­های شکسته شده را دارد و انشالله شاهد تداوم روند صعودی خواههیم بود. نهایت کاهشی که برای سهام شاخص­ساز می­توان متصور شد حدود ده درصد است و به­نظر در شرایط فعلی بیشتر از این مقدار، کاهش نداشته باشند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *