در میان مدت بازدهی دلار بیشتر خواهد بود یا بورس؟؟ | (تحلیل تکنیکال 18 شهریور 99)

در میان مدت بازدهی دلار بیشتر خواهد بود یا بورس؟؟ | (تحلیل تکنیکال 18 شهریور 99)

افت شدید شاخص کل و افزایش عرضه ها در بازار موجب خروج سرمایه از بازار و ورود آن به بازارهای مختلف از جمله ارز شد که در صورت ادامه این روند، به مرور زمان اثرات تورمی خود را در کلیه کالاها به دنبال خواهد داشت.

سوالی که در بین سرمایه گذاران بوجود می آید این است که در میان مدت، بازدهی دلار بیشتر خواهد بود یا باز هم بازار سرمایه می تواند رونق قبلی خود را بازیابی کند و بازدهی بیشتری نسبت به دلار برای سهام داران خود به ارمغان آورد؟!

در اینجا ما به بررسی نمودار نسبت شاخص کل به قیمت دلار می پردازیم، این نمودار از تقسیم مقدار عددی شاخص کل به دلار بدست می آید.

همانطور که در نمودار مشخص است، پس از رشدی که شاخص کل در چند ماه ابتدایی سال داشت، از ماه پیش وارد اصلاح تند و تیز از جنس موج 4 شد اما دلار در بازار با نوسانات عمیقی که شاخص با آن ها روبرو شده، مواجه نشده بود.

نمودار زیر افت شاخص کل و رشد قیمت دلار را به وضوح نشان می دهد و این نسبت از حوالی 10 واحد تا محدوده 7 واحد با کاهش روبرو شده است.

بررسی تکنیکالی نمودار نشان می دهد که در حال حاضر در محدوده خط روند حمایتی مشکی رنگ قرار دارد که می تواند از افت بیشتر آن جلوگیری کند، در صورت از دست رفتن این سطح، حمایت های مهم 6.47 و 5.7 در مسیر نزولی نمودار قرار گرفته است.

برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

از طرف دیگر اگر از ناحیه کنونی روند نزولی شاخص کل متوقف شود و سرعت بهبود بیشتری نسبت به دلار به خود بگیرد، می توان انتظار رشد تا حوالی 8.03، 8.73 و 9.86 از این نمودار داشت.

جمع بندی

در شرایط کنونی که دلار بازار آزاد مسیر صعودی به سمت سقف قبلی خود را در پیش گرفته است، نزدیک شدن به سقف قبلی، ممکن است ادامه روند صعودی دلار با چالش روبرو شود و مجددا شاخص کل رو به بهبود گذارد. و ادامه روند نزولی این نمودار متوقف شود. به نظر می رسد در روزها و هفته های آتی، روزهای پرنوسانی را در بازار های مالی شاهد باشیم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • دلار مقاومت سی هزار تومن داره به احتمال زیاد از این مقاومت عبور نمیکنه

  • شک نکنید اصلاح قیمت دلار خیلی نزدیکه و شاید در کوتاه مدت وارد کانال 30 هزار تومان هم بشه اما از آنجایی که افزایش قیمت دلار باعث تورم میشه مسئولین محترم چاره ای ندارم که قیمت دلار رو برگردونن به حدود 24 هزار و همونطور که بورس اومد پایین دلار هم میاد پایین. الان چون بورس اصلاحش تموم شده و کم کم داره برمیگرده بالا من فکر میکنم بهترین بازار سرمایه‌گذاری برای میان مدت بورس هست البته به شرط انتخاب سهام مناسب. شاخص بورس هم فکر میکنم تا نزدیک 2 میلیون میره بالا بعد برمیگرده تا محدوده 1/700 یه مقدار نوسان میکنه و مجدداً تا حدود 2/500 صعود میکنه.

  • در ماه های آینده، بورس بهتر است یا ارز
    اینو متوجه نشدم