آیا صندوق پالایشی یکم ارزش خرید دارد؟ /پاسخ به 5 سوال کلیدی برای خرید صندوق پالایشی یکم

آیا صندوق پالایشی یکم ارزش خرید دارد؟ /پاسخ به 5 سوال کلیدی برای خرید صندوق پالایشی یکم

در این مطلب به بررسی ارزش صندوق پالایشی یکم که به دارا دوم معروف شده بود می پردازیم و سوالات متداول مخاطبان سیگنال درباره این صندوق را پاسخ می‌دهیم.

اولین مسئله تغییرنام صندوق از دارا دوم به پالایشی بود. دلیل تغییر عنوان “دارا دوم” به “پالایشی یکم” این بود که براساس اینکه متولی تاسیس صندوق کدام سازمان است نام صندوق مشخص می‌شود، بر این اساس در صندوق دارایکم به دلیل اینکه متولی وزارت دارایی بود؛ نام صندوق ” دارایکم“ و در این صندوق، چون متولی شرکت پالایش و پخش است به اسم «پالایشی یکم» با نماد «پالایش»نام گذاری شد.

صندوق پالایشی یکم بخریم یا نخریم؟

برای سنجش ارزندگی صندوق “پالایشی یکم” باید قیمت سهام چهار شرکت موجود در پرتفوی آن را بررسی کرد. قیمت سهام شرکت های (شبندر، شپنا، شبریز، شتران) در هفته های اخیر افت کرد و پایین آمد. همین مسئله باعث شد تا قیمت سهام برای خریداران جذاب تر شود. با توجه به این که قیمت روز سه شنبه 4 شهریور مبنای ارزشگذاری صندوق “پالایشی یکم” قرار گرفته است و تخفیف 20 درصدی از قیمت های آن لحاظ شده است می توان آینده خوبی را برای رشد قیمت سهام این شرکت ها متصور بود.

برای مثال قیمت سهام شرکت پالایشی نفت بندعباس (شبندر) در روز سه شنبه 4 شهریور ماه حدودا 4000 تومان بود. حال سرمایه گذاران با احتساب 20 درصد تخفیف در نظر گرفته شده برای صندوق، در واقع قیمت سهام شبندر را تقریبا به ارزش 3200 تومان خریداری می کنند. در صورتی که در روزهای آینده که فرصت دو هفته ای پذیره نویسی در صندوق “پالایشی یکم” را می گذرانیم قیمت سهام شبندر رشد کند و به طور میانگین 20 درصد افزایش یابد، حاشیه سود بسیار خوبی در حدود 50 درصدی برای سرمایه گذاران را فراهم می کند. بنابراین نیاز نیست برای پذیره نویسی در این صندوق عجله کرد چرا که فرقی نمی کند روز اول در پذیره نویسی شرکت کنیم یا روز آخر.

در صورتی که وضعیت قیمت سهام شرکت های پالایشی موجود در پرتفوی صندوق “پالایشی یکم” رو به رشد بود می‌توان جهت ورود و خرید این صندوق تصمیم گیری کرد.

سوالات متداول

چقدر می‌توان از صندوق “پالایشی یکم” را خرید؟

حداکثر تعداد قابل خرید برای هر کدملی 500 واحد است که معادل پنج میلیون تومان می شود. در صورتی که فرد در پذیره نویسی صندوق “دارا یکم” نیز شرکت کرده باشد، به تعداد واحدهایی که در اختیار گرفته است از سقف صندوق “پالایشی یکم” کسر می شود.
مجموع واحدهای قابل خریداری در صندوق‌های اول و دوم دولتی (دارایکم و پالایش) 500 واحد بوده و در صورت شرکت در پذیره‌نویسی دارایکم به تعداد 200 واحد، حداکثر می‌توانید تا 300 واحد از صندوق پالایش را خریداری نمایید.
مسئولیت بلوکه شدن مبلغی بیش از مقدار مورد نیاز تا زمان تخصیص واحدهای صندوق، بر عهده خریدار می‌باشد.

برای پذیره نویسی در صندوق “پالایشی یکم” از طریق بانک ها چه اطلاعاتی لازم است؟

اطلاعات مورد نیاز برای تکمیل اطلاعات شامل نام، نام‌خانوادگی، شماره ملی، تاریخ تولد، نام پدر، کد پستی، شماره تلفن همراه و شماره شبای بانکی فرد پرداخت‏ کننده است.
داشتن حساب به ازای هر کد ملی الزامی نیست اما شماره شبای پرداخت‌کننده می‌بایست برای بازگرداندن وجوه مازاد بر واحدهای تخصیص یافته پس از اتمام پذیره‌نویسی، در اطلاعات متقاضیان درج شود.
داشتن کد معاملاتی (کد بورسی) برای پذیره‌نویسی الزامی نیست و متقاضیان برای انجام معامله این واحدها که از یک ماه به بعد از تخصیص امکان‌پذیر است، می‌‏توانند به تدریج طی ماه‌های آینده و در فرصت مناسب نسبت به ثبت‌نام در سامانه سجام و دریافت کد معاملاتی (کد بورسی) مطابق رویه‌‏های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه اقدام کنند.

آیا فرصت مشارکت در پذیره نویسی صندوق “پالایشی یکم” تمدید می شود؟

فرصت پذیره نویسی در صندوق “پالایشی یکم” تاکنون دو بار تمدید شده است. دفعه اول اعلام شد که از تاریخ 19 تا 26 شهریور ماه 99 و به مدت یک هفته تمدید انجام می شود. در مرتبه دوم نیز از 26 تا 30 شهریورماه 99 تمدید صورت گرفت. به نظر می رسد با توجه به تمدید دو مرتبه ای این صندوق و باز شدن شرکت های پالایشی در روز شنبه 29 شهریورماه، تمدید مجددی صورت نگیرد. با اینحال در صورت اعلام اخبار جدید اطلاع رسانی از طریق سیگنال انجام خواهد شد.

ساده ترین روش خرید صندوق “پالایشی یکم” چگونه است؟

دو روش کلی وجود دارد. راه ساده و کم دردسرتر این است که با داشتن کد بورسی و از طریق سامانه معاملات کارگزاری ها نماد “پالایش” را جستجو کنیم و سفارش خود را به راحتی ارسال کنیم. روش دوم مخصوص کسانی ست که کد بورسی ندارند و مایلند در صندوق “پالایشی یکم” مشارکت کنند. مطابق دستورالعمل بانک‌ها برای پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق پالایشی ETF متقاضیان دارای حساب در هریک از بانک‌های منتخب می‏‏‌توانند به وسیله مراجعه به درگاه‌های غیرحضوری و حضوری بانک‌ها پذیره نویسی کنند.
بانک‌های ملی ایران، سپه، مسکن، کشاورزی، ملت، صادرات ایران، تجارت، توسعه تعاون، رفاه کارگران، قرض الحسنه مهر ایران، پست بانک ایران، اقتصاد نوین، پارسیان، پاسارگاد و کارآفرین به عنوان بانک‌های عامل در پذیره‌نویسی اعلام شده اند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • درمورخ 16 شهریور 1399 بانک ملت بمبلغ 200هزار تومان بابت خرید سهام پالایش یکم از بنده برداشت شده منتها هنوز سهامی به اینجانب تعلق نگرفته است..کد سهام سرم00992

  • باسلام. من تعدادی سهم پالایش یکم خریداری کرده بودم (تحت همین عنوان:”پالایش یکم”) الان چند روزه وارد پرتفوی من شده ولی هیچ مبلغی رو به من نشون نمیده چه مثبت چه منفی. سوال من اینه که خرید من درست بوده یا موقع خرید باید نمادهای زیر مجموعه مثل شبندر شپنا و…رو خریداری میکردم؟؟

    • سلام، خرید شما موفق بوده و چون این صندوق هنوز امکان معامله نداره تغییری در قیمت اون نمیبینید

  • سلام و خسته نباشید خدمت تیم سایت سیگنال

    ببخشید من حدودا یک ماه پیش، تعداد۱۵۰واحد سهم پلایشی یکم از طریق بانک ملت خریداری کردم .من سجامی نیستم و کد بورسی هم ندارم.الان از خریدم منصرف شدم،چکار باید بکنم تا پولم برگردد؟

    • سلام، بر اساس اطلاعیه پذیرش در این صندوق ها امکان انصراف از خرید وجود ندارد، در حال حاضر در صورتی که خرید شما انجام شده باشد این واحد ها به کد بورسی منتقل می شود، اما با توجه به فعال نبودن کد بورسی شما میتونید از طریق شماره تماس های اعلام شده در سایت صندوق نسبت به پیگیری خریدتون اقدام کنید تا درصورت انجام درخواست بعد از ثبت نام و احراز هویت در سجام، سهامتونو مشاهده کنید

  • باسلا م خسته نباشد من از طریق همراه بانک ملی سهام پالایش یکم را خریدم ولی در حساب کاربری سهامم اصلا نشان داده نمیشود

  • سلام چرا سهام پالایشی تو پرتفو نمیاد تو سفارشات هست
    احتمال صد در صد شاخص باید روی ۹۰۰بیارن چون اولش ۹۰۰ بود با تورم میکنن ۱۰۰۰ اگه این کار نکردن هر موقع روی ۱۰۰۰ امد میشه خرید چون شاخص ۹۰۰ بود بطور وحشتناک بالا میرف حالا دوباره میخوان پایین بیارن
    خودشان سهام هاشون رو با قیمت زیاد فروختن حسابی امد پایین دوباره از مردم مگیرن

  • با سلام و عرض ادب اینجانب رحیم ذوقی از کاشان کوچک شما هستم بنده از طریق اپلیکیشن تاپ اقدام به خرید سهام پالایشی نمودم میتوانم خواهش کنم که چه موقع و در چه تاریخی و به چه نحوی میتوانم سهام را مشاهده نمایم یا در پرتفوی خود ببینم تشکر می‌نمایم از راهنمایی خوب شما
    سپاس ویژه از شما بزرگواران

    • سلام دوست عزیز
      برای فروش صندوق پالایشی یکم باید کد بورسی بگیرید و در یک کارگزاری ثبت نام کنید. البته هنوز این صندوق قابل معامله نشده ولی احتمالا به زودی نمادش در بورس قابل معامله خواهد شد.

  • حالا که پذیره نویسی تموم شده، دیگه نمیشه واحد های صندوق پالایشو خرید؟

  • سلام و عرض ادب ،، ببخشید کسی که ۵ میلیون برای پالایش یکم پرداخت نموده ،، آیا علاوه بر سهام ۴ شرکت پالایشی ،،
    سهام دارا یکم هم به او تعلق میگیرد یا نه ؟ یعنی از سهام بانکی .

    • سلام، تمام مبلغی که بابت پالایشی یکم پرداخت کردید در اهمین صندوق سرمایه گذاری می شود، این صندوق فقط شامل سهام شرکت های پالایشی است

  • باسلام خدمت دوستان وکارشناسان گرامی
    بنده هفته اول پذیره نویسی مبلغ پانصد هزارتومان از اپلیکیشن ایوا زیر مجموعه بانک ملی ایران خرید کردم ولی تا الان درپرتفوی نیامده است به نظر شما شرکت این مبلغ را قبول میکنه ممنون

    • سلام
      تا زمانی که صندوق قابل معامله نشه در پرتفوی نشون داده نمیشه.

  • سلام . الان با این قیمتای الان سهامای پالایشی ما که ۵۰۰ سهم با ۲۰درصد تخفیف گرفتیم تو ضرر هستیم یا نه؟ اینده این سهم رو چجوری پیش بینی می کنید؟

    • سلام دوست عزیز
      تخفیف این صندوق به 30 درصد افزایش پیدا کرد.
      به نظر میرسه صنعت پالایشی آینده خوبی داشته باشه.

  • سلام من ۱۰ میلیون خریداری کردم.در سفارشاتم نوشته ارسال شد منتظر پاسخ سیستم هستیم. یعنی ثبت شده پول هم کرده ممنون

  • سلام. نماد پالایشی رو کی میشه معامله کرد.من شنیدم اصلا نمی خوان بازش کنن.نظرشماچیه؟

  • با سلام حالا که میزان تخیف 30 درصد شده یعنی سهام بیشتری به خریداران تعلق میگیره یا مابه التفاوت سرمایه گزاری رو به خریداران پس میدن؟

    • سلام دوست عزیز
      احتمالا سهام بیشتری به هر فرد تعلق میگیرد.

  • سلام من ساعات پایانی سهام دولتی خرید کردم اما شماره رهگیری نداد. چطور میتونم پیگیری کنم

  • سلام من26ام 5میلیون دارا دوم گرفتم موجودی از حسابم کم شد آخرشم نوشت موفقیت امیزنبوده امروزم که 1ام هست نه پول به حسابم برگشته نه هم میدونم برام خرید زده یانه؟ ممنون میشم راهنمایم کنید

    • سلام دوست عزیز
      از مرجعی که خرید کردید پیگیری کنید.

  • سلام کد بورسی دارم.پول هم واریز کردم کارگزاری انتخاب کنم مراحل بعد چکار کنم.

  • سلام خسته نباشید ببخشید من از طریق آپ سهام خریدم یعنی فقط پول واریز کردم و احراز هویت و ثبت نام سجام هم انجام دادم آیا الان میتونم برم همون بانک مربوطه پولم رو بگیرم انصراف بدم از خریدش لطفا راهنمایی ام کنید

  • سلام و قت بخیر، ممنون از کانال خوبتون
    من یه سوال داشتم
    کد بورسی دارم ولی سهام پالایش یکم رو از طریق بانک غیر حضوری خریداری کردم، آیا مشکلی پیش میاد یا مهم نیست!؟

    • سلام، بعد زا آزاد سازی معاملات باید فرم تغییر کارگزار ناظر پر کنید تا اوراق این صندوق در پورتفوی شما قابل معامله باشد

  • سلام
    من پذیره نویسی رو در بانک رفاه انجام دادم و ۵۰۰ سهم خریدم
    اما کد بورسی کارگذاری مفید هم داشتم
    حال چگونه میتونم این خرید رو به پرتقوی خودم انتقال بدم؟؟؟

    • سلام، بعد از تقسیم این سهام بین شرکت کننده ها و قابل معامله شدن آن ها میتونید با استفاده از تغییر کارگزار ناظر این کار را انجام دهید

  • سلام خسته نباشید من کدبورسی دارم ولی ازآپ باکدملی خریدم میخواستم ببینم بعداتو پرتفوی شخصی م قابل مشاهده خواهد بود ممنون

    • سلام دوست عزیز
      شما باید بعدا درخواست تغییر کارگزار ناظر بزنید تا بتونید در پرتفوی خودتون مشاهده کنید.

  • سلام من کد بورسی داشتم ولی با کد ملی از نرم افزار اپ ۵ میلیون خرید زدم مشکلی پیش میاد؟

  • سلام من کد بورسی داشتم ولی به اشتباه رفتم درگاه غیر حضوری پالایش یکم رو خریداری کردم الان باید چیکار کنم؟ کارگزاری خودم آگاه هست، الان این رفته تو کارگزاری ملی چون کارتم بانک ملی بود…. لطفا راهنمایی کنید؟

    • سلام دوست عزیز
      مشکلی نداره. شما میتونید زمانی که صندوق قابل معامله شد، درخواست تغییر کارگزار ناظر بزنید و صندوق رو در کارگزاری خودتون ببینید.

  • سلام خسته نباشید
    کسی میدونه که اگه 5میلیون پالایشی بخری حدوداً یکماه بعد چقدر میره روش
    تقریباً هم بگین ممنون میشم هرکسی اگه کاربلد بورسه جواب بده ممنونشم

  • سلام
    من در سجام ثبت نام کردم و کد بورسیم صادر شده ولی در کارگزاری ثبت نام نکردم با توجه به اینکه بعد از ثبت نام در کارگزاری چند روزی طول میکشه تا پروفایل کارگزاری فعال بشه و بشه خرید و فروش انجام داد با توجه به این شرایط من چاره ای ندارم که برای خرید سهام پالایش اول از بانک ها اقدام کنم ولی از طرفی هم کد بورسیم اومده حالا که گفتن کسایی که کد بورسی دارن فقط میتونن از طریق کارگزاری اقدام به خرید کنن من باید چکار کنم؟

    • سلام دوست عزیز
      مشکلی نداره میتونید از طریق بانک ثبت کنید و زمانی که صندوق قابل معامله شد، به پرتفوی کارگزاری اضافه ش کنید.

  • سلام.
    من تعدادی از سهم پلایش یکمو خریدم حالا پشیمون شدم میخوام کنسلش کنم ایا امکانش هست متونم یا نه اگه میتونم چطور میتونم کنسل کنیم لطفا راهنماییم کنید.
    ممنون.

  • سلام من پالایشی دوم رو از طریق اپلیکیشن آپ خریدم و خودش بصورت رندوم ی کارگزاری برام اورد حالا من میخام کد بورسی بگیرمو برم ی کارگزاری دیگ تکلیف پالایش دومم چی میشع این وسط؟؟؟

    • سلام دوست عزیز
      مشکلی نیست شما میتونید درخواست تغییر کارگزار بزنید( البته بعد از اینکه صندوق قابل معامله شد) و به کارگزار دلخواهتون منتقلش کنید.

  • سلام ایا میشه برای فرزندم که زیر 18سال است خرید کنم چطوری باید ثبت نام کنم

    • سلام دوست عزیز
      بله محدودیتی نداره. میتونید با مدارک گفته شده در این لینک به بانک مراجعه کنید.

  • سلام آیا ممکنه که من یک روز سه میلیون پالایشی بخرم و روز بعدش دو میلیون بخرم که جمعا ۵میلیون خرید کرده باشم؟

  • امروز 29 شهریور هست و شما ویدئویی رو گذاشتید که مربوط به تقریبا 20 روز پیش هست ما می‌خواستیم ببینیم امروز چه تصمیمی باید بگیریم چون در این مدت خیلی اتفاقات تو بورس افتاده

    • سلام دوست عزیز
      درسته شما میتونید قیمت روز سهام موجود در صندوق پالایشی یکم را با قیمت مبنا مقایسه کنید.

  • بسیار خوب و آموزنده بود، من مردد بودم که سیصد تا بخرم یا نه، با تحلیل مختصر شما فردا میخرم.
    با تشکر

  • سلام
    با تشکر از اطلاعات دقیقی که فرمودید هر چند چیز زیادی متوجه نشدم اما شما خوب توضیح دادید.
    یا علی ع

  • سلام من ۴روز پیش حدود۳میلیون از صندوق دارایکم خریدم.آیا برای من هم محدودیتی برای پذیره نویسی پالایشی وجود داره.فقط زودتر جواب رو بدید..ممنون

    • سلام، فقط در صورتی که دارایکم را در بازه ثبت نام آن خریداری کرده باشید با محدودیت مواجه می شوید

  • سلام
    من سهام وتجارت رو خریداری کردم و الآن چک کردم توی پرتفوی ام چیزی نیست و نوشت که سفارش موفقیت آمیز بوده و پولم هم بلوکه شده و توی پرتفوی لحظه ای هستش حالا چکار کنم آیا سفارشم روی پرتفوی ام میاد یا نه

  • سلام آیا صندوقها
    سرمایه گذاری در آن بصورت ماهیانه سود میده یا نه سه ماه ؟

    • سلام دوست عزیز
      خیر این صندوق تقسیم سود دوره ای نداره. برای مشاهده لیست صندوق هایی که تقسیم سود دوره دارند به این لینک مراجعه کنید.

  • اولا از اینکه این سهم ها همش منفی بودن در ضمن چند روز قبل از هم متوقف خوردن یعنی جلوشون صفر شده یعنی نه مثبت خوردن و نه منفی و خنثی بودن اگر ارایه دهندگان این سهم دلشون میسوخت دیدن که نماد تو منفی هست از همون اول متوقف میکردن نه اینکه بزارن دقیقه نود

  • باسلام‌لطفادرمورد۲۰درصدتخفیف‌دارادوم‌توضیح‌بدهیدپنج‌میلیون‌سهام‌بخریم‌یک‌میلیونش‌پس‌می‌دهند؟چطوری‌؟باتشکر

    • سلام دوست عزیز
      خیر پولی رو پس نمیدن. تخفیف در قیمت خرید لحاظ شده است.

  • من‌به شخصه نمیخرم یجایی باید بفهمن نباید دستکاری کنن در بازار سرمایه و انتظار داشته باشن بهشون دوباره اعتماد بشه دلیل بعدیش اینکه ارزش چندانی هم نداره کل مبلغش و سودشم چیزی نمیشه دارا یکم هم چند روز بعد عرضه هر کی فروخت مقداری سود کرد هر کی نگه داشت الان تو ضرر هم هست این که تو این بازار اوضاعش معلومه ترجیح میدم یه سهام‌پالایشی خوب مثل شبندر که دلاری هم‌ هست بخرم به وقتش البته

    • سلام دوست عزیز
      قسمتی که گفتید هر کسی صندوق دارا یکم رو نگه داشته در ضرر است، اشتباه است.

  • سلام. زمان ورود و سفارش دادن چه ساعتی هست؟ محدوده زمانی رو لطفا اعلام کنید. با تشکر

    • سلام
      در سامانه آنلاین کارگزاری ها ساعت سفارش‌گیری: از 12:30 الی 14:00 می باشد و اگه روش های دیگه رو در نظر داشته باشید(مثلا اپلیکیشن ها و…) تا ساعت 24 روز یک شنبه 30 شهریور99 فرصت دارید در پذیره نویسی شرکت کنید.

  • سلام به نظر شما سود حاصل از خرید پالایش یکم حدودا چقدر هستش و آیا می تونید یه تاریخ حدودی برای نگهداری این سهام بگید؟

  • سلام وقتتو بخیر من پالایشی رو سفارش دادم اما پولم برگشت خورده به قدرت خریدم اضافه شده ایا سفارش من ثبت شده

    • سلام دوست عزیز
      از مرجعی که خرید کردید پیگیری کنید.

  • باسلام
    قبلا۲۰۰سهم ازپالایش یکم ثبت سفارش کردم الان بازمیتونم۳۰۰سهم دیگه ثبت سفارش کنم؟

    • سلام دوست عزیز
      بله تا سقف مجاز میتونید سفارش بذارید.

  • سللم
    دولت نفت نمیتونه صادر کنه داره میده به ملت و پول از جیب ملت میکشه بیرون ‌.مردم عزیز نخرید خودمم نخریدم چون منطقی توش نیست. نفتی که بفروش نرسه عملا ارزشی نداره و اگر هم بتونید یه روزی سهامتون رو بفروشید با قیمت خیلی خیلی کم میتونید اینکارو انجام بدید الان که هیچ حمایتی برای نقدینگی نیست و پول مردم مونده تو بورس و نمیتونن جای دیگه سرمایه گذاری کنند بورسو فقط برا این را انداختن که جیب مردمو خالی کنند نرن سراغ دلار و طلا

    • سلام دوست عزیز
      احتمالا سخن شما ناظر بر اوراق سلف نفتی ست که انتشار آن تعلیق شده است. صندوق پالایشی یکم مربوط به سهام دولت در چهار شرکت پالایشی فعال در کشور می باشد.

  • سلام لطفا راهنمایی کنید من ۱۰۰ سهم خریدم ولی نمیدانم چگونه چک کنم که پرتفوی من شارژ شده حتی توی سجام هم ثبت نام کردم ولی چیزی مشخص نیست .

    • سلام دوست عزیز
      هنوز در پرتفوی شما قرار نمیگیره تا زمانی که صندوق قابل معامله بشه.

    • سلام دوست عزیز
      تصمیم به سرمایه گذاری به عهده خود شماست.

  • سلام من با آپ ۵۰۰۰۰۰۰تومان سهام صندوق پالایشی یکم خریدم چطور می توانم انتقالش بدم به کار گزاری دلیران پارس .

    • سلام دوست عزیز
      زمانی که صندوق قابل معامله میشد میتونید اینکار رو انجام بدید. فعلا نمیشه.

  • سلام من واسه خانم ۵میلیون سهم خریدم غیرحضوری بانک ملی ولی شماره شبا نخواست مشکلی ایجادنخواهدشد

  • سلام وقت همگی بخیر متاسفانه دولت دست کرده تو جیب مردم … وقتی ارز های اولیه منفی میخورن …. بقیشو تا آخر بخونید …چرا باید پول یک ماه بلوکه شه و تبلیغات گسترده انجام بدن از ۶ تا ۲۶ بود با تمدید کردن دلیلش….نخرید

    • سلام دوست عزیز
      خیر آموزش های ما در سیگنال به رایگان قرار گرفته است.

  • سلام. خسته نباشد. تو قسمت درگاه ذینفعان کارگر ناظر نوشته خالی منظور چیه و چکار باید بکنم. ممنون

    • سلام دوست عزیز
      به این معنی ست که کارگزاری برای شما انتخاب نشده است باید درخواست تغییر کارگزار ناظر بزنید.

  • به عوض سهام داران شرکتهای نفتی هم ردیف مانندشراز رفتند زیر آب،فقط په په چهچه سهام که نفع دولت است می کنید یعنی سهام ارزشی که با تخفیف نصف شده ،بلافاصله بعد ازپایان وقت منظور شده ۳ برابر می شود که از سقوط دیگر سهام جلوگیری کند

  • با سلام … یه سوال داشتم خدمتتون
    چرا بعد از خرید پالایش ۱ نمیشه سفارش رو ویرایش یا حذف کرد؟؟

    • سلام دوست عزیز
      درسته این امکان وجود نداره. باید دقت کنید.

  • شما نوشتید ک پالایشی بخریم یا نخریم . در اشاره هیچی نگفتی ک بخریم منظورم اینه ک فقط گفتین ۲۰٪تخفیف داره و زمان پذیرش رو گفتی .

    • سلام دوست عزیز
      اطلاعاتی که درباره ارزش خرید این صندوق بود رو ببینید.

    • سلام دوست عزیز
      نظر ما همونه که در این مطلب گفتیم. سرمایه گذار با توجه به ارزش سهام میتونه تصمیم بگیره که این صندوق رو بخره یا نه.

  • سلام
    من از طریق ای بام بانک ملی سهام ۵۰۰ واحد پالایش رو در ساعت ۱۱ صبح خریدم متوجه زمان آن نشدم آیا این سهام به تعلق میگیره یا نه ؟ یا فقط پول من بلوکه میشه
    لطفا پاسخ دهید

    • سلام دوست عزیز
      بهتر است این موارد رو از مرجعی که خرید کردید پیگیری کنید. فکر نمیکنم مشکلی پیش بیاد.

  • سلام وقت بخیر امروز هرچهار تا توپالایشی بامنفی های بالا بازشدن وبامنفی هم بسته شدن دولت ۲۰درصد تخفیف داد تاحالا ۲۰درصد منفی خورده الان چطور حساب میکنن

  • سلام من کد بورسی دارم ولی رفتم بانک و 2میلیون سهام خریدم. در اینده این سهام میاد تو پرتوفی من یا نه؟

    • سلام دوست عزیز
      باید تا زمان باز شدن صندوق صبر کنید.

  • سلام. من تعداد 200سهم پالایش خریدم و 100تای دیگه میتونم بخرم آیا این امکان هست که دوباره سفارش بزنم؟

    • سلام دوست عزیز
      بله میتونید تا سقف مجاز سفارش وارد کنید.

  • سلام و خسته نباشید .
    می تونیم تو چند مرحله تا سقف ۵۰۰ واحد خرید داشته باشیم مشکلی پیش نمیاد ؟ممنون از برنامه خوبتون .

  • با درود فراوان بعد از عملکرد امروز پالایشی ها به عقیده من خرید صندوق پلایشی یکم اصلا توصیه نمیشود مطمئن باشید سود که هیچ باضرر هم باید بری صف فروش تا فروخته بشه

  • سلام خریداری نمودم ولی نمیدانم کجا میتوانم مبلغ خریداری شده را ببینم و با ان بتوانم خرید وفروش بکنم لطفا راهنمایی بفرمایید

    • سلام دوست عزیز
      از مرجعی که خریداری کردید پیگیری کنید.

  • سلام.وقت بخیر.من از طریق آپ سهام خریدم..چطور میتونم توی برنامه کارگذاری ببینمش؟

    • سلام دوست عزیز
      باید تا زمانی که صندوق باز میشه صبر کنید.

  • سلام
    یک ماه بعد ک آزاد میشه این صندوق، هر کدوم از ۴ سهام پالایشی به یک اندازه در قیمت پالایشی یکم تاثیر میذارن؟ یا مثلا شتران تاثیرش بیشتره تا شبندر؟

    • سلام دوست عزیز
      بستگی به قیمت روز سهام این شرکت ها داره.

  • سلام من چند وقت پیش از اپلیکشن آپ ۵میلیون دارا دوم و خریدم و تنها یک شماره پیگیری برام آمد ،آیا همین کد کافیه و باید چطور مطمئن بشم سهام خریدم یا اینکه پولم کجا رفته

  • این کار دولت مثل اینه که پدر خانواده دست بکنه تو جیب بچه هاش تا بتونه خرج عشق و حال خودشو در بیاره.
    نخرین. دولت به فکر جیب خودشه و همه این وعده ها دروغی بیش نیست

  • حالااگه ارزش هم داشته باشه همه دارایمون رو روی سهام گذاشتیم اونهم که یکماه نصف کرده پومول رو نقدنداریم که بخریم

  • صندوق پالایشی یکم الان با منفی باز شده بهترین حالت نخریدن هست چون ضرر زیادی پشتش هست نخرید نخرید

  • عمرا اگه بخرم با این وضع قیمتاشون
    سهام پالایشی رو جدا جدا بخرم ارزونتر درمیاد

  • باسلام ما دارا دوم را خریداری کردیم ولی هنوز خریده ما ثبت نشده است

  • نباید خرید کرد به نظر من طوری درصدشون آوردن پایین تبلیغ هم میکنن که با ۲۰ درصد تخفیف داریم سهام میدیم مردم واقعا که نباید بخرید اشتباه نکنید خرید نکنید

  • سلام از طریق ایوا و آپ مراحل انجام میشه ولی تا پرداخت و مرحله آخر و میزنی خطا میزنه چرا؟

    • سلام دوست عزیز
      اطلاعی از این موارد نداریم. از خودشون باید پیگیری کنید.

  • الان قیمت تابلو سهم کمتر از قیمت صندوقه. نه تنها 20% تخفیف فایده نداشت بنده خداهایی که خریدن ضررم کردن. هر چند جبران میشه. ولی یه پروژه و برنامه‌ریزی ضعیف بوده

    • سلام دوست عزیز
      نظر شما درست نیست. در حال حاضر قیمت پایانی چهار سهم پالایشی از قیمت مبنای با تخفیف بیشتر است.

  • چقدر تبلیغ شد برای بورس و چقدر هم صدا سیما حتی روستایی نشان دادن و تبلیغ کردن که همشون می گفتند شغل دوم هست وبعد چه بسر مردم امد این صندوق قرار نیست به کسی نفع برسونه

  • سلام قدرت خرید بنده در پر تفوی 3 میلیون تومان برای 300 سهم پالایشی هستش چرا سیستم خطای موجودی ناکافی میزند ؟

  • سلام من امروز از اپلیکیشن ایوا بانک ملی سهام پالایشی دوم به مبلغ ۵ میلیون تومان خریداری کردم ولی نمیدونم چه طور باید ازش سندی داشته باشم وبعدا چه طور میتونم یکجا بفروشم لطفا راهنمایی کنید

    • سلام دوست عزیز
      ما هم اطلاعی نداریم. از مرجع خریدتون پیگیری کنید.

  • سلام یعنی الان بخریم یا نخریم ممنون میشم خیلی رک بگید بخریم یا نخریم گفت:

    سلام یعنی الان بخریم یا نخریم ممنون میشم خیلی رک بگید بخریم یا نخریم

    • سلام دوست عزیز
      مشخصا ما نمیتونیم خیلی رک سیگنال خرید یا عدم خرید بدیم. به این دلیل که اولا این کار از اساس اشتباه است و دلیل دوم هم بخاطر اینه که با سیاست های ما همخوانی ندارد.

  • سلام از مهرافرین دومیلیون سهام پالایشی خرید زدم و بعد از ساعتی توسط ناظر حذف شد چیکار باید بکنم؟

    • سلام دوست عزیز
      از مرجعی که خرید کردید باید پیگیری کنید.

  • سلام.من سهام پالایشی یکم رو یکبار ۴ میلیون با آپ خریدم و یک بار دیگه هم به صورت هم زمان ۴میلیون از نرم افزار ایوا خریدم.حالا اضافه پولم رو چه طور باید پس بگیرم؟؟؟
    لطفا اگر اطلاعی دارید راهنمایی کنید

    • سلام، پس از اتمام مهلت پذیره نویسی و اختصاص واحدهای صندوق،وجوه واریزی اضافه به حساب اشخاص برگشت داده می شود

  • سلام من در حالی که کد بورس و کارگزار دارم سهام پالایش یکم را از طریق بانک اقتصاد نوین خریدم آیا مشکلی در آینده برای خرید من وجود ندارد؟

  • با عرض سلام من از آپ ۴۰۰ خریدم آیا میشه از طریق کارگزاری هم ۱۰۰ دیگه بخرم که جمعا بشه ۵۰۰

  • ايا كسي كه كد بورسي داره ميتونه از طريق بانك براي خريد پالايش يكم اقدام كنه ؟؟

  • الان که وضعیت قیمت سهام شرکت های پالایشی موجود در پرتفوی صندوق “پالایشی یکم” رو به کاهش است و حتی کمتر از قیمت آنها با احتساب 20 درصد تخفیف در تاریخ 1399/6/4 شده است .آیا باز هم باید این سهام را خرید؟

  • سلام برای خریدسهام درقسمت درگاه بانکی شماره حساب خودمون وبزنیم یاکارگزاری رو

  • بخرم ؟نخرم؟ سئوالی است که هیچکس پاسخ آنرا نمی داند.بخرم نخرم در هردو صورت خ ر م

  • من واقعا واسه دولتمون تاسفم میخورم.اینهمه سال یطرفه فقط خودتون سودکردید.حالا دولت گرفتارپول لازم داره چرابا50درصدتخفیف نمیفروشه که یه سودیم مردم کنن؟تواین تورم وحشتناک که همه متضررمیشن هرروز.

  • سلام دقیقا تا کی مهلت داریم برا خرید دارا دوم . بعضیا میگن تا ۱۹ شهریور بعضیا هم میگن تا ۲۶ شهریور تمدید شده . کدومش درسته لطفا راهنمایی کنید

    • سلام دوست عزیز
      آخرین زمان پذیره نویسی 19شهریور است و تا کنون تمدید نشده است.

  • سلام من امروز ۵۰۰سهم پالایش یکم رو خریدم پول هم بلوکه شده بود ولی الان که رفتم دیدم پالایش یکم حذف شده و پول هم کسر شده آیا پول بر میگیرده؟

  • سلام.ببخشید ۳ میلیون پالایش خریدم از کارگزاری مفید..پولم بلوکه شد..بعد چند روز ۲۰۰هزار از پولم کسر شد و به قدرت خریدم اضافه شد.میشه بگید چی شده؟خرید من ثبت شده یا نه؟چرا ۲۰۰ هزار از سه میلیون برگشت خورده و به قدرت خرید اضافه شده؟؟

    • سلام دوست عزیز
      این موضوع رو از طریق کارگزاری پیگیری نمایید.

  • سلام ،خواستم بدونم سهام صندوق سرمایه گذاری پلایش یکم با سهام پالایشگاه های بورسی بندر ، تبریز ، تهران و اصفهان چه فرقی دارند ، حال اینکه الان میبینیم که سهام همین پالایشگاها منفی هستش و قیمتها توی رنج 3 تا 4 هراز تومن هست و در ثانی دولت داره سهام همان پالایشگاها با با 20 در صد تخفیف 10 هزار تومن با هر پذیره نویسی محاسبه میکنه و اینکه حق فروش تا یکماهخ هز هر کسی ساقط هست . ممنون میشم اگر توضیح دهید .

    • سلام، دولت سهام این شرکت ها را با 20 درصد تخفیف نسبت به قیمت پایانی روز سه شنبه 4 شهریور می فروشد که همین تخفیف دلیل مشارکت در این صندوق هست

    • سلام، این واحد ها بعد از گذشت یک ماه از پایان ثبت نام در درگاه یکپارچه ذینفعان قابل مشاهده خواهند بود

  • سلام و خدا قوت به همگی
    متشکرم از اطلاعات مفیدی که ارائه کردید

  • سلام من از پالایش یکم تعداد ۵۰۰سهم خریدم میخوام برگهخرید که تایید شده باشه وخرید با اطمینان باشه دریافت کنم آیا جایی برای اینکار هست ؟؟مرجع ومسیولی معرفی شده واصلاً کسی پاسخگو میتواند باشد ؟؟؟

    • سلام دوست عزیز
      از مرجعی که خرید کردید پیگیری کنید.

  • سلام من کد بورسی دارم اما از طریق سایت بانک ملی درگاه سداد تعداد پنج تا خریدم هیج محدودیتی نداره چه یه سهم بخری چه 500 سهم حتما نباید کفش 10 تا باشه درسته؟

  • واقعا بورس افتضاح است اگه اینجوری پیش بره باید خودمون یه پولی روش بزاریم اخر سر بهشون بدیم به نظر من نخریم بهتره چون همه صف خرید و صف فروشها الکیه بخدا سرمایه مردم رو آب کردن تمام خدا بدادمون برسه انشالله 🙏🙏

  • هفته پیش پالایش دوم رو خریدم
    فارابی صلاح دید که به صرفه نیست، دوشنبه پولش رو برگردوند به حسابم!!
    سفارش لغو شد،

    فکر کنم تا نوزدهم بازار منفی باشه و بعد که پالایش که تمام شد سعود کنه، تا درس عبرتی بشه برای کسانی که به حرف دولت گوش نکردند.

    مید دقیقا برعکس چیزی که عقل سلیم میگه

  • سلام من 20واحد سهام فوق را خريداري كردم ولي هيچ سندي و مدركي برام بابت خريدي كه انجام دادم ارسال نشده. لطفا راهنمايي كنيد

    • سلام دوست عزیز
      از مرجعی که خریدید باید پیگیری کنید.

  • بورس نابود شده شماها دنبال صندوقی هستین که هر چهارتا پالایشگاهش تو منفیه ؟؟؟؟؟نخرید با این وضعیت صد در صد منفی ۸۰ باز میشه

  • با سلام.بعد ثبت نام کی میتونم سود یا اصل پول برداشت کنیم مدت خاصی تعین شده؟؟

    • سلام دوست عزیز
      حدود یک ماه پس از پایان تاریخ پذیره نویسی صندوق پالایشی یکم، معاملات شروع میشه.

  • سلام من 6 واحد چهار شنبه خریدم و پیام توسط ناظر بازار حذف شده پول هم برگشته نشده فکر می کنید پول من برگرده

  • سلام مبنای قیمت شبندر و بقیه اگه با +_۴۲۰۰تومن باشه چطور خرید پالایش ۱ ۱۰۰۰۰تومنه؟

    • سلام قیمت هر واحد سرمایه گذاری صندوق پالایشی یکم 10 هزار تومان است و این ترکیب دارایی بستگی به تعداد سهامی داره که پس از پایان پذیره نویسی، در صندوق قرار میگیره.

  • سلام توروخداااااا راهنمایی کنید
    من امروز ظهر راس ساعت12:30به تعداد 200سهم پالایش یکم خریدم.حسابم شارژبود و نوشت خریدوسفارش موفقیت امیزبود.تا همین چن ساعت پیش هم توی سفارشاتم بود.اما الان که چک کردم علاوه براینکه پولم بلوکه شده و توی پرتغوی ام چیزی نیست،توی لیست سفارشاتم هم نیست درصورتی که من اصلا اونو حذف نکردم.مشکل چیه؟

    • سلام دوست عزیز
      احتمالا سفارش شما ثبت شده. دقت کنید که الان در پرتفوی قابل مشاهده نیست و زمانی که صندوق قابل معامله بشه میتونید در پرتفوی خودتون ببینید.

  • اینجوری که پالایشی ها دارن جلو میرن تا 19 ام باید 20 درصد به دولت تخفیف بدیم 😂😂😂

  • امروز که بورس با افت همراه بود اگه همینطور ادامه داشته باشه از خریدن پالایش یکم صرف نظر کنیم

    • سلام دوست عزیز
      صد هزار تومن معادل 10 واحد از صندوق پالایشی یکم

  • با سلام , لطفا ترتیبی اتخاذ فرمائیدتا محاسیه سود صندوقها تبدیل به معادل سود سالیانه بانک ها گردیده و اعلام شود تا بهتر فهمیده شود. با تشکر

    • سلام دوست عزیز
      درخواست شما به تیم کارشناسی صندوق های سرمایه گذاری منتقل شد.