در این صرافی ترید نکنید | هشدار دستکاری قیمت

در این صرافی ترید نکنید | هشدار دستکاری قیمت

بیشتر از یکسال از شروع روند خرسی در بازار ارزهای دیجیتال می‌گذرد. در این بین شرکت‌هایی مانند تسلا توانستند در روند صعودی قبل، سود زیادی به جیب بزنند و با کمترین سر و صدا بیت کوین‌های خود را به فروش برسانند.

اما با بالاتر رفتن بازار بسیاری از شرکتهای تازه وارد به حوزه کریپتوکارنسی با سرمایه‌گذاری در قیمت‌های بالا در بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال با ضررهای هنگفتی روبه‌رو شدند؛ حتی شرکت‌های قدیمی مانند مایکرو استراتژی یا گری اسکیل، اکنون در زیان به سر‌می‌برند.

ضرر و زیان صرافی ها در بازار خرسی

در روند نزولی صرافی ها با از بین رفتن ترند و عدم جذب کاربر جدید در خطر ورشکستگی قرار گرفتند؛ در این بین برخی صرافی‌ها با دستکاری قیمت در حال دزدی از جیب کاربران خود هستند.

صرافی پولونیکس متعلق به جاستین سان، عملا در حال دستکاری چارت‌ها به فجیع‌ترین حالت ممکن است. نکته عجیب اما دستکاری دربازار اسپات و ابعاد وسیع در این صرافی می‌باشد.

در نمودارهای ذیل چند مورد دستکاری ارزهای مطرح بازار در صرافی Poloniex را نشان‌داده‌ایم.

کاردانو ADA | تایم فریم روزانه

در نمودار کاردانو “ADA” قیمت در صرافی پولونیکس حتی تا نزدیکی 9 دلار هم رفت.

سولانا SOL | تایم فریم روزانه

سولانا در صرافی Poloniex قیمت 22 و حتی 70 دلار را هم دید.

شیبا اینو SHIB | تایم فریم روزانه

شیبا اینو در صرافی پولونیکس برای لحظاتی به قیمت 0.0000024 رسید

دوج کوین DOGE | تایم فریم روزانه

صرافی پولونیکس با دستکاری قیمت دوج کوین توانست تعداد زیادی از کاربران را لیکویید کند.

در صرافی پولونیکس Poloniex ترید نکنید

داستان از جایی شروع شد که جاستین سان “Justin Sun” تصمیم به ایجاد هاردفورک اتریوم گرفت و عملا توکن ETHW را در صرافی خود ساخت و معاملات آن را راه‌اندازی کرد.

تقریبا از همان زمان این صرافی در پیرهای معاملاتی خود، قیمت ها را دستکاری می‌کند؛ این دستکاری قیمت در ارزهای بزرگ و در بازار اسپات اتفاق می‌افتد و می‌تواند سوءاستفاده جاستین از کاربران این صرافی را نشان دهد.

به ظن برخی برای پایداری هاردفورک ساخته از اتریوم و توان رقابت و ماندگاری توکن ETHW در بازار ارزهای دیجیتال به سرمایه هنگفتی نیاز است، به نوعی جاستین با ساتفاده از صرافی Poloniex در حال انجام این کار است.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • حالا مدرک هرکی خواست من برای ایمیل میزنم اسکرین شات اسکرین ریکورد دارم حتی یه جایی من ۸۰ درصد رفتم تو سود سایت برای ۵ دقیقه erorr connection اورده خیلی کارایه دیگه به پشتیبانی یه بار گفتم چرا لیکوید شدم تو تریدینگ ویو هنوز قیمت نخورده به قیمت لیکویدم گفت ما چارت خودمونو داریم با تریدینگ کار نمیکنیم چون طراحیش و استفاده اش اسونه ادم گول میخوره ۸ بار سود بده ترید بعدی ۱-۲ بار سودی که داده ازت میگیره من نزدیک ۳۰۰ میلیون اونجا پولم رفته خیلی تجربه اون صرافی رو دارم

  • صرافی ku coin بصورت خیلی حرفه ای مردم رو لیکوید میکنه جوری نرم افزار صرافی رو کد نویسی کردن اکثرا برای یک شخص که پوزیشن باز میکنه چند پله برعکس انتخاب میکنه دوم هر پوزیشن که باز میشه برعکس پوزیشن کاربر میره جلو تو چند ثانیه لیکوید کرد بعد نمودار رو از حالت ۹۰ درجه پامپ یا دامپ برای لیکوید کردن سریع به حالت عادی برمیگردونه نمودار خط قائم سریع کج مشه زوایه میگیره و از بین میره سوم صود صرافی زیر ۲۰-۱۰ دلار ۶۰ درصد صرافی ۴۰ کاربر یا اکثرا ۸۰ درصد صرافی ۲۰-۱۰ درصد کاریر حالا موفق بشی لیکوید نشی