تحلیل و بررسی تکنیکالی تپکو | 25 بهمن 99

تحلیل و بررسی تکنیکالی تپکو | 25 بهمن 99

پس از توقف چند ماهه این شرکت و انتقال از بازار پایه زرد به بازار پایه نارنجی، امروز پس از مدت ها شاهد بازگشایی این نماد بودیم.

شایان ذکر است روز کاری گذشته، این نماد بدن محدودیت دامنه نوسان با افت 40 درصدی روبرو شد اما معاملات مورد تایید قرار نگرفت و مجددا امروز شاهد بازگشایی این نماد بودیم.

ابتدا به معرفی اجمالی شرکت می پردازیم و پس از آن به تابلو معاملات و تحلیل تکنیکال آن خواهیم پرداخت:

شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو در بازار پایه نارنجی فرابورس و گروه “ماشین آلات و تجهیزات” با نماد تپکو مورد معامله قرار می گیرد.

تابلو معاملات:

در جریان معاملات امروز، حدود 2.9 میلیون برگ سهم به ارزش 1.6 میلیارد تومان با قیمت پایانی 5552 ریال ( 0.68%-) داد وستد شد و سهم با صف فروش سنگین به کار خود پایان داد. شاید یکی از دلایل این صف فروش سنگین، بسته بودن نماد در زمان ریزش بازار باشد.

تحلیل تکنیکال:

اگر ما شروع روند صعودی را از خرداد ماه سال 97 در نظر بگیریم، سهم پس از اتمام موج 1 و 2، اکنون در دامنه موج 3 خود قرار گرفته است. به پایان رسیدن یا نرسیدن موج 5 از سه را می توان با خط روند موج 2 به 4 شناسایی کرد.

اگر خط روند مربوطه رو به پایین شکسته شود، خود می تواند نشانه بر اتمام موج 3 اصلی و شروع موج 4 و اصلاح سهم باشد. حمایت های آن پس از حمایت خط روند را می توان 462 تومان، 355 تومان و در نهایت 287 تومان در نظر گرفت.

نمودار: هفتگی، لگاریتمی، تعدیل عملکردی

https://rahavard365.com/analysis/35323070/image
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید.

اگر در محدوده حمایتی اول (خط روند 2-4)، شاهد بازگشت قیمت در سهم بودیم، می توان اهداف 737 تومان و درنهایت 935 تومان را برای آن در نظر گرفت.

نمودار: روزانه، لگاریتمی، بدون تعدیل

https://rahavard365.com/analysis/35323925/image
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید.

سهم درون یک کانال صعودی میان مدت در حال صعود است که با برخود به سقف کانال شاهد افزایش عرضه ها در سهم هستیم.

اولین حمایت سهم در محدوده خط میانی کانل و پس از آن محدوده 476-520 تومان خواهد بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات  آموزش بورس  به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *