آیا تغییرات شدید قیمت نفت در راه است؟

آیا تغییرات شدید قیمت نفت در راه است؟

نشست جهانی اقتصاد جکسون هول از تاریخ پنجشنبه 4 شهریور (26آگوست) الی 6شهریور (28آگوست) در کانزاس آمریکا برگزار خواهد شد. معمولاً بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا، وزرای دارایی و اقتصاد، دانشمندان اقتصادی و رهبران شرکت‌های مالی بزرگ دنیا در این گردهمایی شرکت می‌کنند.

در این نشست در صورتی که رهبران اقتصادی دنیا از جمله بانک مرکزی آمریکا تصمیم به سیاست های انقباضی بگیرند میتواند بازارهای جهانی را به تلاطم زیادی بکشاند. از جمله این بازارها نفت است که میتواند از این تصمیمات تاثیر پذیرد. بر اساس گمانه زنی ها احتمال صحبت از سیاست کاهش خرید اوراق قرضه (انقباضی) توسط دولت امریکا وجود دارد و در این صورت با افت سنگین کامودیتی ها از جمله نفت مواجه خواهیم بود.

در ادامه به بررسی اثر کاهش خرید اوراق (تیپرینگ) در سال 2013-2014 میپردازیم که باعث شد بازار نفت ریزش سنگینی را از محدوده 110 دلار به سمت 45 دلار تجربه کند.

روند روزانه و رصد لحظه‌ای انواع بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

تحلیل گران شرکت خدمات مالی و بانک‌داری نوردیا :

در صورتی که فدرال رزرو ایالات متحده امریکا وارد یک روند تهاجمی کاهش سیاست های تسهیلی (Tapering) در یک اقتصاد با رشد آهسته شود ،  کاهش قیمت نفت در سال 2013/2014 می تواند تکرار شود.

در نمودار زیر خط آبی کمرنگ مربوط به نمودار نفت در حین سالهای 2013-2014 بوده که پس از اعلام سیاست کاهش خرید اوراق نفت را به شدت نزولی کرده است. (افت قیمت از 110 به 45 دلار)

خط آبی پررنگ نیز نمودار کنونی نفت در سال 2021 است که نتوانسته از محدوده قیمت 78 دلار فراتر برود و در صورت تکرار تاریخ میتوانیم شاهد افت ارزش نفت در بازارهای جهانی باشیم.

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن تحلیل-قیمت-نفت.jpg است

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *