تحلیل قیمت نفت خام وست تگزاس (USOIL) | 20 فوریه 2021

تحلیل قیمت نفت خام وست تگزاس (USOIL) | 20 فوریه 2021

وست تگزاس اینترمدیت با کیفیت ترین نفت خام موجود جهان است. شفافیت و فراوانی داده ها درباره قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت و بنیادهای ضروری عرضه و تقاضای آن، این ماده حیاتی را اغلب به نفت شاخص برتر تبدیل می کند. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت پایه نفت خامی است که در آمریکا مصرف می شود. آمریکا بزرگ ترین مصرف کننده نفت خام جهان است و ۲۵ درصد تقاضای جهانی نفت به این کشور تعلق دارد.

تحلیل بنیادی:

روزهای گذشته با کنترل عرضه نفت از سوی تامین کنندگان بازار جهانی از جمله سازمان اوپک و همچنین مشکلات بوجود آمده در تولید و عرضه نفت آمریکا باعث شد که این ماده سیاه در هفته گذشته اوج های قیمتی جدیدی را تجربه کند و خود را به سطح مقاومتی در 62 دلار برساند.

تحلیل تکنیکال:

از منظر و بعد تکنیکال قیمت نفت پس از رالی صعودی تا قیمت 62 دلار اکنون به مقاومت دینامیک مستحکمی برخورد کرده و همانطور که در نمودار زیر نیز بواضح مشخص است در تایم روزانه در نقطه 62 دلاری شاهد کندل نزولی است. از طرفی با ریزش ارزش دلار در هفته گذشته روبرو بودیم که این امر میتواند به رشد قیمت کامودیتی ها از جمله نفت کمک شایانی بنماید. در صورت ادامه ریزش ها قیمت میتواند تا سطوح بعدی در38 و 31 دلار ریزش داشته  باشد و در صورتیکه در ابتدای هفته آینده قیمت بتواند از سد مستحکم 62 دلاری رد شود میتواند تا سطوح بعدی مقاومتی در 75 و 108 دلار رشد کند.

نمودار روزانه نفت وست تگزاس

تحلیل قیمت نفت خام وست تگزاس
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

نمودار هفتگی نفت وست تگزاس

تحلیل قیمت نفت خام وست تگزاس
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *