علل روند صعودی قیمت زغال سنگ

علل روند صعودی قیمت زغال سنگ

به گزارش سیگنال نقل از کانال کیوان جهفری طهرانی؛

پلتس زغال کک شو Premium Low Volume را با 2 دلار افزایش 354 دلار FOB استرالیا و CFR چین را با 47 دلار افزایش، 562 دلار در 15 سپتامبر ارزیابی کرد.

قیمتهای بی سابقه بالا به دلیل محدود بودن محموله های لحظه ایی دریایی و محدودیت عرضه در بازار داخلی است که نشان دهنده تمایل فعالان تجاری چینی برای محموله های غیر استرالیایی با قیمت 560 دلار در تن است.

تولید داخلی زغال سنگ چین با بررسی های مداوم ایمنی و کنترل شدید محیط زیست محدود شده و همچنین اختلال در جریان زغال سنگ مغولستان وضعیت عرضه را محدودتر کرده است.

قیمتهای بالا همچنین برخی خریداران چینی را ترسانده است زیرا آنها به زمان بیشتری برای هضم قیمتهای بالا نیاز دارند. همچنین اخیرا قیمتهای آربیتراژ بین محموله های داخلی و دریایی کاهش یافته است.

تولید زغال چین در ماه آگوست 1 درصد افزایش و تولید کک 5 درصد کاهش یافت

بر اساس داده های منتشر شده توسط اداره ملی آمار چین (NBS) در 15 سپتامبر، چین در ماه آگوست 335.2 میلیون تن زغال خام برای کلیه مصارف تولید کرد که افرایش 0.8 درصد سالانه داشته است. این افزایش جزیی خود گویای تلاش کشور به تولید بیشتر زغال است.

برخلاف افزایش تولید زغال، تولید کک در ماه آگوست کاهش 5 درصدی سالانه داشت ‌‌و به 39.7‌ میلیون تن رسید. این کاهش تولید مقداری به محدودیت عرضه و مقداری نیز کشش تقاضای فولاد مربوط است و باعث می شود بیشتر خود را نشان دهد.

در ماه آگوست تولید زغال چین با افزایش 6.7 درصد ماهانه، برای پنجمین ماه متوالی افزایش یافت.

تولید متوسط روزانه زغال چین در ماه آگوست 10.8 میلیون تن‌ بوده است.

درصد مصرف زغال در صنایع مختلف چین در نمودار زیر نمایش داده شده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *