تحلیل قیمت جهانی مس (XCUUSD) | 14 فروردین 1400

تحلیل قیمت جهانی مس (XCUUSD) | 14 فروردین 1400

در هفته های گذشته قیمت اکثر کامودیتی ها در بازار تحت فشار فروش قرار گرفت دلیل این امر قدرت گرفتن دلارآمریکا در بازارهای جهانی در پی سیاست های پولی دولت آمریکا بود.

بطورکلی در کوتاه مدت انتظار قدرت گرفتن بیشتر دلار آمریکا دور از ذهن نیست اما روند کلی آن در میان مدت و طولانی مدت نزولی است که نهایتا منجر به افزایش قیمت کامودیتی ها خواهد شد.

قیمت های جهانی مس نیز از این قاعدع مستثنی نبود و باعث شد قیمت این فلز سرخ تحت فشار قرار بگیرد. قیمت هر تن مس کاتد بورس فلزات لندن در هفته گذشته با 1.5 درصد کاهش در محدوده ی 8768 دلار معامله گردید که از اوج قیمتی خود در 9266 دلار فاصله گرفته است.

در گزارش هفته گذشته  معاملات سلف بورس آمریکا (CFTC) شاهد افزایش موقعیت های خرید مس بودیم که میتواند محرک قیمت مس در هفته های آتی باشد.

تحلیل قیمت جهانی مس (XCUUSD)

تحلیل تکنیکال:

از دید تکنیکال قیمت مس پس از شکست پی در پی مقاومت های سر راه خود در حال اصلاح قیمتی میباشد که در صورت ادامه فشار فروش در هفته های آتی شاهد افت بیشتر تا سطح حمایتی کلیدی در محدوده 3.6 دلار بر پوند خواهیم بود.

تحلیل تکنیکال و بنیادی انواع بازارهای مالی در سایت و اپلیکیشن سیگنال

در حال حاضر قیمت روی سطح حمایتی دینامیک (خط مورب آبی) قرار دارد که در صورت حمایت خریداران بازار میتواند به اهداف بالاتر در قله قبلی عدد 4.36 و بالاتر در 4.52 دلار بر پوند ( 10165 دلار بر تن ) برسد.

تحلیل قیمت جهانی مس (XCUUSD)
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار و مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *