تحلیل شاخص داوجونز آمریکا (US30) | تاریخ 19 خرداد ماه 1399

تحلیل شاخص داوجونز آمریکا (US30) | تاریخ 19 خرداد ماه 1399

میانگین صنعتی داو جونز (DJIA) یک شاخص برای بازار سهام است که ارزش 30 شرکت بزرگ دولتی آمریکایی را نشان می ‌دهد. شاخص داو جونز شاخص وزنی قیمت است که به این معنی است که سهام دارای قیمت‌ های بالاتر تاثیر بیشتری بر ارزش شاخص دارند. این 30 شرکت از بخش‌ های مختلف از جمله مواد، کالا های مصرفی، امور مالی، مراقبت ‌های بهداشتی، صنعت، نفت و گاز، فن‌آوری، مخابرات و خدمات عمومی است. این شاخص قدیمی ترین شاخص آمریکایی است که اجازه می‌دهد وضعیت بخش تولیدات امریکا را نظارت کرد و به عنوان اندیکاتوری برای اقتصاد مناطق عمل می‌کند. شاخص Dow Jones بر اساس میانگین قیمت سهام 30 شرکت از بزرگترین شرکت‌های ایالات متحده امریکا محاسبه می‌شوند.

اهمیت بررسی این شاخص اقتصادی بر آن است که به واسطه تحلیل حرکت آن می‌توان اطلاعات مفید و سودمندی در رابطه با رشد شرکت‌های بزرگ دنیا و بالطبع خروج از حالت رکود و بسیاری اطلاعات مفید به‌دست آورد. تغییرات در این شاخص باعث به وجود آمدن تغییرات در بسیاری از کالا‌های اساسی مانند نفت خام و طلا و تغییر در ارزش دلار آمریکا می‌شود که می‌تواند تاثیر خود را بر بسیاری از بورس‌های کشور‌های دیگر نشان دهد.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده میکنید پس از گذر از افت شدید شاخص در پی بیماری کرونا که باعث سقوط 38 درصدی آن شد، نشان می دهد صنایع تولیدی این کشور پس از آن سقوط عمیق در حال بازیابی خود و بازگشایی صنایع هستند. هم اکنون قیمت در محدوده 27000 واحد نوسان میکند که در این محدوده مقاومت مهمی وجود دارد. شاخص در صورت برگشت و یا گذر از این منطقه میتواند فصل جدیدی به روی حس امیدواری و یا نا امیدی سرمایه گذاران در این بازار بگشاید. قیمت هم اکنون به میزان 78 درصد موج نزولی قبلی خود اصلاح انجام داده و به جهت آینده رفتاری قیمت این شاخص می توان دو سناریوی نزولی و صعودی را به شرح زیر بررسی کرد:

  • سناریوی صعودی : در صورت چیره گشتن خریداران در بازار و با شکست محدوده مقاومتی آبی رنگ میتوان انتظار داشت نمودار قیمت مقاومت های ابتدا 29600 و پس از آن 32660 را بر سر راه خود ببیند.
  • سناریوی نزولی : در صورت برگشت قیمت و تشکیل سویینگ کندلی برگشتی با توجه به کانال زرد پررنگ صعودی کوتاه مدت میتوان نقطه حمایتی اولیه را کف کانال حوالی 25200 و پس از آن در صورت شکست کف کانال کوتاه مدت عدد 22500 را به عنوان کف حمایتی بر سر راه قیمت شاخص مانع دید.
تحلیل شاخص داوجونز آمریکا (US30) | تاریخ 19 خرداد ماه 1399
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *