تحلیل قیمت‌های جهانی گاز طبیعی (Natural Gas) | 23 اسفند 99

تحلیل قیمت‌های جهانی گاز طبیعی (Natural Gas) | 23 اسفند 99

یکی از تفاوت‌های قیمت‌گذاری گاز با نفت خام در این است محموله‌های گاز در سه بازار اصلی مورد معامله قرار می‌گیرند که اختلاف قیمت زیادی با یکدیگر دارند. یکی از این بازارها، بازار گاز آمریکا است که به بازار «هنری‌آپ» مشهور است که بر اساس میزان عرضه و تقاضا قیمت‌گذاری می‌شود.

قیمت گاز بر اساس واردات گاز و تولید گاز از میادین داخلی آمریکا مشخص می‌شود. در این کشور گاز به صورت آزادانه تجارت می‌شود و مهم‌ترین و مشهورترین نهاد جهت قیمت گذاری گاز طبیعی در ایالات متحده، همین بازار است.

هر میلیون BTU گاز طبیعی معادل ۲۸.۳ متر مکعب گاز است.

تحلیل بنیادی گاز طبیعی:

در هفته گذشته معاملات آتی گاز طبیعی آمریکا در روز دوشنبه با کاهش 2 درصدی به کمترین میزان خود در 5 هفته اخیر رسید.

با نزدیک شدن به فصل گرما در نیم کره شمالی کره زمین و افت تقاضا برای گاز طبیعی بازار نیویورک و بازارهای بین قاره ای با کاهش موقعیت های خرید مواجه شد که افت قیمت ها را در پی داشت.

شرکت Refinitive فعال در حوزه انرژی اعلام کرد میزان تولید در 48 ایالت جنوب امریکا در ماه مارس 91 میلیارد فوت مکعب در روز بوده است. این میزان در مقایسه با کمترین مقدار تولید از ماه فوریه 2021 یعنی 86.5 میلیارد فوت مکعب است.

این شرکت همچنین پیش بینی کرد میزان تقاضای جهانی گاز طبیعی در هفته آینده از سطح 105.4 میلیارد فوت مکعب هفته گذشته به سطح 105.7 میلیارد افزایش خواهد یافت و نشان دهنده این است که نیروگاهها در مقایسه با گذشته کمتر زغالسنگ مصرف میکنند و به سمت مصرف گاز طبیعی سوق پیدا کرده اند.

کشورهای متقاضی گاز طبیعی در سرتاسر جهان به خرید گاز از آمریکا ادامه می‌دهند زیرا در مقایسه با سایر بازارهای گازی در اروپا و آسیا قیمت های مناسب‌تری را ارائه می دهند.

تحلیل تکنیکال نمودار گاز طبیعی:

قیمت های گاز طبیعی از سال 2005 که سقف های تاریخی خود را تجربه کرد تا کنون دچار افت های پی در پی شده و قیمت هر میلیون BTU از حدود 17 دلار به عدد 2.6 دلار کنونی رسیده است. در نمودار زیر شاهد محبوس شدن قیمت داخل یک الگوی مثلث هستیم که در صورت شکست از سقف این الگو میتوانیم شاهد بازپس گیری سطوح و اوج های قیمتی تاریخی گذشته باشیم.

در نمودار روزانه گاز طبیعی پس از دست‌یابی قیمت به اوج 3.30 دلاری دچار ریزش شد و در صورت ادامه ریزش و شکست به زیر سطح حمایتی دینامیک میتواند تا کف های حمایتی در 2.23 و 1.63 ریزش نماید اما چنانچه در سناریوی صعودی شاهد شکست سطح مقاومتی سقف الگوی مثلث باشیم میتوانیم شاهد شروع یک رالی صعودی و یک سوپر سایکل بزرگ در حوزه گاز طبیعی باشیم. در صورت شکست رسیدن قیمت تا اهداف 4.8 و 6.47 دلاری در بازه میان تا بلند مدت دور از تصور نیست.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار و مقالات بازارهای جهانی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *