تحلیل تکنیکال پارسان به همراه نمودار (29 تیر ماه 1399)

تحلیل تکنیکال پارسان به همراه نمودار (29 تیر ماه 1399)

گروه گسترش نفت و گاز پارسیان (سهامی عام) در مرداد ماه سال 1386 با سرمایه 1 میلیون ریالی با نام شرکت سرمایه گذاری توسعه الوند غدیر به صورت سهامی خاص تاسیس و در بهمن سال 1389 به شرکت “گسترش نفت و گاز پارسیان (سهامی خاص)” تغییر یافت. در تاریخ 16/09/1390 با هدف توسعه فعالیت ها نام شرکت به “گروه گسترش نفت و گاز پارسیان (سهامی عام)” تغییر یافت و سهام آن در اواخر بهمن سال 1390، با نام “پارسان” در بازار اول بورس و گروه “محصولات شیمیایی” به عموم عرضه شد.

موضوع فعالیت شرکت عبارت است از: ” سرمایه گذاری در سهام، سهم الشرکه، واحدهای سرمایه گذاری صندوق ها یا سایر اوراق بهادار دارای حق رای و انجام خدمات اجرایی، طراحی و مهندسی، مطالعات، تایمن منابع مالی، تدوین سیاست های کلی و شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در ارتباط با اشخاص سرمایه پذیر.”

شرکت سرمایه گذاری غدیر با مالکیت 27 میلیارد سهمی معادل 67 درصد از سهام کل شرکت، صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح با 13 درصد به عنوان سهامداران عمده این شرکت شناخته می شوند.

این شرکت در صنایع مختلفی سرمایه گذاری کرده است که صنایع شیمیایی و فرآورده های نفتی بیشترین درصد سرمایه گذاری این شرکت را به خود اختصاص داده اند.

در حوزه پتروشیمی گروه گسترش نفت و گاز پارسیان عمدتا دو محصول اوره و متانول تولید می شود که خود از محصولات مهم صنایع پتروشیمی کشور است.

سال گذشته میانگین ظرفیت پالایش نفت خام شرکت های پالایشی به شرح زیر بود که شرکت های پالایش نفت شیراز و تبریز جز شرکت های فرعی و شرکت پالایش نفت بندرعباس شرکت وابسته گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، حدود 500 هزار بشکه در روز را پالایش می کنند.

در معاملات امروز سهم، بیش از 153 میلیون برگ سهم با قیمت پایانی 37010 ریال (0.93%+) داد و ستد شد و سهم از صف فروش تا صف خرید نوسان داشت و در نهایت آخرین معامله سهم در قیمت 38500 ریال (4.99%+) صورت گرفت.

از دید نموداری این سهم درون یک کانال صعودی بلند مدت در حال حرکت است که با هر بار عبور از سقف کانال، به میزان عرض کانال رشد را به ثبت رسانده است. در معاملات روزهای اخیر سهم پس از برخورد به سقف کانال با افزایش عرضه ها روبرو شد و از قیمت حوالی 4000 تومان تا 3400 تومان با افت قیمت روبرو شد و سپس با ورود به محدوده حمایتی با حمایت خریداران روبرو شد و روند صعودی به خود گرفت. در صورت ادامه تقاضا برای سهم و گذر از سقف قبلی خود، می تواند با اهداف 4440 تومان، 5134 تومان و 6150 تومان قابل بررسی باشد.

از طرف دیگر اگر سهم با افزایش عرضه ها روند نزولی به خود بگیرد، حمایت های آن را می توان 3680 تومان، 3367 تومان و در نهایت 3115 تومان در نظر گرفت.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد. شما می توانید جهت رصد بازار در ساعات معاملات و بروز رسانی تحلیل ها به کانال Signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) بپیوندید.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • بادرودبه شماهمه دوستان وشرکامن چهارشنبه سهام پارسیان راخریدم واومدم باهم صعودکنیم امیدوارم مشکل جدی سرراهمون نباشه.ماپیروزخواهیم شد

  • فکنم باید یه اصلاحیه بزنید روی تحلیل چون هیچ حمایتی روی این قیمت ها نیومد

  • از زحمات شما برای تحلیل متشکرم.بفرمائید این سهم برای دید بلند مدت خوبه؟یا نه