تحلیل تکنیکال پارسان | 23 آذر 99

تحلیل تکنیکال پارسان | 23 آذر 99

شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان در بازار اول بورس و گروه “محصولات شیمیایی” با نماد “پارسان” مورد معامله قرار می گیرد.

در جریان معاملات روز یکشنبه 23/09/1399، حدود 18 میلیون برگ سهم به ارزش 444 میلیارد ریال با قیمت پایانی 24830 ریال ( 0.32%+) داد وستد شد.

امروز کفه قدرت خریداران و فروشندگان حقیقی اندکی به سمت فروشندگان سنگینی می کرد و بیش از 1.7 میلیارد تومان ورود پول حقیقی به سهم داشتیم.

حال به بررسی تکنیکالی این نماد پردازیم:

این نماد پس از افتی که از محدوده 4150 تومان تا 1700 تومان داشت، با افزایش تقاضا اندکی از این کاهش را ریکاوری کرد.

هفته گذشته توانست از مقاومت 38.2 درصد فیبوناچی اصلاحی عبور کند و همچنین مقاومت حوالی 2400 تومان را رو به بالا بشکند. در صورت افزایش تقاضا سهم، می توانیم انتظار رشد تا هدف 2950-3140 تومان برای سهم داشت. واکنش منفی به آن منطقه، می تواند شرایط را برای اصلاح قیمتی در سهم بوجود آورد.

در صورت عبور و تثبیت روی آن هدف اول، موج فعلی می تواند تا سقف قبلی (4150 تومان) ادامه دار باشد.

از دید موجی، اصلاح سهم در گام اول به اتمام رسیده است و سهم اکنون درون موج a از B احتمالی قرار گرفته است.

جهت مشاهده نمودار با کیفت بالا اینجا کلیک کنید

با توجه به نزول قیمتی در گام اول و همچنین شتاب برگشت سهم، به نظر می رسد احتمال اینکه روند فعلی یک روند انگیزشی باشد کمتر باشد و ما درون موج B اصلاحی قرار داریم.

با توجه به شکل اصلاح فعلی (مشکوک به خاتمه دهنده)، در صورت شکست خط روند 2-4، این الگو تایید خواهد شد که اگر حمایت 2400 تومان از دست رود، می توانیم تا محدوده حمایتی 2200 تومان و سپس 2000 تومان افت قیمت را در سهم شاهد باشیم.

از دیدی کلاسیک، سهم درون مجموعه ای از کانال های صعودی در حال نوسان است که خوشبختانه توانست از  سقف کانال آبی رنگ و همچنین خط روند مشکی رنگ عبور کند و در صورت تثبیت می تواند به رشد خود تا 2950 تومان ادامه دهد (سناریو 1) و پس از آن به همین سطح فعلی بازگشت مقطعی داشته باشیم.

جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید.

حمایت های سهم در صورت بازگشت از ناحیه کنونی و از دست دادن حمایت 2400 تومان، می تواند تا سطح 2250 تومان (سقف کانال آبی رنگ و خطوط کانال بلند مدت) این کاهش قیمت ادامه دار باشد و سپس به سمت 2950 تومان رشد داشته باشیم. (سناریو 2)

جمع بندی:

این سهم مقاومت های مهمی را رو به بالا شکسته است و می توان با ارتقا حد ضرر به 2200 تومان، سهام داری کرد.

عوامل بنیادی نیز از جمله افزایش قیمت های جهانی محصولات شیمیایی و ثبات قیمت دلار نیمایی، احتمال نزول قیمت تا کف قبلی بسیار کمتر است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *