تحلیل تکنیکال وتجارت | 20دی99

تحلیل تکنیکال وتجارت | 20دی99

روز شنبه 20 دی ماه سال 1399، حدود 380 میلیون برگ سهم با قیمت پایانی 290 تومان (4.61%-) به ارزش 283.8 میلیارد تومان بین خریداران و فروشندگان داد وستد شد.

این سهم پس از رشد از کف 250 تومان، توانست تا محدوده مقاومتی 380-413 تومان رشد قیمتی داشته باشد و پس از آن با افزایش عرضه ها وارد روند نزولی شد. حال این پرسش به وجود می آید که این وضعیت تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد و آیا کف 250 تومان حفظ خواهد شد یا نزول بیشتری را در این سهم شاهد خواهیم بود؟

بررسی نمودار از نمای نزدیک، نشان می دهد که سهم پس از اتمام موج a و b خودف در حال حاضر درون موج c قرار گرفته است. موج c می تواند در محدوده 250-270 تومان به اتمام رسد و یا با شکست کف 250 تومان، نزول قیمت تا سطوح 220 تومان و حتی 186 تومان ادامه پیدا کند که پس از اتمام موج c می توان انتظار صعود قیمت را در سهم داشت.

برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

مقاومت های پیش روی سهم در صورت تثبیت روی حمایت 250 تومان، محدوده 290 تومان، مقاومت خط روند صعودی (حمایت قبلی شکسته شده) و بازه 380-413 تومان خواهد بود.

نمای دور

جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید.
کسب اطلاعات بیشتر درباره صفر تا صد نحوه تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی از طریق ویدئو‌ها و مقالات آموزشی در سایت سینگال
https://www.tradingview.com/x/Hf99592Z
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید.

در نمای بلند مدت، این سهم توانسته از سقف کانال سطح دوم خود عبور کند و به نظر می رسد تا زمانی که بالای این سطح قرار دارد، صعود قیمتی احتمال بیشتری نسبت به ریزش خواهد داشت.

جمع بندی:

هر دو سناریو برای این سهم محتمل است اما این نکته را باید زیر نظر داشت که حتی اگر روند نزولی باشد، این نزول همراه با نوساناتی رو به بالا خواهد بود و بالعکس، اگر روند صعودی باشد، نوسانات رو به پایین برای سهم غیر قابل انکار خواهد بود.

به نظر می رسد سهامداران می توانند حد ضرر کوتاه مدت این سهم را زیر قیمت 250 تومان قرار دهند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *