تحلیل تکنیکال نوری به همراه نمودار (21 مرداد ماه 1399)

تحلیل تکنیکال نوری به همراه نمودار (21 مرداد ماه 1399)

پتروشیمی نوری به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده آروماتیک در سال 1377 به مدیریت شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان یک شرکت دولتی تاسیس و در سال 1386 به بهره برداری رسید.

در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی بخش عمده سهام پتروشیمی نوری به همراه چندین شرکت پتروشیمی دیگر به شرکت صنایع هلدینگ خلیج فارس به عنوان یک شرکت غیردولتی واگذار گردید. در بهمن ماه سال 1392 شخصیت حقوقی آن به سهامی عام تبدیل شد و سهام شرکت برای اولین بار در 1398/04/22 در بازار بورس و گروه محصولات شیمیایی به عموم عرضه شد.

محصولات و خدمات اصلی پتروشیمی نوری

محصولات آروماتیک شرکت پتروشیمی نوری که شامل بنزن، پارازایلین و ارتوزایلین می باشند و جزو محصولات اصلی و نهایی این مجتمع طبقه بندی می گردند، عموما در صنایع پایین دستی مورد مصرف قرار می گیرند، که می توان به تولید در سموم دفع آفات، صنایع رنگ سازی، رزین ها، بطری های یکبار مصرف، تهیه نایلون، ترکیبات دارویی، تهیه اتیلن بنزن و فنل، مواد شوینده و تولید پلی استرها، الیاف مصنوعی و حلال های صنعتی اشاره نمود.

همچنین مخصولات فرعی مجتمع نیز به عنوان یکی از مهم ترین خوراک های واحدهای الفینی و همچنین قابل استفاده در صنایع پالایشگاهی و پترو شیمیایی و سوخت می باشند.

بررسی میزان فروش شرکت در دوره 3 ماهه منتهی به 1399/05/31

کل فروش شرکت در سه ماهه اول سال 1399 به مبلغ 36،380،191 میلیون ریال بوده که مهمترین دلیل کاهش آن نسبت به دوره مشابه سال قبل ناشی از کاهش نرخ فروش و مقدار فروش بوده است. محصولات این شرکت در داخل ایران از طریق بازار بورس کالا و نیز از طریق بازار خارج از بورس کالا از طریق قرارداد های بلند مدت واقع در مناطق ویژه اقتصادی و انرژی به فروش می رسد.

میزان فروش های صادراتی شرکت نیز به میزان 15،239،434 میلیون ریال بوده است.

از تعداد کل 3 میلیارد برگ سهم، 68.57 درصد در اختیار شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس است و شرکت های سرمایه گذاری نفت و گاز و پترشیمی و شرکت صندوق بازنشستگی کشوری به ترتیب مالکیت 15.3 درصد و 5.57 درصد از کل سهام شرکت را دارند.

در معاملات دوشنبه حدود 2.7 میلیون برگ سهم به ارزش 466 میلیارد ریال با قیمت پایانی 173350 ریال (2.13%-) داد وستد شد.

از دید تکنیکالی سهم درون مجموعه ای از کانال های صعودی در حال نوسان است که پس از عبور از کانال سطح 2 (کانال نقطه چین) و برخورد به خط میانی کانال صعودی 1-2 (کانال میان مدت) ، نتوانست روی آن سطح تثبیت دهد و مجددا به کانال 1-2 خود بازگشت.

این سهم از حوالی قیمت 20000 تومان تا محدوده 16000 تومان با اصلاح روبرو شد و سپس با حمایت خریداران همراه شد و اکنون در حال طی کردن آخرین گام های اصلاحی خود است و می تواند با گذر از سقف قبلی خود، با اهداف 25000 تومان، 30500 تومان و در نهایت 40000 تومان قابل بررسی باشد.

از طرف دیگر اگر سهم با افزایش عرضه ها روند نزولی در پیش گیرد، حمایت های آن را می توان 16000 تومان، 14870 تومان و 13660 تومان در نظر گرفت.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد. شما می توانید جهت مشاهده بروزرسانی نمادهای معرفی شده در سیگنال و رصد بازار به کانال Signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) مراجعه کنید.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • بنظرتون در ۲۶ شهریور ۹۹ ایا وقت فروش این سهم رسیده است یا سهم رو نگه دارم

  • سلام.لطفا سهم های شبندر و خگستر و بانک تجارت و صادرات رو اگه امکانش هست تحلیل تکنیکال کنید ممنون.

  • لطفاشستا راتحلیل کنیدکه نگهداری کنم،یابفروشم،۱۵۰درصدسودکردم

  • با سلام
    تحلیلی در مورد سدید و تاسیسات دریایی ایران میخواستم اطلاع پیدا بکنم
    با تشکر

    • سلام دوست عزیز… درخواست شما به تیم تحلیلی سیگنال منتقل شد.

  • سلام ممنون از سایت بسیارخوبتون میشه لطفا تحلیل یکی از صندوق های سرمایه گذاری پرسود ده طی سه ماه گذشته را بزارین

    • سلام دوست عزیز… درخواست شما به تیم تحلیلی سیگنال منتقل شد.