تحلیل تکنیکال نماد وتوصا به همراه نمودار (7 تیر ماه 1399)

تحلیل تکنیکال نماد وتوصا به همراه نمودار (7 تیر ماه 1399)

شرکت گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران (سهامی عام) در دی ماه سال 1375 به ثبت رسید. موضوع فعالیت شرکت طبق مفاد ماده 3 اساسنامه به شرح زیر است:

فعالیت اصلی شرکت عبارت است از خرید و فروش و سرمایه گذاری در اوراق بهادار با رعایت مقررات مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار با هدف کسب انتفاع بدون قصد کنترل عملیات شرکت سرمایه پذیر

این شرکت فعالیت های جانبی از قبیل سرمایه گذاری در دارایی های فیزیکی، پروژه های تولیدی و ساختمانی، فلزات گرانبها، گواهی سپرده بانکی و … نیز در دستور کار دارد.

صنعت سرمایه گذاری با ارزش روز 624371 میلیارد ریالی، در تاریخ 29/12/1398، حدود 2 درصد از ارزش روز کل بورس و فرابورس را به خود اختصاص داده بود، شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران با سرمایه 2650 میلیارد ریالی و ارزش روز 17718 میلیارد ریالی رتبه 10 را از منظر ارزش روز در بین شرکت های سرمایه گذاری دارد. البته باید اشاره کرد که در پی تغییر موضوع فعالیت شرکت از سرمایه گذاری به هلدینگ سرمایه گذاری و خرید سهام دو شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت (صنعت و معدن سابق) وسرمایه گذاری سبحان (وسبحان)، در حاضر بخش عمده ای از سرمایه گذاری های شرکت متمرکز در صنعت واسطه گری های مالی می باشد.

در حال حاضر سرمایه گذاری های گروه توسعه مربوط به چهار شرکت زیرمجموعه، سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت، سرمایه گذاری جامی، سرمایه گذاری اعتبار ایران و سرمایه گذاری پایا تدبیر پارسا می باشد.

سهام این شرکت در اردیبهشت ماه سال 1378 در فهرست شرکت های بورس درج گردید و هم اکنون شرکت سرمایه گذاری پارس پلیکان فیروزه با مالیکت 19.5 درصد، سهامداران عمده این شرکت محسوب می شود. در ترکیب سهامداران این شرکت در پایان دوره 29/12/1398 نام شرکت های استانی سهام عدالت نیز به چشم میخورد که با توجه به حذف کلیه سهام عدالت از لیست سهامداران شرکت های بورسی و فرابورسی، از ترکیب سهامداران این شرکت حذف شده است.

در شروع معاملات هفته، حدود 25.5 میلیون برگ سهم با قیمت پایانی 12400 ریال ( 4.82%+) مرود معامله قرار گرفت که حقوقی این نماد با فروش 14 میلیون سهم، نقش 55 درصدی را در قسمت فروش این سهم ایفا کرد و 88 درصد خریدهای امروز را حقیقی انجام داد و در نهایت سهم با صف خرید به کار خود پایان داد.

از دید تکنیکالی این سهم درون یک روند انگیزشی قرار گرفته است و در معاملات روزهای گذشته توانست از سقف قبلی خود عبور کند. به نظر  می رسد در حال حاضر در موج 3 از 5 از 3 خود قرار گرفته است و می تواند با ادامه تقاضا، با اهداف 1520 تومان و 1816 تومان قابل بررسی باشد.

نمودار وتوصا
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید.

از طرف دیگر اگر سهم از ناحیه کنونی با اصلاح روبرو شود، حمایت های آن 1150 تومان و بازه 993-1040 تومان خواهد بود.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد. شما می توانید جهت رصد بازار در ساعات معاملات و بروز رسانی تحلیل ها به کانال Signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) بپیوندید.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • معلم از دانش آموز پرسید:
    بمن بگو آیا در این بی اکسید دو پتاس سود وجود دارد ؟
    دانش آموز گفت : نه تنها سود وجود ندارد بلکه ضرر هم دارد .

    حالا حکایت این شرکت است نه تنها سود ندارد بلکه جایگاهی در تابلو ها هم ندارد

  • چرا بورس الان درحال مثبت شدن هست وتوصا همچنان منفی مخوره جایی سوال داره سهمه به این خوبی ؟؟

    • با سلام
      هر سهمی بستگی به شرایط خودش بر میگرده
      این سهم هم بنیاد خوبی داره ولی هنوز نظرخریداران به خرید آن جلب نشده است.

  • با سلام
    تحلیل های شما دو ایراد بزرگ دارد
    اول- اینکه 3 از 5 از 3 یعنی چی؟ اخرش چیشد ؟ باید بگونه ایی تحلیل کنید تمام خوانندگان این مطلب ، از هر سطحی که باشند ضعیف یا حرفه ایی بتوانند استفاده کنند. ضمن اینکه افراد متخصص و اشنا به این تحلیل نیاز ندارند ..بنابراین می بایست برای خوانندگان در سطح مقدماتی مفید و قابل فهم باشد.
    دوم -اینکه تحلیل شما دو حالت را متصور میشود که هنر نیست! مثل اینکه از تحلیلگر فوتبال بپرسند فلان تیم فردا میبرد یا میبازد یا مساوی میشود؟ و تحلیلگر بگوید یا میبرد یا میبازد یا مساوی!

    • سلام دوست عزیز… ممنونیم که نظرتون رو با ما در میون گذاشتین. با ما همراه باشید.

  • سلام ممنونم ازبرنامه سیگنال خیلی برنامه خوب وکاربردی هستش ممنون ازدست اندرکاران برنامه

  • تحلیل هایی که انجام میشه مبنا نداره چون بالا پایین شدن قیمت ها از اصول دست کاری شده پیروی میکنه اگه بازار با فرمول صحیح کنترل نه دخالت از عرضه و تقاضا پیروی بکنه بهتره و تحلیل ها قابل قبول.تمام