تثبیت قیمت های نفت بالای 100 دلار

تثبیت قیمت های نفت بالای 100 دلار

بحران عمیق در اوکراین چشم‌انداز تحریم‌های شدیدتر غرب بر نفت روسیه را در بازار انرژی جهانی افزایش داده است. تنش ها در آخر هفته گذشته افزایش یافت زیرا سربازان اوکراینی در برابر اولتیماتوم روسیه برای کنار گذاشتن سلاح ها در بندر تخریب شده ماریوپل مقاومت کردند و هیچ نشانه ای از آتش بس دیده نشد. نفت برنت همچنین هفته گذشته به دلیل اخباری مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا ممکن است واردات نفت روسیه را ممنوع کند، 8.8 درصد افزایش یافت. آژانس بین‌المللی انرژی هشدار داده است که تولید تقریباً 3 میلیون بشکه در روز نفت روسیه ممکن است از ماه مه به بعد به دلیل تحریم‌ها کاهش یابد یا خریداران به طور داوطلبانه از محموله‌های روسیه اجتناب کنند. بر اساس گزارش‌ها، لیبی روز یکشنبه پس از تسلط معترضان بر برخی سایت‌های نفتی این کشور، عملیات در میدان نفتی ال‌فیل و بندر نفتی زوتینه را متوقف کرد. تحلیلگران انتظار دارند که در این هفته روند صعودی پایداری داشته باشد و عرضه اضافی محدودی از سوی تولیدکنندگان بزرگ نفت به منظور جبران کاهش تولید نفت از روسیه صورت پذیرد.

تحلیل تکنیکال نفت برنت

در نمودار داده های روزانه زیر همانطور که انتظار داشتیم قیمت پس از شکست الگوی مگافون (اسپیکر) برای بار دوم پولبکی به سطح قبلی زده، از روی حمایت مورب آبی صعود کرده و تا هدف مقاومتی مینور 113.5 دلاری رشد نموده است در روزهای آتی با توجه به افزایش تقاضا ادامه روند صعودی بیشتر متصور است و شکل گیری یک الگوی W روی سقف این اسپیکر بزرگ دور از ذهن نیست.

تحلیل تکنیکال نفت برنت
جهت مشاهده ی نمودار روزانه با کیفیت بهتر کلیک کنید

در نمودار داده های 4 ساعته از دید نزدیکتر نیز شاهد برخورد قیمت به سطح افقی و مورب مقاومتی هستیم که در واکنش به آن دچار اصلاح شده است. در ادامه با احتمال بیشتر نزول به روی حمایت مورب آبی خواهیم داشت و پس از آن با مشاهده شتاب صعودی در قیمت میتوان به دستیابی به اهداف بالاتر در 121 و 133 دلار چشم داشت.

در سناریوی نزولی با احتمال کمتر فقط در صورتیکه قیمت زیر حمایت 98 دلاری تثبیت دهد ریزش به سطوح پایین تر در 85 دلار فراهم میگردد.

نمودار
جهت مشاهده ی نمودار 4ساعته با کیفیت بهتر کلیک کنید
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *