تنش میان روسیه و اوکراین باعث جهش نفت به بالای 100 دلار شد

تنش میان روسیه و اوکراین باعث جهش نفت به بالای 100 دلار شد

درگیری نظامی و جنگ بین روسیه و اوکراین قیمت های کامودیتی ها از جمله نفت را صعودی کرد و با شکست مقاومت های پیش رو نفت برنت به بالای 100 دلار در هر بشکه رسید.

با حمله نظامی روسیه سرمایه گذاران اقدام به خرید طلا کردند ک موجب افزایش جهانی قیمت های اونس طلا نیز شد. در وضعیت کنونی بازارهای جهانی از ترس حذف شدن و تحریم صادرات نفتی روسیه به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اوپک نگران کاهش عرضه نفت هستند و همین امر موجب شد قیمت شاخص نفتی برنت به عدد 103 دلار برسد.

برای مشاهده ی تحلیل های بیشتر کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال بپیوندید.

تحلیل تکنیکال نفت برنت

در نمودار داده های روزانه زیر برخلاف آنچه انتظار داشتیم روند صعودی در پی گرفته شد و جنگ روسیه و اوکراین به مانند کاتالیزوری باعث شدت گرفتن رشد قیمت های جهانی نفت شد.

در نمودار زیر پس از آنکه الگوی قیمتی بلندگو از سقف شکسته شد انتظار میرفت قیمت به سمت مقاومت های کوچک 103.50 و 108 دلاری حرکت کند که در حال حاضر این امر در حال رخ دادن است. در صورت برگشت قیمت از سطوح ذکر شده با پولبک به سطح شکسته شده میتوان انتظار صعود مجدد تا هدف های بالاتر را داشت.

در سناریوی نزولی و بدبینانه فقط در صورتیکه قیمت زیر سطح حمایتی کلیدی 96.5 دلاری تثبیت دهد میتوان به ریزش های بیشتر در 86.5 دلار و پایین تر امید داشت.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.

نمودار تحلیل تکنیکال روزانه نفت برنت

نمودار روزانه نفت
جهت مشاهده ی نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید

نظر شما چیست؟ نظرات خود را در پایین همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار، مقالات کامودیتی اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *