تحلیل تکنیکال میدکو به همراه نمودار (16 تیر ماه 1399)

تحلیل تکنیکال میدکو به همراه نمودار (16 تیر ماه 1399)

شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه به صورت شرکت سهامی عام تاسیس شده و در سال 1386 به ثبت رسید.

موضع فعالیت این شرکت، سرمایه گذاری در سهام شرکت های سرمایه پذیر و همچنین سرمایه گذاری در سهام شرکت هایی است که موضوع فعالیت آنها اکتشاف و انجام تحقیقات زمین شناسی متالورژی، استخراج و بهره برداری از معادن، تولد فراورده های مواد معدنی و … می باشد.

این شرکت رتبه سوم بزرگترین واحد های تولید کنسانتره سنگ آهن در ایران با سهم 16 درصدی کل ظرفیت تولیدی کشور را دارد. در جدول زیر فهرستی از واحدهای تولیدی کنسانتره آهن فعال در  کشور ارائه شده است.

تحلیل تکنیکال میدکو به همراه نمودار (16 تیر ماه 1399)

همانطور که در جدول فوق مشاهده می شود، شرکت صنعتی و معدنی گل گهر با سهم 29.3 درصدی در رتبه اول و پس از آن شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با 21 درصد قرار گرفته است.

میدکو جایگاه سوم و هفتم بزرگترین واحدهای تولید کننده گندله سنگ آهن در ایران با سهم 17 درصدی و 3.6 درصدی تولید کننده آهن اسفنجی در ایران (به ترتیب) از کل ظرفیت تولیدی کشور را دارد.

طبق اطلاعیه منتشر شده در سامانه کدال، افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 35500 میلیارد ریال به مبغ 45200 میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر مورد تایید سازمان قرار گرفته است.

همچنین مجمع عمومی فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از مبلغ 45200 میلیارد ریال به مبلغ60000 میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی موافقت و اختیار عملی نمودن آن را به مدت 2 سال به هیئت مدیره تفویض نماید تا هیئت مدیره شرکت پس از أخذ مجوز از سازمان نسبت به عملی نمودن آن اقدام نماید.

این شرکت در تیرماه سال 1390 در فرابورس پذیرفته شد و سهام آن در مهرماه همان سال برای بار اول در فرابورس به عموم عرضه شد.

در بازار امروز بیش از 25 میلیون برگ سهم به ارزش 470 میلیارد ریال با قیمت پایانی 18346 ریال (4.6%+) داد و ستد شد و آخرین معامله سهم در قیمت 18417 ریال ( 5%+) صورت گرفت.

از دید تکنیکالی این سهم درون یک موج اصلاحی بالا رونده در حال حرکت است و اکنون درون موج 2 از سه خود قرار گرفته است و می تواند با افزایش تقاضا و عبور از مقاومت سقف قبلی، با اهداف 2213 تومان، 3000 تومان و 3700 تومان قابل بررسی باشد.

از طرف دیگر اگر سهم با افزایش عرضه ها روند نزولی به خود بگیرد، حمایت های آن را می توان 1700 تومان، و 1460 تومان در نظر گرفت.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد. شما می توانید جهت رصد بازار در ساعات معاملات و بروز رسانی تحلیل ها به کانال Signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) بپیوندید.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران