تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین به همراه نمودار (3 آذر ماه 1398) | آیا بیت‌کوین بار دیگر 3000 دلار را تجربه خواهد کرد؟

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین به همراه نمودار (3 آذر ماه 1398) | آیا بیت‌کوین بار دیگر 3000 دلار را تجربه خواهد کرد؟

قیمت بیت‌کوین با عبور از محدوده حمایتی 7000 دلار، به کمترین مقدار شش ماهه اخیر خود رسید. آیا پادشاه ارزهای دیجیتال بار دیگر 3000 دلار را تجربه خواهد کرد؟

طی یک ماه گذشته بیت‌کوین نوسانات قیمتی شدیدی را تجربه کرده است. پس از کاهش 10 درصدی قیمت در کمتر از 24 ساعت در 23 اکتبر، با سخنرانی امیدوار کننده شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، شاهد رشد 40 درصدی قیمت در کمتر از یک روز بودیم. در ادامه اما با رسیدن به محدوده مقاومتی 10 هزار دلار، بیت‌کوین با فشار فروش مواجه شد و شاهد افت قیمت در کانال نزولی کوتاه مدت تا محدوده 9000 بودیم.

همانطور که در تحلیل 25 آبان ماه گفته شد، سد مقاومتی شکل گرفته در محدوده 9400 دلار، حکایت از ضعف در روند صعودی داشت و بازار نتوانست از آن عبور کند. در ادامه با از دست دادن حمایت 8400 دلار، ریزش تا کف کانال نزولی میان مدت (6800 دلار) ادامه یافت. دولت چین که جو روانی مثبتی در بازار کریپتوکارنسی ایجاد کرده بود، با سخت‌گیری نسبت به صرافی‌های ارزهای دیجیتال، نقش مهمی در این افت قیمت داشته است.

با بررسی نمودار قیمت در تایم فریم روزانه مشاهده می‌شود که بیت‌کوین در رسیدن به کف کانال نزولی میان مدت خود، با حجم بالای مبادلات همراه بوده است. در rsi شاهد واگرایی هستیم اما برای تایید واگرایی در مکدی، هنوز به زمان نیاز داریم. با توجه به رفتار قیمتی چند ماه گذشته می‌توان انتظار داشت پادشاه ارزهای دیجیتال، با رسیدن به کف کانال با افزایش تقاضای خریداران مواجه شود. 

رسیدن به محدوده فیبوناچی 61.8 و 65 درصد کف و سقف قیمتی سالانه که برخی این محدوده را با نام Gold Pocket می‌شناسند نیز نشانه خوبی برای برگشت قیمت می‌باشد.

در صورت افزایش قیمت، محدوده 7500 دلار که در حال حاضر تبدیل به محدوده مقاومتی مهمی شده است، از اهمیت بسزایی برخوردار است. با تثبیت بالای این محدوده، می‌توان امیدوار بود که بیت‌کوین بار دیگر سقف کانال نزولی را تست کند و در صورت شکست، انتظار جهش قیمت را خواهیم داشت.

از طرف دیگر، با کاهش قیمت، کماکان کف کانال نزولی حمایت مهمی محسوب می‌شود. شکست این محدوده حمایتی، نشانه‌ای منفی برای خریداران تلقی می‌شود و انتظار می‌رود با عبور از آن، ریزش قیمت تا ناحیه 5500 دلار را داشته باشیم. حمایت بعدی کمترین قیمت سالانه این ارز دیجیتال در محدوده 3400 دلار خواهد بود.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین به همراه نمودار (3 آذر ماه 1398)
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *